Investicija

Krenule pripreme za gradnju petog rotora u Kastvu, ovaj će se graditi kod Plodina

Slavica Kleva

Novo kružno raskrižje riješit će problem velikih brzina

Novo kružno raskrižje riješit će problem velikih brzina

Rotor će usporiti brzine i povećati sigurnost prometa, najavljuju u Gradu Kastvu



Započeli su pripremni radovi na izgradnji novog rotora u sklopu rekonstrukcije raskrižja Županijske ceste 5206 i nerazvrstanih cesta Ulice 111. Brigade ZNG-a, Jurčićima, Dragi i Čikovićima u Kastvu.


Početkom veljače natječaj za gradnju rotora bio je u tijeku i kako je tada najavljivao ravnatelj Županijskih cesta PGŽ-a dr. Robert Maršanić, ukoliko sve prođe u redu, utoliko bi gradnja mogla početi u ožujku.


A to se ovih dana i ostvaruje. Riječ je o raskrižju kod novoizgrađenog trgovačkog centra Plodine, prometnice na kojoj se razvijaju velike brzine, pogotovo u noćnim satima i vikendom.




Često na taj problem upozoravaju sudionici u prometu, pa će osim bolje organizacije uključivanja, znatno usporiti promet i povećati sigurnost prometnice kojom prosječno dnevno u danu prođe oko 9 tisuća vozila.


U Gradu Kastvu potvrđuju da će to biti peti kastavski rotor uz one u Belićima, Jurjenićima, Šporovoj jami i u Rešetarima.


– Raskrižje je izvedeno kao četverokrako, a prvenstvo prolaza ima smjer ŽC5206 Kastav centar – Rešetari, dok je privoz Ulica Draga i Čikovići regulirana obaveznim zaustavljanjem (znak STOP).


U sklopu izrade projektne dokumentacije izvršeni su pripremni radovi očevida na terenu, uvid u prostorno plansku dokumentaciju, katastar zemljišta i gruntovne knjige. Zbog velike površine raskrižja i dužih prilaznih pravaca u zoni raskrižja razviju se jako velike brzine, posebno u noćnim satima i danima vikenda.


Stoga iz razloga smirivanja prometa i povećanja sigurnosti potrebno je provesti rekonstrukciju raskrižja u kružno, čime će se polučiti bolja protočnost i sigurnije odvijanje prometa na raskrižju, kazao nam je Maršanić upitan na koji način će se graditi rotor.


Pješačke su površine predviđene za kretanje osoba s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, a predviđeno je na pješačkim prijelazima postavljanje polegnutih rubnjaka s pripadajućim rampama i taktilnim površinama prema važećim pravilnicima.


Predviđa se izgradnja 6 novih slivnika, a postojeći se izmještaju i prilagođavaju niveleti i novoj poziciji rubnjaka. Podsjećam da će se za izgradnju postojećih površina koristiti materijali koji nisu štetni za okoliš, a planiranim zahvatom neće doći do znatnijeg utjecaja na postojeći krajobraz, kratko je kazao Maršanić.