"Prošlost i sadašnjost" u Rijeci

Izložba radova sekcije keramičara Romolo Venucci otvorena u sjedištu Konzervatorskog odjela

Claudia Bošković

Snimila Ana KRIŽANEC

Snimila Ana KRIŽANEC

Na izložbi svoje radove izložili su Bruna Biasiol, Marica Baškarad, Lea Čeč, Elda Čekada, Gordana Grdinić, Claudia Kostadina, Goranka Kusijanović, Firduz Kovać, Tajana Matković, Irene Mestrovich, Maja Oreški, Bruno Paladin, Edda Traven i Nada Zlatić



U sjedištu Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture RH predstavljena je izložba “Prošlost i sadašnjost” sekcije keramičara Romolo Venucci. Izložba je organizirana od strane Zajednice Talijana i Vijeća talijanske nacionalne manjine za Grad Rijeku u suradnji s Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Foto galerija: Izložba radova sekcije keramičara Romolo Venucci Foto: Ana Križanec



Ovom prilikom obilježena je 120. godišnjica rođenja umjetnika Romola Venuccija, po čijim savjetima su kasnije stasali mnogi riječki umjetnici, a kojemu je posebno priznanje odano osnutkom umjetničke grupe u Rijeci 1986. godine.


– Autori izložbe željeli su povezati dostignuća pedagoškog djelovanja Romola Vennucija koji je djelovao kao učitelj i promotor umjetnosti, a po njemu je nazvana umjetnička sekcija unutar Circola u Rijeci jer je motivirao mlade ljude izvan školskog sistema da se educiraju u umjetnosti. Mnogi koji su pohađali njegove tečajeve kasnije su postali slikari. Sekcija ima preko 35 godina rada, a tradicija se nastavlja jer ju čine amateri željni umjetničkog rada koji ovim putem uz druženje i suradnju razvijaju umjetničke vještine, istaknula je povjesničarka umjetnosti Daina Glavočić.




Na izložbi svoje radove izložili su Bruna Biasiol, Marica Baškarad, Lea Čeč, Elda Čekada, Gordana Grdinić, Claudia Kostadina, Goranka Kusijanović, Firduz Kovać, Tajana Matković, Irene Mestrovich, Maja Oreški, Bruno Paladin, Edda Traven i Nada Zlatić. U stražnjem dijelu izložbenog prostora predstavljene su ranije replike Venuccija – vedute grada Rijeke i Starog grada, a više o recentnijim radovima u prednjem dijelu galerije rekla nam je voditeljica sekcije Ivna Safundžić.


–  Prvenstveno smo koristili starogrčku tehniku paljenja keramike, gdje su se za oslikavanje grčkih vaza koristile isključivo zemlje, a ne boje ili glazure. Oduzimanjem kisika u komori peći gline mijenjaju boju, postaju crne, intenzivne crvene, a bijele ostaju bijele. To je tehnika koja se dugo godina istraživala, a početkom prošlog stoljeća počela se polako ponovno primjenjivati, zaključila je.