'Evo me doma'

Emotivni povratak kući. Pomorac iz Šmrike doplovio doma na kruzeru “Bolette”: ‘U Rijeku sam prvi put ušao kao kapetan’

Alenka Juričić Bukarica

Foto Vedran Karuza

Mislim da se ovo dogodi jednom u životu i baš mi je drago da sam imao ovu priliku, kazao je »barba« »Bolettea«

RIJEKA – S neskrivenom emocijom uplovio je jučer u svoj grad Davor Dubravica, kapetan kruzera »Bolette«, flagshipa kompanije Fred Olsen. Naime, karijeru pomorca ovaj je Riječanin iz Šmrike počeo upravo u Rijeci kao kadet na »Marcu Polu«. Jučer je nakon pune 23 godine imao priliku da u Rijeku uplovi kao kapetan na kruzeru ove britanske obiteljske kruzing kompanije, i to u okviru 26-dnevnog krstarenja koje je započelo i završava u matičnoj luci Southhampton.

Govoreći na mostu broda o tome kako je uploviti u svoj grad, kapetan Dubravica, kazao je – fenomenalno.

– Mislim da se ovo dogodi jednom u životu, u Rijeci sam, evo, prvi puta kao kapetan i baš mi je drago da sam imao ovu priliku, kazao je »barba« »Bolettea« dodajući i kako je ovo prvi put da je ovaj brod pristao u grad na Rječini. Na velikim kruzerima kapetan Dubravica plovi od 2006. godine, a dio je Fred Olsen kompanije posljednjih deset godina.

Foto galerija: Luksuzni kruzer Bolette uplovio u Rijeku Foto: Vedran Karuza

Put oko svijeta

Kako je pojasnio, kruzer »Bolette« je porinut 2000. godine, dug je 238 metara i 34 metra širok, a kapaciteta 1.400 putnika. U Rijeku je jučer na ovom kruzeru stiglo oko 1.150 putnika, mahom seniora iz Velike Britanije. Na krstarenje se krenulo, dakle, iz Southhamptona, do sada je kruzer prošao Malagu, Kataniju, Siciliju, Dubrovnik, Split i Zadar, a nakon Rijeke su na redu Kopar, potom Venecija, Neum, Kotor, Albanija… Dodajmo i kako je »Bolette« najveći od ukupno četiri broda kompanije Fred Olsen.

Kapetan Dubravica je otkrio kako je »Bolette«, ustvari, i prvi kruzer koji je prošao ispod Pelješkog mosta.

Foto Vedran Karuza

– Točno, mi smo prvi kruzer koji je prošao ispod Pelješkog mosta, a i jedini koji ide u Neum, dodao je ovaj pomorac.

Na pitanje kakva je situacija u kruzing industriji nakon pandemije, naš je sugovornik kazao kako je oporavak i više nego vidljiv. Naime, buking im je za ovu i iduću godinu čak jači u odnosu na prijepandemijsku 2019. što se može objesniti i činjenicom da gosti nakon pandemije žele putovati više no ikada tako da neki idu čak i na dva ili tri krstarenja godišnje. Iako, u Hrvatsku brodovi ove kompanije ne dolaze često, u principu jednom godišnje, a primarni je razlog udaljenost. Naime, gosti, a to su primarno stariji Britanci, žele ukrcaj i iskrcaj s broda odraditi u svojoj domovini, umjesto da do luke ukrcaja moraju avionom. Inače, ovaj kruzer doista je na putovanju oko svijeta. Kapetan Dubravica kazao je kako su prošle zime plovili oko norveške obale, u lipnju su bili na Grenlandu, a predstojeće zimske mjesece će provesti na afričkom području, oko Sejšela, Cape Towna pa sve do Indije… Isto tako radi se i 100-dnevni put oko svijeta.

– Nema copy-paste krstarenja, svako je drugačije, zaključio je kapetan ovog kruzera koji u svom timu na mostu ima i sugrađane iz Splita, a, kako je otkrio, samo na ovom brodu je 10-ak hrvatskih pomoraca.

Razmjena plaketa

Zapovjednika kruzera »Bolette« sa suradnicima, jučer su povodom prvog dolaska u Rijeku, pozdravili predstavnici Lučke uprave Rijeka i Turističke zajednice grada Rijeke te su tako kapetan Dubravica i Gregor Dumanić iz Lučke uprave Rijeka razmijenili plakete.

Inače, kako je pojasnio hotel menadžer ovog kruzera Paul Goodenough, kompanija ima mnogo vjernih gostiju, a velik dio gostiju čine seniori koji su već bili na više krstarenja te je stoga trend pronalaziti upravo neke nove destinacije.

