
Foto Vedran Karuza / Marko Gracin
Na prvom natječaju jedini kandidat bio je Dean Caput, no tada je sama škola poništila natječaj. Na drugom je Školski odbor izabrao Nanu Gulić, a protukandidat je bio Caput. No, sada je Ministarstvo natječaj poništilo zbog »uočenih nepravilnosti«
povezane vijesti
RIJEKA – Ukupno pet riječkih osnovnih škola u posljednje je vrijeme moralo ponavljati natječaje za ravnatelja zbog proceduralnih pogrešaka.
Njih četiri su na ponovljenom natječaju uspjele imenovati ravnatelja, no ne i OŠ »Vladimir Gortan« u kojoj će se natječaj morati raspisati treći put i to odlukom ministra znanosti i obrazovanja Radovana Fuchsa koji je uskratio zahtjev za prethodnu suglasnost za imenovanje socijalne pedagoginje Nane Gulić ravnateljicom škole.
Nepoštovanje Statuta
Na upit zbog čega je to resorni ministar učinio suprotno odluci Školskog odbora, iz Ministarstva, uz pozivanje na članke Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, tvrde da su uočene nepravilnosti.
– Uvidom u navedeni zahtjev i dostavljenu dokumentaciju o imenovanju ravnatelja utvrđene su nepravilnosti koje se odnose na provođenje postupka imenovanja i to formalno-pravni propusti koji se odnose na nepoštovanje odredaba Statuta, kažu u Ministarstvu.
Tvrde i da postupak sazivanja i održavanja sjednica Školskog odbora nije proveden u skladu s odredbama Statuta škole, kao i da je zapisnik sa sjednice na kojoj je imenovan ravnatelj dostavljen nepotpisan te da je odluku o imenovanju ravnatelja potpisala članica Školskog odbora koja nije predsjedavala sjednici, iako je sjednici prema navedenom nepotpisanom Zapisniku predsjedavala predsjednica Školskog odbora.
Potencijalnoj ravnateljici uskraćena je mogućnost žalbe, a iako se činilo da je nakon prolaska cjelokupne procedure i dobivanja podrške na svim školskim razinama njen izbor riješena stvar, očito je da je ipak ministar imao posljednju riječ, jer zakonski mu okvir to omogućava. Gulić je na natječaju imala i protukandidata. Bio je to Dean Caput koji je na prvom natječaju za izbor ravnatelja te škole, kao jedini kandidat, gotovo došao do funkcije za koju se javio, a onda je sama škola poništila natječaj zbog proceduralne pogreške. Na drugom, ponovljenom natječaju, Caput se ponovo kandidirao, a pretekla ga je Gulić koja kaže da je razočarana što Ministarstvo, za koje je i radila kao članica obrazovne reforme »Škola za život«, nije prepoznalo njenu kvalitetu.
Caput: Prihvaćam odluku ministra
|
– Kada je bio raspisan natječaj za ravnatelja škole, vidjela sam priliku da sada, kao osoba koja je puno uložila u svoje obrazovanje i razvoj kompetencija, doprinesem napretku »svoje« škole koja je meni toliko puno dala. Naime, bila sam učenica Osnovne škole »Vladmimir Gortan« koja je ostavila velik trag u mom odrastanju. Zapravo sam tužna što Ministarstvo nije prepoznalo moju kvalitetu, ali i strast za unapređivanjem obrazovnog sustava. Sve što ja želim je svojim znanjima i iskustvom pridonijeti svojoj obrazovnoj zajednici. Zato i jesam upisala doktorat, sudjelovala u svim etapama obrazovne reforme te se javila kao kandidat za ravnateljicu. Žalosna sam što je ministar zaključio da nisam poželjan kandidat unatoč prepoznavanju mojih kompetencija sa strane Sveučilišta u Torontu, Europske komisije te međunarodnih organizacija kao UNESCO, OECD, Lego Foundation i Save the Children, kaže Gulić.
Revolt osnivača
Odluka ministra izazvala je i revolt osnivača škole, Grada Rijeke, jer kako navodi zamjenica riječkoga gradonačelnika Sandra Krpan, ministar je bez obrazloženja uskratio suglasnost te tako onemogućio da ova škola i u drugom, ponovljenom natječaju dobije ravnatelja i funkcionira normalno.
– Ova situacija ponovo otvara i šire pitanje o ulozi gradova kao osnivača osnovnih škola i o patronizirajućoj, nadmoćnoj poziciji Ministarstva. Naime, Grad Rijeka, iako je osnivač osnovnih škola na svojem području, nema gotovo nikakvu mogućnost odlučivati tko će s pozicija ravnatelja upravljati ovim školama i voditi ih. Grad putem svojih predstavnika participira u školskim odborima i formalno – ima pravo glasa, ali u ovom slučaju pokazalo se da Ministarstvo ne poštuje ni glasove osnivača, ni glasove roditelja čija djeca pohađaju ovu školu. Činjenica da je ministar Fuchs uskratio suglasnost na izbor ravnateljice škole, svezala je ruke svima jer na uskratu suglasnosti nitko nema pravo žalbe, a to je ujedno i dodatna kafkijanska pozicija oštećenih strana koju dopušta naše zakonodavstvo. Grad je u ovom konkretnom slučaju putem svojih predstavnika u školskom odboru, a temeljem biografija i dosadašnjih rezultata rada, podržao kandidatkinju Nanu Gulić. Podržali su je i predstavnici Roditeljskog vijeća. Nisu je podržali predstavnici zaposlenika u Školskom odboru koji su se odlučili glasati za protukandidata skromnijih referenci i biografije. Ne ulazeći u razloge koje imaju zaposlenici i njihovi predstavnici u Školskom odboru, činjenica je da je kandidatkinja Gulić, glasovima osnivača i roditelja, premoćno pobijedila protukandidata. No, ministar Fuchs pojavljuje se kao »deus ex machina«, jer Zakon mu to omogućava i uskraćuje svoju suglasnost na izbor Gulić za ravnateljicu škole i to bez obrazloženja i bez mogućnosti žalbe, kaže Krpan.
Neobrazloženi razlozi
Da je htio, dodaje, ministar je mogao poništiti natječaj ili poslati inspekcijski nadzor u školu ili naprosto ne učiniti ništa, nego dopustiti da školu vodi osoba za koju se odlučila većina članova Školskog odbora.
– No, ministar očito ima svoje neobrazložene razloge za aktivnu uskratu suglasnosti koji nadilaze mogućnost našeg razumijevanja. Želim istaknuti i da sam kao zamjenica gradonačelnika Rijeke, a Grad Rijeka je osnivač osnovnih škola, pisala ministru Fuchsu prošli tjedan u dva navrata, no njegov odgovor ni na jedan od dva upućena dopisa nisam dobila. Drugim riječima, ministar potpuno ignorira zamolbu upućenu od strane Grada kao osnivača da poštuje izborni proces i preispita svoju odluku o uskrati suglasnosti bez obrazloženja. Na ovaj način Zagreb pokazuje Rijeci svoje napuhane mišiće i mimo volje većine u Školskom odboru provodi svoju zamisao. A zamisao je očito ta da kandidatkinja koju podržava Grad kao osnivač i koju podržavaju roditelji škole – ne može voditi tu školu, zaključuje Krpan.