Aestus Financijsko savjetovanje

Knjigovodstvene usluge za novu generaciju poduzetnika

Aneli Dragojević Mijatović

Prepoznaje nas nova generacija mladih poduzetnika kojima je u interesu da mogu nekome poslati sve na mail, a ne gubiti vrijeme odlaskom u knjigovodstveni servis, ističe Nikša Kalčić



Klasično knjigovodstvo je zastarjelo jer radi s informacijama koje su isključivo na papirima, a papiri su u registratorima. Kod nas, informacije su dostupne u digitalnom obliku i u najkraćem mogućem roku, tumače svoju poslovnu filozofiju u Aestus Grupi, mladoj i dinamičnoj grupaciji iz Rijeke, koja posluje putem četiri organizacijske jedinice, odnosno divizije: Aestus Financijsko savjetovanje, Aestus Digital, Aestus Konzalting i Aestus Development. Njihov tim danas se sastoji od 18 profesionalaca u svojim područjima koji na temelju potreba klijenta kreiraju optimalna rješenja u cilju što efikasnije i ažurnije realizacije svih vrsta projektnih prijedloga. Nikša Kalčić je član uprave Aestusa, odgovoran za diviziju financijskog savjetovanja koja pruža računovodstveno-knjigovodstvene i administrativne usluge, ali na nov, inovativan način, uz nadgradnju sustavnog izvještavanja i kontinuiranog savjetovanja. Divizija je unutar godinu dana prikupila više od 70 klijenata.
– Naši klijenti su mikro i mala poduzeća iz Primorsko-goranske županije te grada Zagreba. Za njih radimo knjigovodstvene i računovodstvene usluge kao i svaki drugi knjigovodstveni servis, međutim poslovanje je modificirano: »papirologiju« pokušavamo svesti na minimum, klijenti nam podatke šalju putem interneta, mailom, a osim papirnate arhive, koju po zakonu (još uvijek) moramo imati, radimo i arhivu u ‘cloudu’, tumači Kalčić. Kaže da je poslovanje velikim dijelom digitalizirano, ali zasad još ipak ne u potpunosti. Dio dokumentacije i dalje se mora prenositi u fizičkom obliku, no i tu su napravili iskorak u vidu usluge tzv. administrativnog kurira, koju klijenti obožavaju i vrlo je tražena jer im štedi i vrijeme i novac.
– Naš administrativni kurir preuzima dokumentaciju u poslovnom prostoru klijenta. Dakle, umjesto da klijent papire donosi nama, traži parking, čeka u gužvi, mi odlazimo k njemu. Time ga rasterećujemo, ali i »udaramo« svojevrsni tempo u prikupljanju informacija, kako bismo ih što brže obradili, te takve opet klijentu stavili na raspolaganje. Recimo da sami stvaramo svoje rokove, podatke želimo prikupiti što brže. Obrasce ne želimo »samo« slati na vrijeme, već i unaprijed, jedno od načela poslovanja je da budemo proaktivni, a ne reaktivni, tumači Kalčić.


»Papirologiju« pokušavamo svesti na minimum, klijenti nam podatke šalju putem interneta, mailom, a osim papirnate arhive, koju po zakonu (još uvijek) moramo imati, radimo i arhivu u ‘cloudu’


Nikša Kalčić




 


 


