Gradnja novog naselja

Hoće li vožnja uskim podvožnjakom iz 1873. otići u povijest? Planira se nova prometna veza Zameta i Kantride

Biljana Savić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Za izgradnje drugog kolosijeka na dionici Škrljevo - Rijeka - Jurdani, unutar kojeg je i rekonstrukcija nadvožnjaka i Labinske ulice, krajem 2019. dobivena je lokacijska dozvola



RIJEKA – Gradnja novog naselja »Projekt Rio« u Labinskoj ulici donijet će i značajno povećanje prometa u tom dijelu grada, s obzirom na veličinu objekta koji je stambene i poslovne namjene, a imat će i trgovački centar. Značajno povećanje prometa u tom dijelu grada neće optereretiti samo Labinsku ulicu, već i ionako opterećeni obližnji podvožnjak između Kantride i Zameta.


Namjerava li Grad Rijeka napokon krenuti zajedno sa Hrvatskim željeznicama u gradnju suvremenog podvožnjaka između Zameta i Kantride ili će i dalje glavna poveznica biti uski podvožnjak izgrađen 1873. godine, pitanje je većine građana, a vijećnika Gradskog vijeća Grada Rijeke.


Složen zahvat


Prema informacijama iz Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem, rekonstrukcija željezničkog nadvožnjaka Labinske ulice planirana je Generalnim urbanističkim planom grada Rijeke iz 2007. godine. Rekonstrukcija, ističu u riječkoj gradskoj upravi, predstavlja vrlo složen zahvat koji se sastoji od rekonstrukcije Labinske ulice u duljini od cca tristo metara, snižavanja nivelete Labinske ulice na mjestu križanja sa željezničkom prugom da bi se dobila potrebna slobodna visina poprečnog profila, izgradnje novog željezničkog nadvožnjaka, izgradnje cestovnog nadvožnjaka koji povezuje Ulicu Ante Pilepića i Ulicu braće Cetina radi ostvarivanja postojećih cestovnih povezanosti te proširenja Labinske ulice kako bi se dobila potrebna širina kolnika i omogućila izgradnja nogostupa.




Složenost zahvata uvjetuje potrebu faznog građenja kao i omogućavanje puštanja u promet pojedinih dijelova zahvata nakon svake fazne izvedbe ističu u riječkoj gradskoj upravi i napominju da je zahvat je moguće realizirati isključivo u suradnji s Hrvatskim željeznicama. Ističu da jer krajem 2017. godine započeo proces izrade projektne i studijske dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, obnovu i modernizaciju na pružnoj dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, kao državnog projekta koji ima za cilj obnovu riječkog željezničkog čvora za potrebe lučkog prometa te razvoja daljinskog putničkog kao i gradsko–prigradskog putničkog prometa.


– Grad Rijeka je s HŽ infrastrukturom kao nositeljem EU projekta, Primorsko-goranskom županijom, Gradom Bakrom i Općinom Matulji potpisao sporazum o sufinanciranju izrade projektne dokumentacije kojim su regulirani način i udjeli sufinanciranja te je također važan dionik ovoga procesa koji aktivno sudjeluje u koordinaciji izrade dokumentacije. Sastavni dio ovog velikog projekta je rekonstrukcija svih cestovno–željezničkih i pješačkih prijelaza na trasi pruge, pa take i nadvožnjaka Labinske ulice.


Trenutačna procjena


Za zahvat izgradnje drugog kolosijeka, obnovu i modernizaciju na pružnoj dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani, unutar kojega se nalazi i rekonstrukcija željezničkog nadvožnjaka i Labinske ulice, krajem 2019. godine dobivena je pravomoćna lokacijska dozvola. U ovoj godini planira se dovršetak glavnog projekta i podnošenje zahtjeva za ishođenje građevinskih dozvola. Trenutačno se procjenjuje da bi realizacija cjelokupnog zahvata mogla biti dovršena u roku od tri do pet godina po dobivanju pravomoćne građevinske dozvole, poručuju iz riječke gradske uprave.


Nova 273 stana čekaju kupce


U prizemlju novog stambeno-poslovnog kompleksa smjestit će se manji trgovački centar iznad kojega je u tijeku izgradnja triju stambenih zgrada, koje će imati osam, deset i trinaest katova s 273 stana. Stanovi u ponudi su jednosobni plus dnevni boravak, dvosobni s dnevnim i trosobni s dnevnim boravkom, a na vrhu su penthausi s velikim terasama i panoramskim pogledom na cijeli Kvarner. Moguće je i spajanje stambenih jedinica u veće stanove.


Na ravnom krovu iznad trgovačkog centra između zgrada predviđene su zelene površine sa sadržajima namijenjenim isključivo stanarima. Ovaj stambeno-poslovni, ali prvenstveno stambeni kompleks uključuje i dvije podzemne etaže s parkirališnim mjestima isključivo za stanare, a trgovački centar imat će vanjska parkirališna mjesta.