Ipak gotovo

KRAJ TRAKAVICE Danas se otvara cesta do Marišćine. Sedam kilometara gradilo se – šest godina

Marinko Glavan

Nakon otvaranja nastavit će se još dio radova, posebno sanacija već izvedenih instalacija sanitarnog kolektora koji je gradila Hidroelektra. Za vrijeme tih radova neće biti obustave prometa vozila, ali će se voziti uz određena ograničenja i povremenu prometnu regulaciju, kažu u Hrvatskim cestama



RIJEKA – Cesta do Marišćine, čija izgradnja traje već šest godina, danas će najvjerojatnije biti puštena u promet, nakon što završi interni tehnički pregled, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta. Time će napokon, kako se čini, biti završena beskonačna trakavica oko ceste na kojoj su se mijenjali i investitori i izvođači, na kojoj je sve što je moglo poći krivo – pošlo krivo. Od traljavo izvedene imovinsko-pravne pripreme, mahom u režiji Primorsko-goranske županije i Općine Viškovo, do poslovnog kraha izvođača Hidroelektre, odabranog na prvom natječaju, zbog čega su radovi bili zaustavljeni do izbora novog izvođača, tvrtke PZC koja je opet dva puta odgađala završetak radova, prvo s kraja lipnja na početak kolovoza ove godine, a potom i na zadnji dan rujna koji je na koncu ipak, čini se, ispoštovan te će cesta napokon biti puštena u promet.


Nešto više od sedam kilometara ceste između Marinića i Marišćine trebalo bi, bude li sve proteklo prema očekivanjima i bez većih uočenih tehničkih nedostataka, biti pušteno u promet u cjelini, iako će se paralelno s početkom odvijanja cestovnog prometa i dalje izvoditi dio radova, prvenstveno vezanih iz infrastrukturne instalacije izgrađene zajedno s cestom.


– Interni tehnički pregled započeli smo u suradnji sa Županijskom upravom za ceste, MUP-om te drugim stručnjacima, a nakon otklanjanja primjedbi, kada se ostvare minimalni tehnički uvjeti, cesta će biti puštena u promet. Očekujemo da promet vozila krene do kraja utroka, 1. listopada (danas, op.a.). Nakon otvaranja ceste za promet cijelom duljinom, nastavit će se još dio radova, posebno na sanaciji već izvedenih instalacija sanitarnog kolektora koji je gradila Hidroelektra. Za vrijeme tih radova neće biti obustave prometa vozila, ali će se voziti uz određena ograničenja i provremenu prometnu regulaciju, rekao je Davor Crnković iz Hrvatskih cesta.




Zanimljivo, nije predviđena nikakva svečanost otvaranja ceste koja ne samo da će osigurati nesmetan pristup Centru za gospodarenje otpadom, nego predstavlja i novu poveznicu Općine Viškovo s Rijekom koja bi trebala uvelike rasteretiti postojeću, zagušenu cestu. Ne čudi odluka da se cesta »potiho« pusti u promet, jer nakon šest godina izgradnje, uz prethodno potrošenih nekoliko godina za pripreme, odnosno praktički gotovo desetljeća (Grad Rijeka svoju je dionicu dovršio i pustio u promet još 2012. godine), teško da bi i najnadobudniji političar otvaranje ceste mogao progurati kao nekakav veliki uspjeh. Kada se u obzir uzme još i cijela »povijest bolesti« Centra za gospodarenje otpadom Marišćina, radi kojega je cesta izgrađena, a protiv kojega već godinama ratuju mještani okolnih naselja i eko-udruge, još je manje neobično da se nitko od političara s državne, regionalne ili lokalne razine nije potrudio organizirati kakvu svečanost otvaranja ceste koja je trebala već odavno biti izgrađena.


Ukupno je dosad na izgradnju utrošeno šest godina i gotovo 125 milijuna kuna, od čega je Hidroelektri isplaćeno 82 milijuna, dok je ugovorena vrijednost preostalih radova s PZC-om 37 milijuna, a troškovi nadzora dosad su već premašili pet milijuna kuna.


Od županijske promovirana u državnu


Valja podsjetiti da su dionicu prometnice koja je život započela kao županijska cesta, od Marinića do Marišćine prvobitno trebale izgraditi Primorsko-goranska županija i Općina Viškovo, dok je Grad Rijeka izgradio dionicu od Čvora Rujevica do granice s Viškovom. No, odlaskom tadašnjeg i sadašnjeg župana Zlatka Komadine na mjesto ministra prometa, cesta je promovirana u državnu, a loptica brige o njenoj izgradnji prebačena je Hrvatskim cestama. Kako u HC-u te 2012. godine nisu imali predviđena sredstva za gradnju ceste, ona je započela tek godinu dana kasnije, kada je na natječaju za izvođača izabrana Hidroelektra koja je već tada bila u ozbiljnim poslovnim problemima. Ti su se problemi kasnije pokazali fatalnima za tvrtku, kao i za gradnju ceste prema Marišćini koja je zaustavljena. Tek prošle godine napokon je izabran novi izvođač, tvrtka PZC, koja je dovršila posao.