Investicija iz 2017.

Električni romobil riješio me problema s parkingom: Riječki novinar već je romobilistički veteran

Vladimir Mrvoš

Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA

Praktičan je jer je jedan od rijetkih modela gdje se baterija može skinuti, pa napunjenu vratiti na romobil. S punjenjem od 1,5 sati može se voziti oko 25 kilometara, brzinom od cca 20 km/h. Međutim, kako je Rijeka brdovita, tako se zna baterija i brže trošiti, pa je obično punim dva do tri puta tjedno, objašnjava Tich



Nevio Tich, novinar sportske rubrike La voce del popola, još na proljeće 2017. godine odlučio se na investiciju u prijevozno sredstvo koje je tada bilo rijetkost na riječkim prometnicama – električni romobil.


– U to vrijeme, kada sam ga kupio, električni romobili bili su rijetkost. Na Rujevici me, između trgovačkog centra i stadiona, zaustavila policija s pitanjem što je to. Mislio sam da će me iz nekog razloga kazniti, ali su me oni zaustavili iz čiste radoznalosti. Sve ih je zanimalo, a i primijetili su da bi njima takvo prijevozno sredstvo bilo idealno za po gradu. Možda uskoro i vidimo policijace na električnim romobilima, kaže nam Tich.


Preklopni romobil u to vrijeme platio je oko 4.500 kuna, a riječ je o doista inovativnom modelu tvrtke Airwheel koja ima cijelu paletu neobičnih električnih vozila, pa tako i njegov romobil izaziva pažnju.




– Praktičan je jer je jedan od rijetkih modela gdje se baterija može skinuti, pa napunjenu vratiti na romobil. S punjenjem od 1,5 sati može se voziti oko 25 kilometara, brzinom od cca 20 km/h. Međutim, kako je Rijeka brdovita, tako se zna baterija i brže trošiti, pa je obično punim dva do tri puta tjedno, objašnjava Tich.


Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA


 


Vozila na struju


Danas s napretkom prijevozne tehnologije, ali njezinim pojeftinjenjem, u posljednjih nekoliko godina postalo je popularno koristiti razna vozila na struju. Sve je više električnih automobila, ali od svih tipova vozila na struju u gradskim sredinima najpopularnijim se pokazao baš električni romobil jer je brži od hodanja i vožnje bicikla, fleksibilan, jednostavan za korištenje, jeftin i ne zagađuje okoliš.


– Od posla do kuće izgubim oko 15 minuta ako idem pješice, oko 6 minuta, ako idem romobilom, a automobilom mi treba oko 3 minute, ali najčešće izgubim 10 minuta dok nađem parking, tako da sam romobil najviše kupio zbog problema s parkingom, kaže nam Tich koji smatra da je u Rijeci najveći prometni problem – nedostatak parkirnih mjesta.


Uz to električni romobil postao je i velika alternativa neučinkovitom, ali u vrijeme korone i riskantnom gradskom prijevozu. Svoj romobil po ravnom pogoni i guranje i to najčešće po ravnom ili kada mu je baterija pri kraju. Uz to što s električnim romobilom nema problema s gužvama u prometu i traženjem parkirnog mjesta na odredištu, može ga i sklopiti i odnijeti do radnog stola.


– Znam ga donijeti u redakciju i staviti ispod stola, a kolege se više i ne čude, iako im je u početku sve to bilo neobično. Drago mi je da više nisam jedini koji se vozi romobilom na posao, jer je i kolegica iz grafičke redakcije također korisnica električnog romobila. Nekada ga ne nosim, već ga ostavim u prizemlju, jer je dosta težak – ima nešto manje od 13 kilograma, objašnjava nam Tich.


Kada je riječ o iskustvima u prometu, Nevio Tich kaže da vozi po pravilima, po pločniku kakva su sada pravila. Iako neki voze po cesti, smatra da to ne samo da nije dobro, već i opasno, i dodaje kako bi najbolja alternativa, odnosno idealno rješenje bila biciklistička staza. Pješaci su na pločniku i treba dobro paziti, ali na riječkim ulicama sve je manje ljudi.


Naš sugovornik, kojeg već možemo nazvati romobilističkim veteranom, u pet godina vožnje nikada nije pao, ali je imao dvije situacije da je »skoro pao«.


– Prvi put mi se to dogodilo kao početniku i neiskusnom vozaču, a drugi put kao iskusnom vozaču, kada sam precijenio svoje vozačke sposobnosti, objašnjava Tich.


Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA


 


Laka vožnja


Osim po Rijeci, Nevio Tich vozio je romobil po Crkiveničkoj rivijeri te Cortini d’Ampezzo.


– Kako u Crikvenici provodim ljeto, a problem je parkiranje, jedan od razloga zbog kojeg sam kupio romobil bio je i parkiranje kod odlaska na plažu. Mogu reći da je to bio jedan od najvećih razloga zašto sam se odlučio za tu investiciju. Više nisam osjetio problem s parkiranjem, koji je u ljetnim mjesecima iznimno izražen, kaže nam Tich. Svima bih preporučio romobil, posebno u ljetnim mjesecima kao idealno prijevozno sredstvo.


Kada je riječ o Cortini d’Ampezzo, na ulicama tog popularnog talijanskog, ali i svjetskog odmarališta za zaljubljenika u zimske sportove, ali i prekrasnu prirodu, nije susreo puno vozača električnih romobila.


– Kod mog električnog romobila mislili su na svaku sitnicu, pa tako postoji i magnet, gdje se može pričvrstiti mobitel, odnosno navigacija, tako da sam se bez problema kretao ulicama Cortine, priča nam o svojim iskustvima vožnje.


– I da, ima još jedna zanimljiva stvar – kukica. Na nju možete objestiti vrećicu kada idete iz trgovine, naravno ne neku veliku, ali dovoljnu da vam olakša svakodnevnu opskrbu namirnicama, oduševljeno nam objašnjava Tich, koji bi svima, s obzirom na svoja dosadašnja iskustva, preporučio romobil.


Kada smo ga upitali što misli o romobilima koji se iznajmljuju i voze po potrebi malo se zamislio, ali i sigurno odgovorio.


– Ipak sam za vlastiti romobil – vaš je vaš!