
Cilj je dignuti standard javnog prijevoza koji je u zadnje vrijeme zaista na niskim granama - Dijana Trošelj / Foto Sergej DRECHSLER
Više nam glavni problem nije broj vozača, jer on je povećan, ali imamo ozbiljan problem velikog broja neispravnih vozila koja ne mogu izaći na cestu, što ugrožava cijeli sustav javnog gradskog prometa, kaže Trošelj
povezane vijesti
Autotrolej nikada nije imao mlađi, ali i nikada lošiji vozni park nego sada, rekla nam je Dijana Trošelj, v. d. direktorice Autotroleja, koju smo pitali o zatečenom stanju u riječkom javnom gradskom prijevozniku čije vodstvo je preuzela nakon smjene bivšeg direktora Roberta Mrvčića.
– Postotak ispravnih vozila na dnevnoj bazi se kreće između svega 55 posto i 64 posto, i to sa sadašnjim, ljetnim voznim redom, kada je u prometu značajno manji broj autobusa nego u ostatku godine. Više nam glavni problem nije broj vozača, jer on je povećan, ali imamo ozbiljan problem velikog broja neispravnih vozila koja ne mogu izaći na cestu, što ugrožava cijeli sustav javnog gradskog prometa, kaže Trošelj.
Više uzroka
Prema njenim riječima ispada da je svakog dana u kvaru između trećine i gotovo polovine svih autobusa u voznom parku Autotroleja. Broj vozača je povećan u ovoj godini, dodala je, i po tom pitanju stvari funkcioniraju, sa sadašnjim voznim redom, a funkcionirale bi i prema pojačanom voznom redu, od početka školske godine.

Dijana Trošelj / Snimio SERGEJ DRECHSLER
– Prva stvar koju sam napravila je da počnem komunicirati s ljudima, da vidimo kakvo je stvarno stanje u društvu i vrlo brzo smo došli do toga da odjel prometa i broj vozača nije najveći problem. Imamo 277 zaposlenih vozača, od čega su četrnaestorica umirovljenici koji rade na pola radnog vremena, pri čemu tu brojku kanimo i povećati, ali je evidentno da sustav održavanja autobusa ne funkcionira, rekla je Trošelj.
Pitali smo je što je uzrok takvom stanju, budući da Autotrolej ima jednu od najmlađih flota vozila među javnim prijevoznicima u Hrvatskoj pa bi po logici stvari i kvarova trebalo biti manje.
– Mislim da se problem održavanja predugo zanemarivao. Vjerujem da je fokus u proteklom razdoblju bio na rješavanju problema nedostatka vozača, ali je u međuvremenu potpuno zapušten sustav održavanja. Nitko se nije kvalitetno bavio time što se događa s vozilima koja su dijelom stajala, prvo zbog pandemije, a kasnije zbog nedostatka vozača pa je problem održavanja, pretpostavljam, pao u drugi plan i doveo do sadašnje situacije, kaže direktorica.
Prijavit ću se na natječaj za direktora
V. d. direktoricu pitali smo i kada će biti raspisan natječaj za direktorsku poziciju u Autotroleju i namjerava li se na njega prijaviti. – Namjeravam, svakako, a kada će biti raspisan, to ne znam. Ugovor sam potpisala na maksimalno šest mjeseci pa je realno da će biti raspisan u tom razdoblju. Prijavit ću se na natječaj jer smatram da mogu ostvariti ciljeve, ali i zato što smatram da kao prva žena na čelu Autotroleja imam na neki način obavezu da se javim i nastavim s poslom, jer često se, kada žena dođe na takvu poziciju, propituje njena stručnost, sposobnost i brojne druge stvari koje se kod muškaraca u istoj ulozi ne dovode u pitanje. |
Krpanje na dnevnoj bazi
Zanimalo nas je na koji način namjerava riješiti problem s održavanjem, kao i jesu li zakazale isključivo službe Autotroleja ili i one Rijeka Plusa koji je i dalje zadužen za dio poslova održavanja gradskih autobusa. Također, pitali smo jesu li u kvaru i autobusi koji su još pod garancijom te zašto barem taj dio kvarova nije na vrijeme otklonjen.

