Javni prijevoz u kvaru

Ima li ovome kraja? Riječani cijeli dan snimaju Autotrolejeve buseve u kvaru. ‘Padaju k’o kruške’

Portal Novilist.hr

Foto Facebook Problemi u prometu - Rijeka i okolica

Foto Facebook Problemi u prometu - Rijeka i okolica

O opsegu problema najbolje govori brojka o prosječnih 35 vozila dnevno »izvan stroja«, od ukupno 158, što znači da je, u prosječnom danu, neispravan svaki peti autobus!



RIJEKA Društvene mreže ponovo su se užarile od fotografija Autotrolejevih buseva u kvaru. Od jutros ih je snimljeno barem pet na različitim lokacijama po gradu, a fotografije se objavljuju u Facebook grupi Problemi u prometu – Rijeka i okolica, koje ovim putem prenosimo.


– Padaju k’o kruške, jedan je od komentara, a već su počele padati i oklade kad će se pokvariti sljedeći autobus.


Sreća je u nesreći da se nijedan nije zapalio, a po fotografijama prevladavaju busevi MAN-a, s čijim su održavanjem u Autotroleju imali posebnih problema cijelu proteklu godinu.




Skrenimo na ovom mjestu još jednom pozornost na zaista alarmantno izvješće direktora Autotroleja Alberta Kontuša izneseno na Nadzornom odboru tvrtke.


Smatram ovu situaciju neodrživom i izrazito rizičnom za društvo (KD Autotrolej, op.a.), vlasnike, djelatnike i putnike – ovo nisu riječi nekog od oporbenih političara u Gradu Rijeci, u pokušaju da osvoji političke bodove, već sastavni dio zabrinjavajućeg »Izvještaja o povećanju troškova i velikih kvarova za 2018. godinu«, kojeg je članovima Nadzornog odbora Autotroleja podnio direktor ovog komunalnog društva Alberto Kontuš.



Kako smo već objavili, iz izvještaja koji je u posjedu Novog lista, posve je očito da Autotrolej ima ozbiljnih problema s održavanjem vozila i nedovoljnim brojem ispravnih autobusa, čak i za održavanje reduciranog voznog reda, uvedenog na gradskim linijama u siječnju, a na prigradskim prije desetak dana. Izvještaj ujedno potvrđuje da uzrok smanjenju broja polazaka, ukidanju pojedinih linija ili njihovom prometovanju na skraćenim trasama, nipošto nije samo nedostatak vozača, u što javnost već neko vrijeme uvjerava Uprava Autotroleja, ali i gradska uprava, na čelu s gradonačelnikom Vojkom Obersnelom, nego i velike poteškoće s održavanjem i ispravnošću voznog parka, koji u zadnjih nekoliko godina održava gradska tvrtka Rijeka plus, koju vodi nekadašnji direktor Autotroleja Željko Smojver.


O opsegu problema najbolje govori brojka o prosječnih 35 vozila dnevno »izvan stroja«, od ukupno 158, što znači da je, u prosječnom danu, neispravan svaki peti autobus!


Ukupni su troškovi održavanja voznog parka prošle godine, prema izvještaju, iznosili 17.900.000 kuna, a broj kvarova bio je 14.890, što je u prosjeku 286 kvarova tjedno, zbog čega je svako vozilo u prosjeku na servisu bilo 1,78 puta svakog tjedna.



U izvještaju se, nadalje, navodi kako je prosječan broj kvarova dnevno 51,34, dok je prosječan dnevni broj pokvarenih vozila između 30 i 40, »što znači da se dnevno u servisu osposobi između 10 i 20 vozila, dok je prosječno stanje neispravnih vozila oko 35«.


Već ovaj podatak zvuči zabrinjavajuće kada je riječ o učinkovitosti servisa, a dodatno ga pogoršava podatak o broju vanjskih intervencija na vozilima bio 4,2 dnevno, no u zadnjem kvartalu prošle godine i prvom mjesecu ove godine taj je broj povećan na deset vanjskih intervencija dnevno.



U Kontuševom izvješću navedeno je i da je u prošloj godini zabilježeno sedam samozapaljenja vozila i jedan incident zbog kvara na kočnicama (riječ je o samopokretanju parkiranog autobusa na Brašćinama, prilikom kojega je teže ozlijeđen jedan putnik, op.a.), uslijed čega je na tri vozila nastala totalna šteta. Totalna šteta nastala je i na još jednom autobusu, koji je u siječnju u potpunosti izgorio na Svilnom, za koji se još utvrđuju uzroci požara, na čemu je angažiran sudski vještak, ali i stručnjaci proizvođača MAN.



Direktor Kontuš predložio je niz mjera za rješavanje ovih problema, koji uključuju i najam deset autobusa do nabavke novih pedesetak buseva, a sve zajedno to bi trebalo koštati dodatnih – 7,5 milijuna kuna. Hoće li itko reagirati po tom izvješću?