Potpisani ugovori

Grad Rijeka osigurao dodatnih 100.000 eura za veće plaće pomoćnika u nastavi

Ingrid Šestan Kučić

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

U riječkim osnovnim školama 76 pomoćnika u nastavi radi s 86 učenika s teškoćama u razvoju



Riječki gradonačelnik Marko Filipović danas je sa 76 pomoćnika u nastavi koji rade s 86 učenika s teškoćama u razvoju u osnovnim školama potpisao anekse ugovora o povećanju plaća, a istovremeno je pokrenuo i inicijativu za ujednačavanje cijene rada pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih suradnika na razini cijele Hrvatske.


S obzirom da je osiguravanje sredstava za rad pomoćnika u nastavi na razini lokalne odnosno regionalne samouprave u različitim hrvatskim krajevima prisutan je čitav niz različitih modela zapošljavanja pomoćnika u nastavi i osiguravanja sredstava za njihova materijalna prava.


“Među prvima smo u ovo krenuli”


– Prepoznajući važnost inkluzivnog obrazovanja grad Rijeka je kao jedan od prvih gradova u Hrvatskoj 2008. godine krenuo sa zapošljavanjem šest pomoćnika u nastavi koji su bili financirani iz gradskog proračuna, a najveći zamah u zapošljavanju na razini cijele Hrvatske odvio se otvaranjem mogućnosti za povlačenje sredstava iz Europskog socijalnog fonda 2014. godine, podsjetio je gradonačelnik.




Ujedno je istaknuo potrebu pokretanja rasprave o statusu pomoćnika u nastavi na nacionalnoj razini upozoriviši da oni moraju postati dio odgojno-obrazovnog procesa, jer po tom pitanju jedinice lokalne samouprave mogu učiniti onoliko koliko je u okviru njihovih proračunskih sredstava.



– Europski socijalni fond i članstvo u EU pružili su nam mnoge benefite, a jedan od njih je i financiranje pomoćnika u nastavi, no to ni blizu nije dovoljno.


Stoga moja zahvala ide riječkim gradskim vijećnicima koji su prihvatili proračun za ovu godinu u kojem smo osigurali dodatnih 100 tisuća eura, što dođe nekih 100 eura bruto mjesečno za svakog pomoćnika u nastavi.


Filipović pokrenuo novu inicijativu


Kao potpredsjednik Udruge gradova pokrenuo sam inicijativu da i ostale jedinice lokalne samouprave pokušaju u okviru svojih mogućnosti regulirati prava pomoćnika u nastavi.


Svjestan sam neujednačenosti prakse na razini Hrvatske i svoj mandat potpredsjednika Udruge gradova posvetit ću izjednačavanju prava pomoćnika.


Naravno da treba apelirati i na resorno ministarstvo da pokuša iznaći rješenja i financijska sredstva za vaša materijalna prava, jer vi s djecom radite svakodnevno i smatram da to svako društvo mora na adekvatan način vrednovati, poručio je gradonačelnik riječkim pomoćnicima u nastavi.


Osvrćući se na problem statusa pomoćnika u nastavi predsjednik Udruge pomoćnika u nastavi i osobnih pomoćnika Ivan Milatić istaknuo je da bez pomoćnika u nastavi nema inkluzije.



– Naš problem je priznavanje zanimanja, jer pomoćnici u nastavi koji rade s maturantima u svibnju nakon završetka nastave ostaju bez posla, a isto se događa i s ostalim pomoćnicima u lipnju.


Naš problem se zove Radovan Fuchs. Ministarstva i vlade cijelu problematiku ignoriraju punih 14 godina. Posljednji korak je priznati zanimanje, a to se treba dogoditi s novima Zakonom o odgoju i obrazovanju koji je odavno bio obećan, istaknuo je Milatić.


Korak u dobrom smjeru


Današnje potpisivanje aneksa ugovora i povećanje plaće pomoćnica u nastavi iz OŠ Gornja Vežica, Maruška Dediol Vuković, ocijenila je kao korak u dobrom smjeru.


Dodajući da je Grad Rijeka ponovno predvodnik i pozitivan primjer brige za najranjivije skupine istaknula je da je stalni radni odnos jedan od sljedećih koraka kojem se pomoćnici u nastavi nadaju, dok je pročelnica Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, Sanda Sušanj, napomenula da je svaki pomoćnik svakodnevno izložen nisu izazova i prepreka, a to radi sa srcem.


– Nosite se s trenucima koji su emocionalno teški, a nekad i fizički i to za niska i mala primanja i mala priznanja. Jako me veseli što je gradonačelnik pokrenuo inicijativu prema udruzi gradova i što je Rijeka otvorila prozor da ukaže stvarne probleme s kojima se nose pomoćnici u nastavi koji su najvažnija karika u inkluzivnom obrazovanju.


Mislim da je ovo početak jednog dugotrajnog procesa, jer osim primanja treba regulirati niz drugih aspekata, jer je rad pomoćnika neprocjenjiv. To je predanost cijelom jednom razredu kojem su dodijeljeni i učenicima kojima imaju određene teškoće, ali i roditeljima i nastavnicima, zaključila je Sušanj.