Najskuplja prometnica

Hrvatske ceste o nevjerojatnom propustu na D403: ‘Znamo sve, i to od samog početka izgradnje’

Marinko Glavan

Foto Hrvatske ceste

Foto Hrvatske ceste

Evo kako to objašnjavaju i što namjeravaju učiniti



Nakon što je državna cesta D403 prošle srijede otvorena za promet, tri godine nakon početka izgradnje ove “najskuplje ceste u Hrvatskoj”, kako je nazvana u medijima, brojni su vozači uočili problem na čvoru Škurinje, na kojemu se nova prometnica spaja s riječkom obilaznicom – nemogućnost skretanja prema cesti D403, ukoliko se obilaznicom dolazi iz smjera Zagreba, kao i nemogućnost skretanja u smjeru Pule, odnosno graničnog prijelaza Rupa, ukoliko se na čvor Škrurinje dolazi samom cestom D403, o čemu smo izvijestili u nedjeljnom broju Novog lista.


Iz Hrvatskih cesta su naveli kako će taj problem trajno biti riješen izgradnjom dvaju novih kružnih raskrižja, jednog na mjestu sadašnjeg semaforiziranog raskrižja unutar samog čvora, a drugog na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom, no kako za te zahvate još traje postupak izdavanja građevinske dozvole, nakon čega treba raspisati postupak javne nabave, odabrati izvođača i izvesti potrebne radove.


U međuvremenu je pokrenut postupak privremene izmjene i dopune postojeće prometne signalizacije, uz manje građevinske zahvate, kako bi se, do izgradnje dvaju rotora omogućilo skretanje prema Puli s D403, i skretanje prema novoj prometnici iz smjera Zagreba.


Kolaps prometa




S obzirom na to da su brojni vozači postavili pitanje zbog čega navedene privremene izmjene nisu učinjene prije otvaranja ceste D403 za promet, iz Hrvatskih cesta jučer smo dobili objašnjenje kako to, prema važećim propisima, naprosto nije bilo moguće, dok je cesta još bila u izgradnji, ali i najavu kako će privremena regulacija biti uvedena u najkraćem mogućem roku.


– Hrvatske ceste znaju sve o stanju opisanom u predmetnom članku, i to od samog početka izgradnje D403, te su pravovremeno poduzete daljnje aktivnosti na rješavanju navedenog.


Upravni postupak rekonstrukcije čvora Škurinje nije se mogao dovršiti prije dobivanja Uporabne dozvole za prvu fazu D403 (rotor Škurinje) jer se ta dva zahvata u prostoru vežu jedan na drugog.


Privremeno prometno rješenje koje ćemo uspostaviti u najkraćem mogućem roku, a koje će omogućiti da se s D403 može prema Puli i da D403 bude dostupna iz smjera Zagreba, nije moglo stupiti na snagu istodobno s otvaranjem D403, jer se radi o potpuno drugačijoj prometnoj signalizaciji i drugačijem programu rada semafora, a naročito zbog toga što je trebalo sagledati i uzeti u proračun stvarnu količinu prometa s D403, nakon njenog puštanja u promet, i na to sve dobiti potrebne suglasnosti, stoji u objašnjenju iz Hrvatskih cesta, uz napomenu kako je, čak i da se moglo izvesti potrebne izmjene istodobno s otvaranjem D403, procijenjeno da bi to moglo uzrokovati kolaps prometa na čvoru Škurinje, što bi posljedično izazvalo prometne poteškoće u dobrom dijelu grada.


Obavezno desno


Prema postojećoj prometnoj signalizaciji, vozila iz smjera Zagreba koja se isključuju na čvoru Škurinje i namjeravaju se po D403 spustiti prema Zvonimirovoj ili Baračevoj, to mogu učiniti jedino na način da na semaforu unutar čvora skrenu desno, budući da je, prema postojećoj prometnoj signalizaciji, iz obje trake koje dolaze na semafor obavezno desno skretanje, prema Osječkoj ulici, gdje bi trebali skrenuti lijevo pa na kružnom raskrižju, nekoliko stotina metara dalje, napraviti puni krug, izaći na Osječku u smjeru centra grada te iz nje desno skrenuti na čvor Škurinje, gdje se iz tog smjera mogu uključiti na D403.


Taj je manevar posebno zahtjevan zbog činjenice da su na kružnom raskrižju u Osječkoj u tijeku radovi, zbog kojih je i inače otežano prometovanje rotorom i pristupnim ulicama, pa se valja nadati da će privremeno rješenje za skretanje prema i sa D 403 čim prije stupiti na snagu.