Šetalište XIII. divizije

Još nema najavljenih parkirnih mjesta na Pećinama. Grad tražio, Hrvatske ceste odbile

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Gradske službe tražile su da se parkirna mjesta dijelom označe i s lijeve strane ulice, što Hrvatske ceste ne prihvaćaju zbog sigurnosti prometa, prvenstveno pješačkog



RIJEKA – Problem parkiranja na Pećinama već desetljećima muči tamošnje stanare, a trebao je, barem prema najavama gradonačelnika Marka Filipovića, djelomično biti riješen do konca studenog prošle godine, do kad su na južnom (desnom) kolničkom traku Šetališta XIII. divizije trebala biti iscrtana nova parkirna mjesta, i to gotovo cijelom duljinom ulice – od Piramide do novog rotora, na spoju s Ulicom Janka Polića Kamova.


Time bi Šetalište XIII. divizije izgubilo jednu od sadašnja dva prometna traka, no stanari okolnih zgrada dobili bi velik broj legalnih parkirnih mjesta koja, barem prema najavama iz Grada, ne bi bila u režimu naplate. Filipović je pretvaranje desnog traka Šetališta u parkiralište najavio početkom listopada, nakon razgovora s Josipom Škorićem, predsjednikom uprave Hrvatskih cesta, pod čijom je ingerencijom ova prometnica, kada je procijenjeno da je jedan prometni trak dovoljan za sadašnje prometno opterećenje ulice, što drugu ostavlja slobodnom za parkiranje vozila. Tada je najavljeno da će cijeli posao biti završen do kraja studenog, čime bi muke po parkiranju za stanare Pećina velikim dijelom bile, ako ne riješene, onda barem ublažene. No do danas iscrtavanje parkirnih mjesta nije započelo pa smo gradonačelnika pitali koji je tome razlog.


Složena problematika


– Izgradnjom prometnice D404, ulica Šetalište XIII. divizije izgubila je na važnosti te se ustanovilo da bi za prometovanje bio dostatan samo jedan vozni trak. U cilju poboljšanja parkiranja, sigurnosti prometa i pješaka pristupilo se razmatranju i izradi mogućih projektnih rješenja s jednim voznim trakom, a ostali dio ulice bi se pretvorio u obilježena parkirna mjesta i osigurao nogostup odgovarajuće širine sukladno prostornim planovima i zakonima. Hrvatske ceste koje upravljaju i održavaju predmetnu ulicu i stručne službe Grada Rijeke razmatraju prometna rješenja jer je problematika jako složena u smislu parkiranja, pješačkih prolaza, osiguranja pristupa objektima, prometa motornih vozila i općenito sigurnosti prometa za sve sudionike, a da se dobije najpovoljnije rješenje koje će biti prihvatljivo za sve sudionike prometa u skladu sa zakonom i važećim propisima te u skladu sa sigurnošću prometa, navodi Filipović koji ovoga puta nije spomenuo konkretan rok kada bi parkirna mjesta trebala biti iscrtana.




Pitanje smo postavili i voditeljici riječke ispostave Hrvatskih cesta Silvani Sorić, koja je kratko odgovorila da je načelno dogovoreno da se na desnom kolničkom traku iscrtaju parkirna mjesta, ali se i dalje radi na usuglašavanju s gradskim službama oko njihovog broja i pozicije. Ni ona nije željela izlaziti s rokovima završetka projekta.


Nesuglasice


Kako saznajemo, Rijeka promet je predložio dva idejna rješenja, od kojih jedno predviđa parkirna mjesta i na lijevoj strani kolnika, na dijelu ulice, a drugo isključivo uz desni rub ceste. Nesuglasice oko odabira su, čini se, i dovele do kašnjenja jer su gradske službe tražile da se parkirna mjesta dijelom označe i s lijeve strane ulice, što Hrvatske ceste ne prihvaćaju zbog sigurnosti prometa, prvenstveno pješačkog, kao i zbog toga što je Šetalište XIII. divizije alternativni prometni pravac u slučaju zatvaranja državne ceste D404.


Osim dodatnih parkirnih mjesta, ovaj bi projekt trebao donekle uvesti i red u parkiranje na Šetalištu, na kojemu su i sada velikim dijelom automobili parkirani uz desni rub kolnika, ali i uz lijevi, nerijetko i na nogostupima, a ideju su pozdravili i iz Vijeća mjesnog odbora (VMO) Pećine koji je u više navrata do sad predlagao rješenja problema nedovoljnog broja parkirnih mjesta. Iako su izrazili zadovoljstvo najavom barem djelomičnog rješenja problema, čini se kako će na njega ipak morati još pričekati.