– Praktički su svi već bili u Malagi ili na Siciliji, dok im je Hrvatska ipak manje poznata i doista je highlight ovog putovanja. To se osjetilo po atmosferi među našim gostima kada smo ušli u vašu zemlju. I u samoj Rijeci recimo imamo oko 300 gostiju koji su išli na autobusne izlete, dok je većina ipak ostala ovdje te razgledavaju sam grad. To su gosti koje zanimaju povijest, kultura, kao i život lokalne zajednice, žele upiti taj život grada u koji dođemo, kazao je hotel menadžer na »Boletteu«.

Hrvatska je »in«

Kako je prilikom obilaska pojasnila Vesna Šutaković, booking menadžerica na brodu, kruzer svojim gostima nudi sav potreban komfor. Tu su dva bazena, od kojih jedan natkriven pomičnim krovom, wellness i spa zona, dvorana za kino i predstave, orijentalna soba, botanička soba, kao i soba posvećena umjetnosti. Naime, kako je ukazala, ideja je bila da brod bude i svojevrsna galerija u kojoj će biti izložene slike i statue umjetnika s raznih strana svijeta. Središnji dio prostora za putnike je pak Time Square s impozantnim satom, može se reći malim Big Benom koji tijekom dana svaki puni sat pokreće mehanizam i svira jednu od svojih melodija.

A što kažu gosti? Jedan stariji britanski par, koji nije bio raspoložen za fotografiranje jer se žurio razgledati Rijeku, kazao je kako je u Hrvatskoj prekrasno, ali i skuplje nego su očekivali. Odnosno, da cijene dosta variraju ovisno o destinaciji. Svoja razmišljanja s nama je podijelila i Jane Nicholson iz Londona s kojom smo, pak, popričali na samom brodu »Bolette«.

Foto Vedran Karuza

– U Dubrovniku sam bila prije četiri godine, a u Splitu prije čak 20 godina. I moram reći da je fantastično kako ste se razvili, pogotovo Split. Imali smo krasan izlet autobusom i potom razgled Dioklecijanove palače. A jako me iznenadio Zadar koji sam posjetila prvi put. Prekrasna destinacija, vrlo uredna i čista, prozirno, čisto more… Prekrasno. I sada smo stigli u Rijeku koja je više poslovni grad. Prošetali smo po gradu, također nam se jako svidio. Sve u svemu, jako dobra destinacija. Baš smo komentirali kako mi je nedavno kći, koja ima 29 godina, kazala kako svi influenceri u UK-u govore o Hrvatskoj. Stvarno je »in« mjesto među Britancima, otkrila nam je simpatična sugovornica.

Dodala je i da je se jako dojmilo koliko su destinacije uredne i čiste. Iako, šetajući po Rijeci sa svojim suputnicima, htjela je sjesti i popiti kavu u nekom od ugostiteljskih objekata, međutim, za gotovo svakim stolom bio je netko s cigaretom.

– Iznenadilo me koliko je ovdje pušača, puno više nego kod nas. Očito su cigarete puno jeftinije, primijetila je ova gošća.

Dašak Rijeke na kruzeru

Dašak Rijeke na kruzeru »Bolette« našli smo i u slastičarnici gdje Hrvatsku predstavlja riječki rigojanči, dok je za goste jučer prije isplovljavanja organizirana i tematska večer posvećena Rijeci s nastupom klapa.

Pun grad gostiju s kruzera

Riječka luka, a i sam grad jučer su doista vrvjeli gostima s kruzera. Naime, osim kruzera »Bolette«, Rijeku je ponovno ticao TUI-jev »Mein Schiff 5«, a tu su bili i mali kruzeri, jedrenjaci agencije ID Riva tours koji subotom isplovljavaju. Prema riječima Rajka Jurmana, voditelja Odjela komercijalnih poslova Lučke uprave Rijeka, na kruzeru »Bolette« je uz oko 1.100 putnika stiglo i oko 600 članova posade. Na sidru je, dakle, bio i »Mein Schiff 5« s 2.544 putnika i 909 članova posade. Na malim kruzerima ID Rive je bilo oko 230 putnika na iskrcaju i oko 200 na ukrcaju.

– To znači da u ovom času u Rijeci imamo oko 4.100 putnika s kruzera. Posezona nam je jako dobra, međutim, sezonu ne zatvaramo u listopadu ili studenom, već po prvi puta u najavi imamo dolaske manjeg kruzera »Artemis« kroz čitavu zimu, odnosno od studenog pa sve do ožujka. Tako da praktički ne prekidamo sezonu, kazao je Jurman.

Što se jučerašnjeg dana tiče, na prijevozu putnika s kruzera na izlete angažirano je čak 29 autobusa. Gosti su na izlete išli u Istru, Krk, Opatiju, Lovran, Mošćenice, Gorski kotar kamo je išao i jedan autobus gostiju zainteresiranih za rafting na Kupi, a najviše ih je ipak autobusima išlo na Trsat.

Inače, Jurman je još još jednom naglasio važnost ulaganja u sada već treći ponton što je omogućilo da se na riječki lukobran mogu vezati brodovi dužine do 300 metara.