
Zbog obnove Dvorane mladosti smanjit će se broj parkirališnih mjesta / Foto Ana KRIŽANEC
Ova inicijativa predstavlja konkretan korak prema jačanju suradnje između građana i njihove lokalne samouprave te je poziv svim Trsaćanima da aktivno sudjeluju u kreiranju boljeg i uređenijeg okruženja za život, rekao je Paul Simunović
povezane vijesti
RIJEKA – Stanovnici Trsata imali su priliku doći u mjesni odbor i izravno ukazati na probleme koji ih muče. VMO Grad Trsat otvorilo je svoja vrata i pozvalo sve građane da u osobnom razgovoru predstave teme, prijedloge i poteškoće s kojima se susreću u svom kvartu. Ovu inicijativu pokrenuo je Paul Simunović, član VMO-a Grada Trsata, koji je i primao građane, slušao njihove prijedloge, ali i žalbe, te sve zapisivao, a dao im i mogućnost da mogu sudjelovati u svakoj aktivnosti MO-a.
– I ostali članovi vijeća MO-a pridružit će se u rješavanju želja, prijedloga, ali i pritužbi građana. Ovo je trening ispravnog funkcioniranja MO-a, kaže Simunović.
Dodaje da mu je u planu biti dežuran svake prve i zadnje subote u mjesecu u prostorijama MO-a, a cilj mu je transparentno izvješćivati građane o poduzetim koracima te vidjeti gdje nastaju problemi.
– Mislim da probleme možemo u suradnji s Gradom Rijekom rješavati na mjesečnoj razini, poput sitnih komunalnih problema. CIlj je da stanovnici osjete dinamiku, da je njihov problem važan i da je MO stvarna poveznica lokalne zajednice i grada. Već u subotu bio je velik interes građana, uspostavljena je izravna komunikacija. Uglavnom se radilo o komunalnim nedostacima, prometnim pitanjima ili idejama za poboljšanje kvalitete života na Trsatu. Ova inicijativa predstavlja konkretan korak prema jačanju suradnje između građana i njihove lokalne samouprave te je poziv svim Trsaćanima da aktivno sudjeluju u kreiranju boljeg i uređenijeg okruženja za život, rekao je Simunović.

Paul Simunović / Foto Ana KRIŽANEC
Muke po parkiranju
Građani su najviše isticali problem nedostatka parkirališnih mjesta na Trsatu. Ovaj problem dosegnuo je kritičnu točku, jer se stvara prometni kolaps i otežava svakodnevni život stanovnika. Trsat kao popularno odredište za turiste, hodočasnike i posjetitelje raznih manifestacija, suočava se s kroničnim nedostatkom adekvatnog parkirališnog prostora. Posljedica toga je učestalo nepropisno parkiranje vozila na nogostupima i kolnim trakama, što dovodi do prometnih zastoja i onemogućava stanovnicima pristup vlastitim domovima i garažama.
Dodatni pritisak na jako preopterećenu prometnu infrastrukturu očekuje se realizacijom projekta obnove Dvorane mladosti. Taj projekt podrazumijeva ukidanje devet obilježenih parkirališnih mjesta uz kolnik te dvije površine s istočne i sjeverne strane Dvorane mladosti koje se trenutno koriste za parkiranje većeg broja vozila. Građani su dobili informaciju da su iz Grada Rijeke objasnili da je projekt uvjetovan pravilnikom koji zahtijeva povećanje zelenih površina, što implicira transformaciju postojećih parkirališnih prostora u nove zelene zone.
