Marin Račić

Iznesena vizija tunela ispod Rive: Evo kako bi cijeli centar Rijeke mogao postati velika pješačka zona

Vladimir Mrvoš

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Marin Račić predlaže gradnju tunela u dužini od 900 metara, s ulazom na Žabici, na mjestu sadašnjega željezničkog prijelaza, a izlazom kod HNK Ivana pl. Zajca



Okrugli stol pod nazivom “Tunel ispod Rive”, napunio je kongresnu dvoranu hotelu Jadran, na kojem su o viziji Rijeke u kojoj je cijeli centar velika pješačka zona govorili Saša Drezgić, Hrvoje Cindrić i Marin Račić.


Ideja o velikoj pješačkoj zoni u središtu Rijeke uz more koja bi se nadovezala na Adamićevu ulicu i Korzo i stvorila novu vizuru grada je tehnički izvediva istaknulo se.





Što je za to potrebno? Tunel u dužini od 900 metara, s ulazom na Žabici, na mjestu sadašnjega željezničkog prijelaza, a izlazom kod HNK Ivana pl. Zajca.


Gradio bi se kao i Pelješki most


Ove ideje sjetio se arhitekt Marin Račić, gradski vijećnik i potpredsjednik Odbora za urbanizam i prostorno uređenje Gradskog vijeća Rijeke.



– Sam tunel, čiji način gradnje ne bi bio skuplji od nekih podzemnih garaža, mogao bi se financirati državnim sredstvima jer se radi o državnoj cesti, te sredstvima EU, kako je građen i Pelješki most, rekao je Račić.


Tunel bi imao četiri cestovne trake u dva smjera, ali njime nije predviđena i trasa željezničke pruge, koja ide sada po Rivi jer željeznica ne može poput vozila tehnički koristiti takav nagib ulaska i izlaska iz tunela.


Negativan primjer Genove


Na okruglom stolu razgovaralo se i o drugim rješenjima pa je prikazan primjer Genove, gdje je takav problem riješen vijaduktom, što je ne samo uništilo vizuru tog grada, već i stvorilo ružnu sliku u podnožju tog vijadukta gdje nije stvoren ugođaj mediteranskog gradova već zapuštenih grafitima išaranih predgrađa mega gradova.



 


Razgovaralo se i o problemu gradskog prometa, koji je uvjetovan konfiguracijom terena i prometnicama koje su nastale povijesnim razvojem kroz stoljeća, često bez strukturiranog planiranja, kao i problemima parkiranja.


Realizacija kompleksa Žabica, novog autobusnog kolodvora s velikom garažom i komercijalnim sadržajima, pokreće lanac realizacije drugih projekata i promjena u okružju koje će uslijediti.


Moguća nova frustracija


Tako se na sadašnjoj rivi uklanja parking od oko 370 parkirnih mjesta jer će u garaži u sklopu autobusnog kolodvora biti oko 800 novih parkirnih mjesta te se dio rive uz obalu oslobađa za pješake.



Adamićeva ulica i Korzo, postat će pješačka zona, osim za vozila javnoga gradskog prijevoza. Ulica Riva tada će postati dvosmjerna, što će Riječani moći doživjeti i prije završetka kompleksa na žabici jer se Adamićeva zatvara zbog rekonstrukcije kanalizacije.


Ideja naša, a novac vaš


Tada će i ideja o tunelu ispod Rive možda steći i više poklonika. Naime, na upit publici tko bi dao 100 eura za takvo rješenje većina prisutnih digla je ruku, ali kada se ulog digao na 1000 eura ruka u zraku nije bilo.



Jednostavno rečeno, ideja naša, a novac od države i EU – vaš, ideja je koja treba puno lobiranja. S dosadašnjim iskustvima trošenja EU novca za hrvatske projekte, gdje je Remetinac postao česta adresa izvođača takvih projekata, trebat će opravdati svaki cent kod birokrata u Bruxellesu i da projekt bude završen, naravno ukoliko se dobije novac, i za godinu dana završi izgradnja tog tunela prema prvim procjenama.