
Foto V. Karuza
U Rijeka prometu računaju da je ukupna vrijednost investicije prema sadašnjem stanju i procjeni 44.281.000 kuna bez PDV-a. Iznos po izgrađenom parkirnom mjestu s PDV-om je 186.000 kuna, odnosno 24.800 eura
RIJEKA Preko dva milijuna kuna više u odnosu na prvotni plan koštat će izgradnja garaže Zagrad B koju financira Rijeka promet i koja je u završnoj fazi izgradnje nakon godina čekanja na prvi garažni objekt u središtu Rijeke ove gradske tvrtke. Naime, početna vrijednost investicije iznosila je oko 42 milijuna kuna, a prema sadašnjem stanju nakon podvlačenja financijske crte riječ je o 44,3 milijuna kuna. Dakle, ukupna vrijednost dodatnih radova iznosi oko 2,6 milijuna kuna, a izvođač radova je GP Krk. Navedeni iznosi su bez PDV-a.
– Procijenjena vrijednost investicije u 1. i 2. fazu garaže Zagrad B iz rujna 2012. godine iznosila je 42.072.865 kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost sadržavala je sve radove na projektiranju te izgradnji, što uključuje sve građevinske, montažerske, električarske, strojarske, instalaterske, ličilačke i druge radove, stručni i obračunski nadzor te sve ostale poslove vezane za investiciju. Prva faza izgradnje obuhvaćala je iskop i uređenje građevne jame, a druga faza izgradnju javne garaže, navodi direktorica Rijeka prometa Spomenka Mičetić.
No, krajem ožujka 2015. godine opet je objavljen oglas o dodatnim radovima, odnosno o pregovaračkom postupku s GP Krkom bez prethodne objave. Zanimalo nas je koliko je do sada bilo dodatnih radova i o kakvim je radovima riječ.
Ugovori s izvođačem
– Ugovoreni iznos za izgradnju 1. faze, građevna jama, iznosio je 7.360.981 kuna bez PDV-a, a kroz dva dodatka osnovnom ugovoru – Dodatak IV i Dodatak VI – ugovoreno je povećanje obima radova za 1.656.398 kuna bez PDV-a. Radovi su se odnosili na dodatnu zaštitu građevne jame i potpornih zidova – roštiljna konstrukcija, program mjerenja i praćenja pomaka, uređenje dvorišta samostana na rubu građevne jame, uređenje zida postojeće garaže Zagrad A, te ostale radove na spoju kompleksa Zagrad A i B. Od početka izgradnje 2. faze, garaže, s izvođačem, GP Krkom, sklopljena su dva dodatka ugovora – Dodatak 1 na iznos od 688.769 kuna bez PDV-a i Dodatak 2 na iznos od 263.951 kunu bez PDV-a. Radovi iz Dodatka 1 obuhvaćaju odvodnju procjednih voda s pokosa sjever, izradu prospektorskih bušotina, radove na hidroizolaciji etaže -3, čišćenje temeljnog tla, zidarske radove, bravarske radove, podopolagačke i betonske radove.
Radovi iz Dodatka 2 obuhvaćaju izmijenjenu hidroizolaciju krovne ploče, izvedbu dodatnih prodora elektroinstalacija, dobavu i ugradnju izmijenjenih dilatacijskih naprava te čeličnu ogradu krova garaže, pojašnjava Mičetić.
Direktorica Rijeka prometa naglašava da je za izgradnju 2. faze s izvođačem GP Krkom sklopljen ugovor temeljem pregovaračkog postupka.
– Za predmetne radove proveden je otvoreni postupak javnog nadmetanja, koji je objavljen 21. svibnja 2013. godine. Javno otvaranje pristiglih ponuda od pet ponuditelja obavljeno je 20. kolovoza 2013. godine, a 20. rujna 2013. godine donesena je odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja – GP Krka, po kriteriju najniže cijene, te je krajem 2013. godine sklopljen ugovor o javnim radovima na iznos od 21.201.440 kuna bez PDV-a, izjavila je Mičetić.
Svaki objekt specifičan
U Rijeka prometu računaju da je ukupna vrijednost investicije prema sadašnjem stanju i procjeni 44.281.000 kuna bez PDV-a, a uključuje sve dosad izvršene radove, te radove koji se imaju izvesti do okončanja izgradnje.
– Oni obuhvaćaju projektnu dokumentaciju, kupnju prava građenja, sanaciju tunela Kalvarija, te izgradnju 1. i 2. faze. Iznos po izgrađenom parkirnom mjestu s PDV-om je 186.000 kuna, odnosno 24.800 eura. Usporedba s drugim sličnim objektima je otežana jer postoji puno elemenata koji utječu na cijenu gradnje, a svaki je objekt specifičan: geografski položaj, broj etaža, je li objekt podzemni ili nadzemni, konstrukcija, tlocrtni izgled, vrsta temelja, broj parkirnih mjesta, dodatni sadržaji, učinkovitost, odnosno odnos površine parkirnog mjesta i ostalih površina, tržišni uvjeti…
Prema istraživanjima u SAD-u tipično izgrađeno parkirno mjesto u nadzemnoj garaži košta 10.000 USD, odnosno 9.150 eura, dok se cijene izgrađenog parkirnog mjesta u podzemnoj garaži kreću od 25.000 – 35.000 USD, 22.800 eura – 32.000 eura, sve ovisno o gore navedenim elementima. Vrlo slični odnosi su i u Europi. Drugim riječima, ako uzmemo u obzir uvjete koji vrijede za garažu Zagrad B – kompleksan tlocrt, težak iskop, sanacija odnosno učvršćenje tunela, četiri podzemne etaže – onda je cijena uobičajena za takvu građevinu, uvjerena je direktorica Rijeka prometa Spomenka Mičetić.