Snimio Sergej DRECHSLER
– Rijeka plus radi dio održavanja, ali trenutno imamo problem i s vanjskim partnerom, tvrtkom AutoHrvatska, čija je obaveza otklanjanje kvarova u garantnom roku, dakle na autobusima koji su još pod jamstvom. Odmah po saznanju o ovoj problematici uputila sam im dopis, na koji nisam dobila odgovor, pa ćemo ih najkasnije idući tjedan pozvati na sastanak kako bismo se pokušali dogovoriti oko rješenja problema. Na sastanak sam pozvala i v.d. direktora Rijeka Plusa, gospodina Mezaka, kako bismo vidjeli na čemu smo i što se može učiniti. Problem je dakle dvostruk, i kod naših i službi održavanja u Rijeka Plusu, ali i kod održavanja vozila pod garancijom, što rezultira strašno velikim brojem dana neispravnosti vozila. A to su naša osnovna sredstva za rad i za osiguravanje usluge građanima. Sve se trenutno svodi doslovce na krpanje i popunjavanje broja vozila na dnevnoj bazi kako bi se održao vozni red, ističe direktorica.
Pitali smo je može li se problem riješiti do početka nove školske godine, kada obično na snagu stupa pojačani vozni red u odnosu na ljetni, s obzirom na to da je dotad preostalo manje od mjesec dana.

Dijana Trošelj / Snimio SERGEJ DRECHSLER
– Prije početka školske godine imamo i blagdan Velike Gospe, kada veliki broj vjernika hodočasti na Trsat, kada moramo osigurati deset dodatnih autobusa. I to se mora napraviti, dakle očekujem da će svi učiniti sve što je potrebno da osiguramo uslugu građana. Ljudi unutar tvrtke i vanjskog sustava održavanja moraju shvatiti da je javni prijevoz žila kucavica ovog grada. Mi nismo i ne smijemo biti svrha sami sebi, već servis građanima koji plaćaju za naše usluge. A to znači da moramo razmišljati u smjeru osiguravanja puno boljeg standarda javnog prijevoza, s ciljem da on bude dostupan svima te postane primarni vid prometa u gradu, čime bi se smanjio i broj osobnih vozila u svakodnevnom prometu na gradskim ulicama. Ne želim da to bude samo prazna priča, nego da se to i ostvari, kaže Trošelj.
Pojačani vozni red
Zanimalo nas je kakav će biti vozni red s početkom školske godine, odnosno hoće li biti barem na razini prije uvođenja ljetnog voznog reda ili možda i nešto popunjeniji brojem polazaka, na razini prije redukcije 2024. godine, kada je nedostajalo vozača.
– Želimo se vratiti na taj vozni red, koji je bio na snazi do svibnja 2024. godine, a nakon toga da se, postupno povećavajući broj vozača i hitno dovodeći u ispravno stanje što veći broj autobusa, pokušamo vratiti na vozni red približan onome s kraja 2019. godine, prije početka pandemije COVID-19. I gradonačelnica Iva Rinčić želi da javni prijevoz profunkcionira, a vidjet ćemo i što se može učiti po pitanju bolje organizacije mreže gradskih linija. Naše službe već rade na tome pa je moguće da će u narednom periodu neke linije biti preusmjerene, kao i da se uvedu neke nove, kako bismo što bolje zadovoljili potrebe naših građana. Cilj nam je da dignemo standard javnog prijevoza koji je u zadnje vrijeme zaista na niskim granama i predstavlja jedan od problema našeg grada, rekla je Trošelj.

Dijana Trošelj / Snimio SERGEJ DRECHSLER