Uvjetna podrška

Klub vijećnika AM-UK-Možemo kritičan prema vodstvu Rijeka plusa, traže novi natječaj za direktora

Damir Cupać

Foto S. DRECHSLER

Foto S. DRECHSLER

Gradski vijećnik Akcije mladih Vedran Vivoda ocijenio je da je pripajanje finalni čin loše provedene reorganizacije komunalnih i trgovačkih društava u gradskom vlasništvu i svojevrsni povratak na sam početak.



RIJEKA – Klub vijećnika Akcije mladih, Unije Kvarnera i Možemo Rijeka uvjetovat će podršku prijedlogu pripajanja Rijeka prometa Rijeka plusu na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća javnim iskazom namjere gradonačelnika Marka Filipovića da će provesti novi natječaj za upravu Rijeka plusa.
– Podržavamo sve korake koji vode racionalizaciji poslovanja i kvalitetnijem radu gradskih poduzeća u svrhu što boljeg pružanja usluga i uz zaštitu radničkih prava.


Međutim, potrebno je provesti natječaj za novu upravu tog uvećanog trgovačkog društva koje značajno povećava opseg i sadržaj djelovanja. Razumno je raspisati novi natječaj za upravu koja će moći zadovoljiti velika očekivanja građana u narednom razdoblju. Bilo bi razumno napraviti ovakav potez s obzirom da je na prošloj sjednici Gradskog vijeća godišnje izvješće Rijeka prometa prihvaćeno, a godišnje izvješće Rijeka plusa nije, izjavio je gradski vijećnik Možemo Rijeka Nebojša Zelič.


Gradski vijećnik Akcije mladih Vedran Vivoda ocijenio je da je pripajanje finalni čin loše provedene reorganizacije komunalnih i trgovačkih društava u gradskom vlasništvu i svojevrsni povratak na sam početak.




– Nakon milijun kuna potrošenih na američku studiju i punih sedam godina napravili smo čitav krug i sada ćemo imati trgovačko društvo Rijeka plus umjesto trgovačkog društva Rijeka promet koje je 2015. godine imalo sličan djelokrug rada. U tih sedam godina bili smo svjedoci svojevrsnog kaosa. Među trgovačkim društvima događala se konstantna fluktuacija radnika, preklapanje djelokruga rada, nepotrebna birokracija, svake godine provodila se neka reorganizacija na temelju pokušaja i pogrešaka. Prije svega tu mislimo na Autotrolej i Rijeka plus za vrijeme dok je njima upravljao Željko Smojver.


Kulminaciju smo mogli vidjeti na ulicama Rijeke na kojima su gorili autobusi. Pod izlikom pandemije uslijedila je nova reorganizacija u kojoj je Autotrolej pod svoju nadležnost dobio hitne i manje popravke. Nadamo se da nakon novog požara nećemo gledati scene iz 2019. godine, kazao je Vivoda. On je podsjetio da se za trenutnim vodstvom Rijeka plusa vuku repovi kao što su autobusi na Zrću, slučaj suncobrani i jakne za riječke tržnice, servis autobusa i kamiona gradskih poduzeća…


– Sada se u miraz bez natječaja daje mali holding na riječki način koji upravlja važnim djelatnostima za život grada kao što su parkiranje, tržnice, servis autobusa i kamiona, služba pauka, održavanje cesta. Trenutno vodstvo Rijeka plusa nije na potrebnoj razini upravljanja društvom, vodi društvo bez vizije razvoja, uvjeren je Vivoda.


Gradski vijećnik Unije Kvarnera Robert Salečić izrazio je žaljenje zbog toga što Grad Rijeka nije napravio reorganizaciju tamo gdje je trebalo, a to je preuzimanje sustava jedinstvene naplate troškova stanovanja od privatne tvrtke Ri-Stan.


– Grad Rijeka je uz gradska poduzeća 2020. godine potpisao novi ugovor s tom tvrtkom vrijedan 22,2 milijuna kuna plus PDV. Tu djelatnost je trebala preuzeti gradska tvrtka Poslovni sustavi. Posebno je problematično da je Grad Rijeka ustupio Ri-Stanu najvrijedniji resurs, a to je baza podataka. Da ironija bude veća, 2009. godine Grad Rijeka je privatnoj tvrtki ustupio računala da bi ona mogla vršiti djelatnost za koju im Grad Rijeka plaća naknadu. Tijekom našega mandata u Gradskom vijeću borit ćemo se za povratak sjelatnosti objedinjene naplate po okrilje Grada Rijeke, zaključio je Salečić.