Cesta D 403

Kako napreduju radovi na najskupljoj cesti u Hrvatskoj: Uskoro bušenje tunela Podmurvice

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Do sad je srušeno više od sedamdeset objekata na trasi ceste, među kojima i nekoliko stambenih zgrada, kao i tankova za naftne derivate na području nekadašnje rafinerije Mlaka



Nakon što su radovi na izgradnji pola milijarde kuna vrijedne državne ceste (DC 403), službeno započeli prije nešto više od dva mjeseca, u tijeku su pripremni radovi za početak bušenja cijevi 1.200 metara dugog tunela Podmurvice, najvećeg i najskupljeg objekta na tri kilometra dugoj prometnici koja će spajati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s riječkom zaobilaznicom, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta.


U sklopu izgradnje nove državne ceste DC 403 izveden je dio pripremnih radova čišćenja trase i izrade pristupnih puteva za prvu i drugu fazu izgradnje ceste, koje obuhvaćaju potez od čvora Škurinje na obilaznici, do južnog portala tunela Podmurvice, pokraj Zapadnog trgovačkog centra (ZTC).


Do sad je, prema podacima iz HC-a, srušeno više od sedamdeset objekata na trasi ceste, među kojima i nekoliko stambenih zgrada, kao i tankova za naftne derivate na području nekadašnje rafinerije Mlaka, a u tijeku su radovi na zaštiti i stabilizaciji južnog predusjeka tunela, nakon čega će započeti radovi na iskopu s južne strane.




– Uskoro se očekuje početak radova na dijelu trase od čvora Škurinje (autocesta A7) do sjevernog portala tunela Podmurvice. Za vrijeme radova na predjelu Škurinja postavit će se privremena regulacija prometa unutar čvora Škurinje na Autocesti A7, odnosno na riječkoj obilaznici, navode iz HC-a.


Kružni tokovi


Izgradnja treće faze ceste, od južnog portala tunela do riječke luke i spoja sa Zvonimirovom, započet će do kraja prosinca, do kad se očekuje izdavanje građevinske dozvole za ovaj dio projekta koji obuhvaća izgradnju dvaju vijadukata, Mlaka i Piopi, ukupne duljine 460 metara.


Osim tunela i vijadukata, na trasi će biti izgrađen i podvožnjak ispod željezničke pruge na potezu od izlaza iz tunela prema Zagrebačkoj obali, dug 56 metara, a investitor tog dijela projekta je HŽ Infrastruktura.



Spoj na riječku obilaznicu bit će izveden novim kružnim tokom, na južnom dijelu čvora Škurinje, s kojega će cesta DC 403 ići prema ulazu u tunel Podmurvice. Na izlazu iz tunela, s južne strane, kod ZTC-a, bit će izgrađen još jedan kružni tok, s kojeg će se jedan krak ceste vijaduktom pružati prema kontejnerskom terminalu, u obliku slova U, zbog velike visinske razlike, a drugi, tik uz željezničku prugu, također većim dijelom na vijaduktu, prema Zvonimirovoj ulici na koju će se spajati kraj zgrade Novog lista, na sadašnjem spoju Zvonimirove i Ulice Rikarda Benčića.


Radove izvodi zajednica ponuditelja u kojoj su Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske i EURO-ASFALT iz Bosne i Hercegovine, čija je ponuda od 456 milijuna kuna (bez PDV-a) bila ocijenjena ekonomski najpovoljnijom u postupku javne nabave za odabir izvođača, završenim tek u svibnju ove godine, nakon višekratnih odgoda i produljenja rokova za prijave, zbog brojnih žalbi i upita vezanih za natječajnu dokumentaciju, čime je početak izgradnje ove strateški važne ceste za riječku luku, ali i grad, već u startu kasnio gotovo godinu dana.


Vrijeme curi


Izgradnja ceste DC 403 s 85 posto je sufinancirana sredstvima Europske unije, osiguranima još prije dvije godine. Rok za završetak svih radova je 30 mjeseci, odnosno dvije i pol godine pa bi, prema planu Hrvatskih cesta, nova prometnica trebala biti puštena u promet u prvoj polovini 2023. godine.


Iz HC-a su do sad u više navrata isticali kako radovi moraju biti završeni u ugovorenom vremenu, s obzirom na to da sredstva iz europskog fonda za regionalni razvoj moraju biti potrošena unutar zadanog roka.


Cesta bi trebala biti završena istodobno sa završetkom opremanja i početkom rada novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali za koji još uvijek traje postupak odabira koncesionara u Lučkoj upravi Rijeka.