Potpisano

Filipović prodao Žabicu, obećao da Rijeka za 3 g. dobiva novi autobusni kolodvor i Rivu bez auta

Damir Cupać

Ilustracija / Foto Ana Križanec

Ilustracija / Foto Ana Križanec

Nakon 20 godina kreće gradnja novog autobusnog kolodvora. Grad Rijeka, Rijeka plus i Best in parking - razvoj potpisali su kupoprodajni ugovor vrijedan preko 85 milijuna kn



Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, direktor Rijeka Plusa Željko Smojver i direktor tvrtke Best in Parking – razvoj d.o.o. Johann Breitenede potpisali su ugovor o kupoprodaji gradskih nekretnina na Žabici čime su se stekli uvjeti za početak realizacije ovog projekta koji se čeka više od 20 godina, a dio kojega su novi autobusni kolodvor, nova garaža i komercijalni dio.


Potpisom na ugovor tvrtka Best in Parking-razvoj kupila je gradskih 14.810 kvadrata, a kao jedini ponuditelj na natječaju koji je raspisao Grad Rijeka prije nekoliko mjeseci ponudila je 5.750 kuna po kvadratu, odnosno ukupno 85.157.500 kuna što je oko 11,3 milijuna eura.





Prema ugovornim odredbama 70 posto kupoprodajne cijene plaća se u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora, a 30 posto kupoprodajne cijene u roku od 30 dana od dana pravomoćnosti građevinske dozvole za izgradnju Kompleksa Žabica.


Tvrtka Best in parking sada ima rok od 14 mjeseci za ishodovanje pravomoćne građevinske dozvole, a nakon toga teče rok od 24 mjeseca za izgradnju kompleksa Žabica i ishodovanje uporabne dozvole.


Što Rijeka dobiva za 3 godine?


To znači da bi Rijeka prema ugovornim odredbama za tri godine mogla dobiti toliko očekivani novi autobusni kolodvor, garažu s oko 800 mjesta, nove komercijalne sadržaje na oko 8.000 kvadrata, Rivu bez automobila i rekonstruirani Trg Žabica.


Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović izrazio je zadovoljstvo što je priča s realizacijom projekta Kompleks Žabica privedena kraju i što su nakon više od 20 godina čekanja stvoreni uvjeti da za oko tri godine Rijeka dobije novi autobusni kolodvor.


– Nakon potpisa ugovora počinju teći ugovorne obveze, a to znači da kupac ima 14 mjeseci za ishodovanje građevinske dozvole i nakon toga 24 mjeseca za dovršetak projekta.


Tijekom ishodovanja građevinske dozvole kupac će poboljšati projektnu dokumentaciju iz glavnog projekta koji je u 10 godina u određenom dijelu zastario.


Kada je riječ o novom autobusnom kolodvoru, on će imati 14 perona, izgradit će se garaža s oko 800 mjesta, a komercijalni dio može imati najviše do 8.000 kvadratnih metara.


Riječki investicijski ciklus


Ugovoreni rokovi su realni, a vjerujemo da bi se neke stvari mogle doraditi i brže nego što je to određeno ugovorom. Svjesni smo da će zbog složenosti projekta biti potrebno jako puno koordinacije, ali smo uvjereni da će posao biti odrađen na zadovoljstvo svih, izjavio je Filipović.



On je naglasio da je realizacija projekta Kompleks Žabica dio šire prometne i infrastrukturne priče i investicijskog ciklusa koji je u tijeku u Rijeci.


– Sve te investicije podići će komunalni i prometni standard grada na višu razinu. Nedavno smo potpisali 800 milijuna kuna vrijedne ugovore za realizaciju investicija u vodovod i odvodnju, očekuje nas realizacija projekta dvotračne željeznice kroz grad, izgradit će se cesta od Zagrebačke obale do Žabice, cesta D 403 bit će gotova do ljeta sljedeće godine.


Tako ćemo dobiti prometni prsten oko Rijeke, a Trg Žabica će se rekonstruirati. Projekt izgradnje marine za mega jahte u Porto Barošu ide svojom tokom.


