Riječki gradonačelnik

Filipović predstavio rješenja za probleme koje more riječke tržnice

Sanja Gašpert

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Gradu Rijeci iznimno je stalo da se djelatnost tržnice revitalizira. To je važno, kako za građane, ali i tržnicu kao iznimni dio turističke ponude koju gosti rado posjećuju, kazao je Marko Filipović



Riječki gradonačelnik Marko Filipović sa suradnicima organizirao je otvorenu raspravu o problemima s kojima se suočavaju gradske tržnice i mogućim rješenjima.


Nezadovoljni Riječani


Poziv na raspravu upućen je vijećnicima Gradskog vijeća, predsjednicima Radnih tijela Gradskog vijeća – Odbora za komunalno gospodarstvo, Odbora za promet, Odbora za gospodarstvo i razvoj te Obrtničkoj komori Rijeka, Turističkoj zajednici grada Rijeke, HGK – Županijskoj komori Rijeka, Udruženju obrtnika Rijeka, predstavnicima MO-a Brajda -Dolac i MO-a Luka. Prezentaciju su zajednički pripremili Upravni odjel za komunalni sustav i promet te Rijeka plus, a njome su obuhvaćene potrebne aktivnosti vezane za akte Grada Rijeke i Rijeka plusa, kako bi se navedeni prijedlozi za revitalizaciju mogli realizirati.


Filipović je uvodno naglasio kako Grad Rijeka zajedno s TD-om Rijeka plus kroz duže vrijeme prati stanje i problematiku na svim lokacijama riječkih tržnica.




Između ostalog, naveo je kako su na poslovanje riječkih, ali i tržnica u okruženju utjecali pandemija COVID-19 i uvođenje strogih pandemijskih mjera, smanjena kupovna moć građana uvjetovana energetskom krizom i inflacijom, uz otvaranje većeg broja trgovačkih centara gdje se građani opskrbljuju.


Foto Grad Rijeka


Također, navodi i da je vidljiv nedostatan broj lokalnih nositelja OPG-ova i malih proizvođača, te da na tržnicama postoji veći broj slobodnih prodajnih mjesta jer su ugovorni zakupci uvidjeli veću isplativost dnevnog gotovinskog zakupa koji im omogućuje i fleksibilnost prodaje – nedolazak u vrijeme loših vremenskih uvjeta, manjak asortimana ili slabijih tržnih dana.


– Takav se način pristupa odražava i na korisnike tržnice stvarajući nezadovoljstvo ponudom na tržnici. Gradu Rijeci iznimno je stalo da se djelatnost tržnice revitalizira. To je važno, kako za građane, ali i tržnicu kao iznimni dio turističke ponude koju gosti rado posjećuju, kazao je Filipović.


Veća prepoznatljivost


O problemima i mogućim rješenjima govorio je direktor Rijeka plusa Željko Smojver.


– Cilj je postići zadovoljstvo korisnika, građana, turista i zakupaca te stvoriti veću prepoznatljivosti stvaranjem prepoznatljivog branda, npr. Riječke košarice koja promovira široku paletu hrvatskih proizvoda, te “door to door” dostavu, koja uključuje i dostavu za potrebe hotela, hostela, vrtića, škola, kazao je i naveo potrebu stvaranja imidža i prepoznatljivosti tržnice kao trbuha grada što bi se ostvarilo kroz platforme za prodaju gotovih proizvoda i poluproizvoda više dodane vrijednosti uz mogućnost degustacije po uzoru na primjere iz inozemstva, s ciljem privlačenja većeg broja ljudi, ponudom lokalnih proizvoda OPG-ova, privlačenjem lokalnog stanovništva i turista uz posebno kreirane tematsko gastronomske usluge, škole kuhanja s lokalnim namirnicama, razna gostovanja i događanja, privlačenjem zakupaca ulaganjem u marketing i evente (dječji dan, dan određenih namirnica i sl.), te prilagođavanjem radnog vremena potrebama kupaca i mogućnostima korisnika usluge.


Stoga su, rekao je, potencijalna rješenja za paviljone, kako na tržnici Brajda tako i Centralnoj tržnici, njihovo pretvaranje u višenamjenski prostor za prodaju poluproizvoda i proizvoda dodane vrijednosti s mogućnošću degustacije proizvoda na licu mjesta.


Novi Opći uvjeti


Jednoobraznost određenog paviljona i prostora u njemu – davanje većeg objedinjenog prostora u zakup putem javnog natječaja kojeg će potom zakupnik biti u mogućnosti dati u podzakup, mogućnost organiziranja domjenaka, druženja, edukativnih radionica iz domene kulinarstva i gastronomije, malena knjižnica… neka su od predviđenih rješenja. Namjera je također da se sav kalo proizvod prodaje po iznimno sniženoj cijeni ili dostavlja pučkoj kuhinji.


O pravnoj i strukturnoj podlozi predviđenih promjena govorila je pročelnica UO za komunalni sustav i promet Maja Malnar istaknuvši kako je preduvjet za ostvarenje novog koncepta da se svi bitni uvjeti za obavljanje uslužne komunalne djelatnosti tržnica na malo urede novim Općim uvjetima koje će donijeti Uprava Rijeka plusa uz prethodnu suglasnost Gradskog vijeća.


Novi Opći uvjeti su već pripremljeni, ali se zbog značaja teme i važnosti uključivanja svih zainteresiranih strana predlaže prije njihova donošenja provesti Savjetovanje s javnošću.


Sugestije


Većina prisutnih pohvalila je predviđena rješenja naglasivši važnost opstanka tržnica, s time da je dio govornika predložio da se razmotri opravdanost nastavka djelatnosti tržnice Brajda, s obzirom na smanjeni interes, zatvorene poslovne prostore u neposrednoj blizini i nemogućnost parkiranja, uz preporuku da se prostor prenamijeni za potrebe kulturnih ustanova.


Što se Centralne tržnice tiče, rješenja za paviljone su pohvaljena, ali je naglašena problematika parkiranja i prometovanja oko tržnice te problemi s kojima se suočavaju stanari u okolišu tržnice.