Uspješna priča

Krčki brend KuSshh se promovirao u Kašetici, najavili gradnju futurističke zgrade

Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš

U Kašetici su promovirani proizvodi i poduzetnička priča Monike Kovač i Nives Matić s otoka Krka



Liker od crne masline ili lavande, Sloe Gin, rakije od smilja, smokve ili kadulje, maslinova ulja s narančom, limunom ili čili paprikom, samo je dio proizvoda koji su dio priče brenda KuSshh, priče koja je započela još 2015. godine.


Tada su Monika Kovač i Nives Matić odlučile krenuti u zajednički poduzetnički pothvat na otoku Krku na kojem su kupile zakrčeno zemljište i uz puno energije, volje, truda i rada preobrazile ga u plantažu površine od 31.000 četvornih metara.


Danas je na toj plantaži posađeno čak 85.000 sadnica i više od 40 različitih biljnih vrsta, u strogom ekološkom uzgoju.




– Najviše je tu smilja, kadulje, ružmarina, lavande, lavandina, lovora, nevena i matičnjaka, ali našlo se prostora i za stabla masline, badema, smokvi, bazge i agruma, kao i za destileriju u kojoj same destiliraju biljke odmah nakon berbe, objašnjava Monika Kovač za vrijeme prezentacije u Kašetici, prostoru u centru Rijeke koji je specijaliziran za promociju gastroponude Primorsko-goranske županije.


Kako je najavljeno na ovoj promociji, uskoro bi plantaža trebala dobiti i “točku na i”, futurističku gospodarsku zgradu, koja će ne samo biti ukras cijele plantaže već će i obogatiti turističku ponudu Krka.


– Izgradnja gospodarske zgrade je projekt kojim nastojimo zaokružiti proizvodni proces od plantaže do proizvoda koje stavljamo na tržište.


Zgrada će viti i svojevrsni “centar” koji je zamišljen kao edukacijski te za održavanje raznih prezentacija i degustacija proizvoda, gdje će se moći doživjeti i konzumirati “prirodu” na jednom atraktivnom mjestu.


Podnesen je zahtjev za građevinsku dozvolu, koja bi trebala biti izdana 2024. godine, a kad zatvorimo financijsku konstrukciju, kreće se i s izgradnjom. Mislim da Kvarner nema ovakve slične ponude te se nadamo da ćemo biti jedinstveni, kaže Nives Matić.


Kako se radi o plantaži “izrasloj” na kršu i kamenjaru, gdje raste kadulja, tako je i nastalo ime branda. KuSshh, odnosno kuš znači kadulja, ali označava i šum vjetra, mora, tišine, postajući sinonim za tišinu.


Uz to, plantaža je smještena u predjelu Krka poznatom kao Bok od Kuša, odnosno Vrh od Kadulje.