Samo pomalo

Konačno se počinje rješavati nevjerojatan propust na D403: HC i Grad Rijeka najavili važne poteze

Portal Novi list

Četiri mjeseca od otvorenja "najskuplje ceste u Hrvatskoj" Hrvatske ceste kreću "vatrogasno" rješavati dva značajna nedostatka



Odmah po svečanom otvaranju “najskuplje ceste u Hrvatskoj”, kako se D403 često naziva, u listopadu 2023. godine, riječki vozači su uočili dva značajna nedostatka.


Kako je to uopće moguće?


Vozila koja dolaze riječkom obilaznicom iz smjera Zagreba ne mogu skrenuti na novu cestu D403, koja povezuje riječku obilaznicu s novim kontejnerskim terminalom i Zvonimirovom ulicom.


No, to nije sve, nemoguće je izravno skrenuti s ceste D 403 u smjeru Pule. Ova dva nevjerojatna nedostatka u Hrvatskim cestama žele trajno riješiti izgradnjom novog kružnog raskrižja.




No, kako se u to uopće nije krenulo, a da se na rješavanje problema ne čeka godinama, u Hrvatskim cestama su odlučili uspostaviti privremeno prometno rješenje.


Još u prosincu najavljivali su nam da će to biti riješeno početkom ove, 2024. godine. Svim riječkim vozačima koji se koriste gore navedenim prometnicama jasno je da od toga još uvijek nema ništa.


Novo obećanje iz Hrvatskih cesta


No, iz Hrvatskih cesta danas su nam potvrdili da će se u radove krenuti u sljedećih nekoliko dana.


Uspostavit će se privremena regulacija prometa korekcijom semaforske signalizacije, dopunom horizontalne i vertikalne signalizacije te manjim građevinskim radovima na otklanjanju prometnih otoka, a što je obrađeno građevinsko-prometnim elaboratom.


Foto Hrvatske ceste


 


Planiranom realizacijom uspostave privremene regulacije omogućit će se svi smjerovi prometovanja, obećavaju u Hrvatskim cestama.


Složeni manevar


Podsjetimo, vozila koja dolaze na čvor Škurinje iz smjera Zagreba, u samom čvoru smiju skrenuti isključivo prema spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom, što u praksi znači da, ukoliko žele na D403, moraju izaći iz čvora Škurinje na Osječku, skrenuti lijevo prema kružnom raskrižju, proći cijelo kružno raskrižje, vratiti se natrag i udesno skrenuti na čvor Škurinje i dalje prema D403.


Cijeli manevar zvuči dosta složeno, posebno za vozače koji ne voze često tim dijelom grada, čak i kad se zanemare Riječanima dobro poznate gužve u Osječkoj ulici i na rotoru, a koje ovakvo usmjeravanje vozila može samo dodatno pogoršati.


Druga opcija još gora


Druga opcija je da naprave prometni prekršaj i umjesto desno, prema Osječkoj, skrenu lijevo prema D403, ignorirajući znakove za obavezan smjer kretanja, što mnogi i čine, kako bi izbjegli sve navedeno, ali time potencijalno ugrožavaju sigurnost prometa.


Foto Mateo Levak


Slično je sa skretanjem s D403 u smjeru Pule, koje također nije moguće izvesti u čvoru Škurinje, već također treba izaći na Osječku, napraviti puni krug na rotoru, vratiti se na čvor Škurinje i tek tada krenuti prema zapadu, što je također izazvalo burne reakcije vozača na društvenim mrežama i u javnosti.


Za omogućavanje skretanja u svim smjerovima s ceste D 403 i prema njoj, na čvoru Škurinje planirana je izgradnja rotora unutar samog čvora, koji će omogućiti oba sad nedopuštena skretanja, uz još jedan, na spoju s Osječkom koji bi trebao omogućiti veću protočnost prometa.


Grad Rijeka donira zemljište


U ovo se trajno rješenje sad uključio i Grad Rijeka. Kao jedan od koraka u stvaranju preduvjeta za rekonstrukciju raskrižja na cesti D403 na Škurinjama riječki je gradonačelnik Marko Filipović odlučio da će Grad bez naknade prepustiti državi zemljište potrebno za ovaj zahvat.


S posljednjeg gradonačelnikovog kolegija Filipović je Gradskom vijeću uputio prijedlog, kojim će Grad Rijeka bez naknade prenijeti u vlasništvo Republike Hrvatske nekretnine u zahvatu rekonstrukcije raskrižja Škurinje.


Radi se o prostoru veličine 15.738 m2 vrijednosti gotovo 920 tisuća eura.