Ne bi se zamjerali
Građani koji su došli u prostore MO-a Grad Trsat imali su, osim problema parkiranja, i primjedbe na odlaganje otpada, osobito od nekih ugostiteljskih objekata na Trsatu. Međutim, nitko od njih nije želio konkretne probleme iznijeti javno, jer se jednostavno ne žele nekom zamjeriti. To je problem i kada konkretne činjenice treba prijaviti komunalnim službama, posebno kada je riječ o nelegalnom odlaganju otpada. Mnogima je rješenje da se baje za smeće, kako ne bi smrad bio ispred njihovih kuća, prebace »malo dalje«. |
Vijeće MO aktivno traži rješenja za problem parkiranja, te je još u srpnju 2024. godine nadležnim službama Grada Rijeke predložilo tri potencijalne lokacije za uređenje parkirališta. Prva je sjeverna strana Sveučilišnog kampusa, zapadno od Tenka. Iako je površina pogodna, dobivena je informacija da nije predviđeno parkiralište jer je u sklopu Sveučilišnog kampusa koji planira širenje kapaciteta. Ipak, razmatra se mogućnost privremenog uređenja parkirališta uz uvjet izgradnje pristupne ceste.
Specifičan kvart
Druga lokacija je ulica Put Bože Felkera, sjeverna strana Dvorane mladosti. Prema važećem Detaljnom planu uređenja, ovdje je predviđena izgradnja garaže. Međutim, radi se o četiri katastarske čestice u privatnom vlasništvu, a sredstva za otkup zemljišta i planiranje izgradnje garaže još nisu osigurana u gradskom proračunu.
Treća lokacija između ulica Put Vinka Valkovića Poleta i Fra Serafina Schoena trenutno se koristi kao parkiralište za autobuse hodočasnika. Budući da nije u vlasništvu Grada Rijeke, predložen je sastanak s predstavnicima Svetišta, gradskih službi, Rijeka plusa i Vijeća mjesnog odbora radi dogovora o mogućnostima korištenja parkirališnog prostora od strane građana.
– Sastanak je održan i gvardijan je izrazio spremnost za nastavak komunikacije, pokazao dobru volju i iskazao da se o prijedlogu mora komunicirati i s provincijalom, kaže Simunović.
Na nedavnom sastanku u MO-u Trsat bio je i zamjenik gradonačelnice Aleksandar-Saša Milaković. On je rekao kako Grad želi riješiti problem nedostatka parkirališnog prostora na Trsatu, no ovaj problem prisutan je u gotovo svim mjesnim odborima. Kako rješavanje problema zahtijeva značajna financijska sredstva i određeno vremensko razdoblje, u obzir će se uzeti više faktora kako bi se izradila lista prioriteta.
– Osobno smatram da je Grad Trsat jedna od rijetkih turističkih i povijesnih zona grada, vrlo specifičan kvart u koji se dolazi ciljano i zalažem se da se Grad Trsat proglasi mjestom posebnog interesa Grada Rijeke, a sukladno tome i pristupa dugoročnom rješavanju navedenih problema, napominje Simunović.
Ugrožena sigurnost građana
– Očekuje se od Grada Rijeke uvođenje posebne regulacije prometa tijekom većih manifestacija na Trsatu. Uvidjeli smo da i najmanje manifestacije, što smo dokumentirali dronom, premaše ukupan broj dostupnih kapaciteta za parkiranje. Vozila se parkiraju na nogostupu, zatvaraju, odnosno sužava jedina pristupna cesta prema Strmici. Tako se ugrožava sigurnost građana i pristup interventnim službama, a naročito za vrijeme koncerata u Dvorani mladosti, objašnjava Simunović, te naglašava da će se s KD-om Autotrolej pokušati razmotriti opcija uvođenja izvanrednih autobusnih linija na relaciji Centar grada-Trsat-Centar grada za vrijeme trajanja većih manifestacija.
Cilj je potaknuti građane na korištenje javnog prijevoza, čime bi se smanjila potreba za velikim brojem parkirališnih mjesta na Trsatu.
– Naš prijedlog je bio da se za manifestacije na Trsatu uvede posebna regulacija prometa, kao za blagdan Vele Gospe. Dovoljno je sat vremena prije početka samog događaja zatvoriti pristupne puteve prema Trsatu i goste usmjeravati prema Kampusu. Uz to smo predložili da se omogući, kada je neka veća manifestacija na Trsatu, besplatno parkiranje na Delti te uvede cirkularna autobusna linija Delta-Trsat-Delta, predlaže Simunović.