Sve ove investicije snažni su poticaj poduzetnicima i gospodarstvu. Građani će realizacijom projekta Kompleks Žabica dobiti Rivu bez automobila i s novim sadržajima, pojasnio je Filipović.


Riječki gradonačelnik naglasio je da je u ugovor s tvrtkom Best in parking uvrštena odredba o osiguravanju 150 parkirnih mjesta u novoj garaži za korisnike povlaštenih karata koje su koristili građani koji žive u središtu grada.


Breiteneder: Vjerujemo da ćemo ispuniti očekivanja


– Ta odredba uvrštena je na temelju rasprave u Gradskom vijeću i iskoristio bih priliku da se zahvalim svima. Nadam se da će kupac opravdati naše povjerenje i realizirati projekt u zacrtanim rokovima.


Dugo smo čekali na realizaciju ovog prijekta i on sada postaje stvarnost, zaključio je Filipović.



Direktor Best in Parking – razvoja Johann Breiteneder izrazio je zadovoljstvo što su potpisivanjem ugovora stvoreni uvjeti za realizaciju projekta koji za njegovu tvrtku ima veliko značenje, kao i za grad Rijeku.


– Drago mi je što smo dogovorili ovaj posao, a pregovori su se odvijali na visokoj razini. Veselimo se realizacija ovog projekta, a Žabica je naša peta lokacija u Rijeci, u prelijepom gradu.


Vjerujemo u Rijeku, u budućnost grada koji je pozicioniran na strateški izuzetno važnom pravcu za Hrvatsku i za Europu.


Realizacija našeg projekta omogućit će dodatni turistički iskorak grada jer je gradnja novog autobusnog kolodvora izuzetno važna, kao i ostale prometne infrastrukture koja je predviđena projektom.


Poboljšat će se promet u gradu, povezat će se prostor oko Rive i grad će se otvoriti moru. Radimo na novim arhitektonskim rješenjima.


Veselimo se sljedećim koracima u realizaciji projekta i vjerujemo da ćemo ispuniti očekivanja, poručio je Breiteneder.


Kolodvor u funkciji 3 mjeseca nakon uporabne dozvole


 


Prema odredbama ugovora tvrtka Best in parking plaća stvarne troškove pripreme, parcelacija, idejni, glavni projekt, izvedbeni projekt s geomehanikom i kontrolom glavnog projekta te ishođenje dozvola, Gradu Rijeci u iznosu od 9.272.354 kuna, odnosno 1.230.65 eura u roku od tri mjeseca od sklapanja ugovora.



Kupac ima pravo izmjene projektne dokumentacije o svom trošku, uz suglasnost Grada Rijeke, te u tom slučaju plaća 50 posto iznosa stvarnih troškova. Kupac/investitor ima obvezu izgradnje dvotračne prometnice u dužini od cca 300 metara, prometno-građevinsku rekonstrukciju postojećeg Trga Žabica i ulaznog trga Kompleksa Žabica s pripadajućom komunalnom infrastrukturom.


Ostale obveze kupca su izrada eventualne izmjene važeće projektne i druge dokumentacije, ishodovanje pravomoćne građevinske dozvole i započinjanje s izgradnjom Kompleksa Žabica u roku od 14 mjeseci od dana sklapanja Ugovora o kupoprodaji.


Best in parking će o svom trošku izvesti radove prelaganja postojećih objekata/uređaja/instalacija komunalne infrastrukture na građevnoj čestici Kompleksa Žabica, ishoditi potrebnu dokumentaciju i izvesti rušenje postojećih građevina koje u cijelosti ili dijelom ulaze u građevnu česticu Kompleksa Žabica kao i sve druge potrebne radove u sklopu pripreme za izgradnju, izvesti priključke na komunalnu infrastrukturu građevine koju će izgraditi te prilagodbu postojeće infrastrukture potrebama novo planirane građevine što podrazumijeva financiranje i ishođenje potrebne dokumentacije, izvođenje radova te reguliranje imovinsko-pravnih odnosa vezane uz priključke s nadležnim tijelima.



