WineRI

FOTO Riječki vinski sajam oduševio izlagače i posjetitelje. Jedan je pomak posebno bio važan

Edi Prodan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Istaknemo li primjerice Krauthakera i Galića, istaknuli smo dvije ponajbolje ne samo slavonske nego i hrvatske vinarije



RIJEKA – Još smo prošle godine, prigodom dolaska našeg WineRi sajma vina u prostor Exportdrva, u površinom adekvatnu zgradu smještenu praktično u samom središtu Rijeke, doživjeli silnu valorizaciju od strane publike, došao je veliki broj posjetitelja i svi su, gosti i izlagači, bili jako zadovoljni. Pomak koji pak vidimo ove godine, dodatnu dimenziju WineRija, kreće se u smjeru – ugostitelja. I lani ih je bilo mnogo, dok je ove godine taj proces dodatno ojačao. Osim okrenutosti publici, sada imamo i tu B2B komponentu tako da bih bio sklon tvrdnji kako nam je ne samo opstojnost na prostoru Exportdrva zajamčena, zajamčeni su nam i rast kao i još bolja pozicioniranost sajma na hrvatskom i međunarodnom enoprostoru.


Riječi su to Žarka Stilina, direktora Udruge Vina Kvarnera, u marketinško-PR-ovskom smislu sasvim sigurno glavnog logističara te organizacije.


Foto galerija: WineRi u Exportdrvu Foto: Marko Gracin


U pravu je jer iz zametka od deset vinara, vrlo različite snage i tržišnog utjecaja, koji su osnovali Udrugu, narasla je gruda koja ne samo da priča jako dobru priču u korist kvarnerskih vinara nego još i daleko više u prilog Rijeci kao istinskom sajamskom središtu, pa tako i kad su vina u pitanju.


Udruga sa stilom




B2B karakter sajma postao je razvidan i samim vinarima jer u Rijeci se ovog puta pojavila iznimno repektabilna galerija vinara iz svih krajeva Hrvatske. Istaknemo li primjerice Krauthakera i Galića, istaknuli smo dvije ponajbolje ne samo slavonske nego i hrvatske vinarije. Posebno kad je riječ o bijelim vinima. Istarski izlog na riječkom vinskom sajmu također je bio reprezentativan. Veralda i Roxanich sasvim su sigurno jasni primjeri takve tvrdnje. Zbog turističkog karaktera Kvarnera došlo je i podosta slovenskih vinara, zanimljiv je bio izlog Vina Kopera, a kako smo već isticali, do Rijeke su stigla vina iz ukupno sedam država.


Fokusiramo li se na sam izložbeni prostor, Vina Kvarnera su uistinu udruga sa stilom. Uz minimalne intervencije u arhitektonski ultra jednostavni prostor, i uz pomoć efektne rasvjete došli su do jako lijepe slike sajma. Postindustrijski dizajn i vrhunska vina ostvarili su jedan jako zanimljivi sklad. Istina, mana prostora je nepostojanje grijanja, srećom da je početak ožujka ove godine bio izrazito južnog vremena tako da grijanje i nije bilo potrebno. Da su neke druge vremenske kondicije, koliko god da vino ima itekakve kalorične moći tako da posjetiteljima vjerojatno ne bi bilo hladno niti da je vani bura bila na najjače, za izlagače to bi bio veliki problem. Stoga, kad se vidi koliko je kvalitetan, sadržajan i privlačan WineRi, pa zbog čega se onda u taj prostor ne bi – investiralo. Prigodne su riječ na otvaranju imali kako riječki gradonačelnik Marko Filipović, tako i primorsko-goranski dožupan Vojko Braut – nije li onda logično da upravo oni budu ti koji će potaknuti investicije koje bi Exportdrvo učinile sajamskim prostorom znatno većeg kapaciteta, stvorilo jezgru za brojna druga, pa i ne samo sajamska događanja.


Treći po jačini


Egle Katunar, iznimno uspješna promotorica Udruge s ponosom je istaknula kako je WineRi treći najjači hrvatski vinski sajam. Nema stoga nikakvog razloga, potvrdilo je to i 100 vinara s 500 svojih etiketa, da riječka enomanifestacija ne krene i korak dalje. Uostalom, s obzirom na to da su Istra i Kvarner objedinjeni u istu vinsku regiju, pa logično je da regija koja ima toliko specifičnih sorti, koja ima najsnažniji turizam u Hrvatskoj, koja i sama po sebi ima pola milijuna stanovnika, nema i dva najjača hrvatska sajma vina. Iako će Vina Kvarnera istaknuti, s razlogom dakako, veliki suport Županije i njezinih specijaliziranih odjela kao i TZ-a Kvarnera što je za njih odradio fantastičan posao na međunarodnoj sceni, posebno kad je u pitanju Decanter, upravo je sedmo izdanje WineRija pokazalo kako se može i mnogo više, kako Rijeka ima potencijala upravo u ovakvim manifestacijama, u specifičnom povezivanju zabave i užitaka s gospodarstvom i turizmom.


Informaciju o točnom broju posjetitelja do zaključenja teksta nismo mogli imati, no i bez tih brojki slobodno možemo zaključiti da ih je bilo jako puno. Bilo je, istina, i ponešto negodovanja zbog cijene konzumacijske ulaznice od 25 eura, no brojnost i sastav izlagača sasvim su sigurno bili i više nego dobro jamstvo za mogućnost povratka sredstava. Na kraju krajeva, nije WineRi masovka koja nudi jeftina vina, ne – to je druženje vrhunskih vinara s jednakim takvim poklonicima njihovog rada. Stoga, cijenu ulaznice može se definirati i kao sasvim pristojnom, kao jako dobrim rješenjem jednadžbe »value for money«, vrijednosti za novac.


Društveno korisna nota


Svakako ne treba zaboraviti ni Udrugu Srce za nju. I oni su suporteri sajma izvrsnosti, jednako tako i humanosti. Divne žene Srca organizirale su na sam Međunarodni praznik žena i dva specijalizirana panela od kojih je jedan poslao i nedvosmislenu poruku o zdravstvenim komponentama i koristima umjerene konzumacije vina. Te tako jako ugodnom, mogli bismo reći i baš – lijepom enodogađanju, dale i značajnu društveno korisnu notu.