Predstavili rezultate

Kako tri škole u PGŽ projektom razvijaju empatiju i uvažavanje među učenicima

Filip Brnelić

Riječ je o projektu "Baš smo cool, tako jednaki, a tako različiti", koji se od početka školske godine provodio u OŠ Kantrida, OŠ Zamet i OŠ Malinska-Dubašnica



Osvještavanjem osnovnoškolaca o svakodnevici osoba s teškoćama podiže se razina empatije prema vršnjacima, a edukacijom i raspravom stvara se tolerantnije i manje nasilno društvo, rečeno je na predstavljanju projekta “Baš smo cool, tako jednaki, a tako različiti” održanom u Osnovnoj školi Zamet.


Riječ je o projektu koji se od početka školske godine provodio u tri županijske škole, OŠ Kantrida, OŠ Zamet i OŠ Malinska-Dubašnica, a čiji su polaznici kroz protekle mjesece sudjelovali u radionicama i predavanjima usmjerenima na prevenciju vršnjačkog nasilja, širenja kulture tolerancije i razumijevanja te nenasilne komunikacije.


Nastao iz potrebe


Aktivnosti i postignuća projekta, koji se odvija pod vodstvom riječke Udruge Visoki jablani te financiranjem dvaju ministarstava, predstavila je voditeljica projekta i predsjednica udruge Mihaela Jović Garešin kazavši kako je fokus radionica naučiti djecu da se ne boje onog što je drugačije.





– Ovaj projekt je nastao iz potrebe budući da je vršnjačko nasilje, pogotovo nakon pandemije, eskaliralo do neviđenih granica, a teme raznih vrsta zlostavljanja i cyberbullyinga stalno su prisutne u medijima.


Roditelji se bune, djeca su nam isfrustrirana i zbunjena, a u školskom je sustavu sve više djeca s teškoćama, zbog čega edukacijama koje provodimo želimo senzibilizirati djecu na njihove različitosti, posebno na djecu s teškoćama u razvoju, ali i specifičnostima nadarene djece.


Stoga naglasak stavljamo ne na teškoće, nego na kapacitete i sposobnosti djece, učenicima pomažemo iskusiti što znači imati poteškoće kako bi razvili strpljenje i druge načine komunikacije, a klinci su iskustvima oduševljeni, navela je Jović Garešin.


U sklopu radionica, učenici se upoznaju s didaktičkim pomagalima, znakovnim jezikom i Brailleovim pismom, čitaju knjige i gledaju crtane filmove s tematikom invaliditeta kod mladih, a dio programa usmjeren je i na roditelje za koje se također provode edukacije o nošenju s problemima u odgoju i obrazovanju osnovnoškolaca.


Razvijanje empatije


Svoja iskustva s projektom podijelile su i ravnateljice triju škola, Ana Matrljan Uljanić iz OŠ Zamet, Sanja Kvaternik Hren iz OŠ Kantrida i Anamarija Čubranić iz OŠ Malinska – Dubašnica, kao i Kristina Pavec, viša stručna suradnica za društvene djelatnosti u Općini Malinska – Dubašnica koja je projektni partner.


Ravnateljice su istaknule kako je najveća vrijednost projekta ta što je njime sveobuhvatno zahvaćen rad s učiteljima, učenicima, njihovim roditeljima i širom zajednicom, te kako učenici ovakav sadržaj i pristup temama doživljavaju korisnim i zanimljivim.


Također, izdvojile su kako je razvijanje empatije i međusobnog uvažavanja ključna podloga za stvaranje individualiziranog pristupa svakom djetetu koji je danas obrazovna potreba.


Projekt “Baš smo cool, tako jednaki, a tako različiti” diljem se Hrvatske provodi kontinuirano, i to od 2015. godine, a njime je dosad obuhvaćeno preko 4.000 učenika i 400 prosvjetnih djelatnika u 20 osnovnih škola.