Kupac se obvezuje autobusni kolodvor opremiti i staviti u funkciju u roku od tri mjeseca od dana ishođenja uporabne dozvole.


Grad Rijeka ima pravo prvokupa garaže i autobusnog kolodvora


Prema kupoprodajnom ugovoru, Grad Rijeka je u obvezi surađivati i pružati svu stručnu pomoć kupcu u eventualnom postupku izmjene projektne dokumentacije i izdavanja pravomoćne građevinske dozvole za izgradnju Kompleksa Žabica, izvršiti imovinsko-pravnu pripremu, izraditi projektnu dokumentaciju te ishoditi akte za gradnju prometne i komunalne infrastrukture, nekretnine predati kupcu u posjed slobodne od osoba i stvari u roku od 13 mjeseci od sklapanja ugovora, poduzeti sve mjere i radnje iz svoje nadležnosti da bi se prostor Putničke obale, južno od Ulice Riva, prestao koristiti kao parkirališni prostor na dan ishođenja uporabne dozvole za izgrađeni Kompleks Žabica.


Nakon prestanka korištenja Putničke obale kao javnog parkirališta, kupac se na dan ishođenja uporabne dozvole obvezuje na dijelu Kompleksa Žabica osigurati 150 parkirnih kartica za parkiranje fizičkih osoba, odnosno stanara i obrtnika koji imaju prebivalište i sjedište obrta na istoj adresi i to po Cjeniku Rijeka plusa d.o.o. za otvorena parkirališta važećem u vrijeme nastanka obveze. Grad Rijeka i Rijeka plus, zajednički ili svaki samostalno, imaju pravo prvokupa nekretnina koje su predmet prodaje, a nakon završetka izgradnje i ishođene uporabne dozvole pravo prvokupa garaže i autobusnog kolodvora.



Pravo prvokupa upisuje se u zemljišne knjige.


Ako za vrijeme trajanja nekog ugovorenog roka nastupe objektivne okolnosti koje onemogućavaju ili otežavaju izvršenje ugovorne obveze bilo koje ugovorne strane, ugovorne će strane sporazumno utvrditi produženje roka za onoliko vremena koliko su objektivne okolnosti trajale.


U slučaju nepoštivanja ugovornih obveza, Grad Rijeka i Rijeka plus imaju pravo jednostrano raskinuti ugovor i poslati na naplatu sve predane bankarske garancije.


Most i Salečić spasili Filipovića


Gradnja novog autobusnog kolodvora nije samo komunalno i prometno pitanje, taj je projekt već više od 20 godina prvorazredno političko pitanje jer je njegovu realizaciju obećao bivši gradonačelnik Vojko Obersnel.


Tada je projekt zamišljen na način da garažu izgradi gradska tvrtka Rijeka promet, koja je u međuvremenu pripojena gradskoj tvrtki Rijeka plus, a za realizaciju drugih dijelova projekta bezuspješno se dva desetljeća tražio privatni partner.



Autobusni kolodvor je tako postao središnja tema svih riječkih lokalnih izbora, ali unatoč činjenici da do njegove realizacije nije došlo, Obersnel je sve izbore dobijao.


Izbore je dobio i njegov nasljednik Marko Filipović koji je u dva mandata bio Obersnelov zamjenik. Kada je prije pola godine Filipović najavio realizaciju projekta novog autobusnog kolodvora, bila je to prava senzacija. Ono što nije uspjelo Obersnelu više od 20 godina, Filipović je realizirao u godinu dana.


No, medalja ima i drugu stranu – Filipović je promijenio jedan od najbitnijih uvjeta, a to je da garažu gradi gradska tvrtka i odlučio je prodati gradsko zemljište.


Izazvalo je to političku podjelu u Gradskom vijeću koje je moralo većinom glasova odobriti prodaju zemljišta. Filipović se našao u problemima budući da je izgubio glasove na koje je računao i činilo se da od prodaje neće biti ništa.


Na iznenađenje svih, stvar su spasili vijećnici Mosta i vijećnik Unije Kvarnera Robert Salečić pa je prijedlog gradonačelnika Marka Filipovića da se gradsko zemljište proda dobio dovoljan broj glasova.