Utjecaj korone


Prednost ovakvog pristupa posebno je, veli, došla do izražaja sada kada su aktualne mjere Vlade vezano za pandemiju koronavirusa gdje sve pripremaju bar mjesec dana unaprijed. Općenito je naravno digitalni način poslovanja sada izbio u prvi plan, što je trend koji im je uvelike išao u prilog.
– Apsolutno, nama je ‘korona’ bila i svojevrsni vjetar u leđa. Naravno, ne u dijelu naplate jer je mnoge naše klijente cijela ova situacija jako pogodila, pri čemu smo onim najugroženijima, a to su turizam i povezane djelatnosti, maksimalno izašli u susret. Međutim, na značaju je dobio naš pristup poslovanju kojeg smo i puno prije ove pandemije njegovali. Moglo bi se reći da je sustav sada silom prilike usvojio neke prakse koje smo mi uveli još prije par godina. To je put kojim nastavljamo – potpuna digitalizacija i razvoj vlastite platforme, navodi Kalčić. Kaže da se ne bi složio s još uvijek uvriježenim mišljenjem da je računovodstvo dosadno.
– Upravo suprotno, sve je zahtijevnije i zanimljivije. Onaj dio posla koji je prije radio čovjek, odnosno još uvijek radi u velikoj većini servisa, sve više preuzima stroj, dok je ljudski faktor tu da pruži svojevrsnu nadgradnju u vidu analize podataka s ciljem podrške upravljačkim procesima. Sve više dakle idemo prema američkom principu knjigovodstvenog poslovanja u kojem će knjigovođa u tradicionalnom smislu izumrijeti, software će odraditi njegov dio posla. Tko se ne prilagodi, sve će teže opstajati. »Starinsko« knjigovodstvo, knjiženje salda-konti, i dalje će, naravno, vrijediti, ali će, po unaprijed utvrđenim pravilima, kompjuter to raditi sam, tumači Kalčić. Temeljnu logiku, međutim, i dalje se mora razumjeti, primjećujemo.
– Naravno, no ključna je nadgradnja, izvještavanje kojim ćemo davati dodanu vrijednost time što ćemo moći i savjetovati svoje klijente, što trebaju raditi, kakve odluke donositi, koje investicijske korake poduzimati… To se može samo ako smo podatke generirali jako brzo, jer su takve i promjene u okruženju, tumači Kalčić. I dugačka obračunska razdoblja vjerojatno će postati povijest.
– Mi izvješće možemo izvući u bilo kom trenutku, da bismo klijentu dali neki poslovni savjet, a moguće je unijeti i dodatne kriterije ili parametre, poput očekivanja oko budućeg kretanja tržišta, te kako bi to moglo utjecati na pojedinu djelatnost. Sve više klijenti od nas traže i procjenu rizika, za godinu, dvije, tri… Znači, sve više djelatnost je usmjerena na podršku upravljanju, koje se i temelji na podacima. Što su podaci kvalitetniji i noviji, to je bolja baza za odlučivanje. Smatram da je ova djelatnost u javnosti još uvelike nažalost podcijenjena, većinom nas se promatra kroz neke obrasce koje treba popuniti da bi se zadovoljila forma. Tu percepciju treba mijenjati, ističe Kalčić.


 


»Naš administrativni kurir preuzima dokumentaciju u poslovnom prostoru klijenta. Umjesto da klijent papire donosi nama, mi odlazimo k njemu


Nikša Kalčić


 


 


Besplatno savjetovanje za novoosnovana poduzeća

Stručnjaci Aestus financijskog savjetovanja veliku pozornost pridaju novoosnovanim poduzećima, stoga poduzetnicima pomažu pružajući im besplatnu uslugu poslovnog i financijskog savjetovanja za novoosnovana poduzeća.


Umreženost


Velika prednost Aestus Grupe je umreženost: sve divizije, cijeli Aestus tim zajednički pristupa klijentovim potrebama.
– Klijente u knjigovodstvu informiramo odmah i o aktualnim natječajima i mogućnostima povlačenja financijskih sredstava putem europskih fondova ili u Hrvatskoj. Dakle, odmah se uključuje i Konzalting Divizija. Klijent tako sve ima na jednom mjestu, kaže Kalčić, dodajući da imaju sve više klijenata sa sjedištem izvan Rijeke, no s obzirom da su i oni digitalno osviješteni, radi se bez problema.
– Prepoznaje nas nova generacija mladih poduzetnika kojima je u interesu da mogu nekome poslati sve na mail a ne gubiti vrijeme odlaskom u knjigovodstveni servis, tumači Kalčić. Inače, vijesti i korisne informacije objavljuju i putem bloga koji je dio web stranice Aestus Grupe, a prisutni su i na društvenim mrežama (Facebook i LinkedIn), putem kojih se poduzetnici mogu informirati o novostima iz poduzetničkog sektora, kao i o aktualnim mogućnostima financiranja.
Kao posebnu pogodnost treba istaknuti da novoosnovanim tvrtkama Aestus Grupa nudi besplatnu uslugu financijskog i poslovnog savjetovanja.
– Naša je usluga prilagođena mikro, malim i srednjim poduzećima te pozivamo novoosnovane firme da iskoriste mogućnost besplatnog poslovnog i financijskog savjetovanja kako bismo im mogli pomoći planirati i ostvariti poslovne ciljeve te izbjeći skupe početničke greške, poručuje Kalčić.


Nikša Kalčić sa suradnicima


 


 


 


 


Sadržaj izrađen u suradnji s partnerom Aestus Group