Tradicionalno

Blagdansko druženje Luke Rijeka okupilo poznata lica iz lučkog biznisa i pomorstva

Orjana Antešić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin



Jedno od prvih, ako ne i prvo blagdansko druženje s poslovnim partnerima upriličila je danas Luka Rijeka u bistrou El Rio, u kojem su se okupila poznata riječka lica iz lučkog biznisa i pomorstva.


Kraj godine uvijek je prilika za kratki, preliminarni rezime godišnjeg poslovanja za kojeg predsjednik Uprave Luke Rijeka Duško Grabovac kaže da je bilo – slojevito.





– Imali smo dosta težak početak godine iz razloga što se promijenila vlasnička struktura u jednom od najvećih naših klijenata, US Steel-u, a i situacija na globalnom tržištu bila je takva da su izostale bitne količine tereta ugljena i željezne rude, do razine da su se naše uobičajene količine gotovo prepolovile.


Sve je to signaliziralo da će godina biti teška, međutim, naši dugotrajni napori da ponovno vratimo automobile u riječku luku urodili su plodom u pravi trenutak.


U lipnju je pristao prvi brod za prijevoz automobila, a danas smo luka koja ima redoviti ro-ro servis, što je nekoć izgledalo gotovo nezamislivo. Drugi veliki iskorak kojeg smo napravili rekonstrukcija je i uređenje našeg Kontejner Depo-a na Škrljevu, projekta u kojeg smo uložili oko sedam milijuna eura.


Radovi su pri samom kraju, njihov završetak očekujemo krajem ove ili početkom iduće godine, nakon čega ćemo biti u mogućnosti potpuno odgovoriti izazovima povećanog tereta kojeg je donio početak rada Rijeka Gateway, uz pružanje svih mogućih usluga koje jedan takav višenamjenski logistički centar namijenjen za rukovanje i skladištenje kontejnera, od njihovog prihvata, skladištenja, punjenja, pražnjenja, popravaka, kazao nam je prvi čovjek riječke Luke Duško Grabovac.



U financijskom dijelu, Grabovac navodi da će Luka Rijeka godinu zaključiti s dobiti nešto većom nego prošle godine dok će operativna dobit, ako se izuzme priljev dobiti od Jadranskih vrata d.d. u iznosu od 4,9 milijuna eura, biti nešto manja nego lani ili je uopće neće biti, upravo iz razloga značajno smanjenih količina ugljena, kao i nekih drugih teškoćai manjih podbačaja koji su im se dogodili.


– Sve su to prihodi koje je teško nadoknaditi, ali došle su nam neke druge vrste tereta, pogotovo ovaj kraj godine nam je vrlo dobar. Uz automobile, a veseli nas da je upravo u luci brod s 33.000 tona čeličnih ploča jer je riječ o još jednom jako dobrom teretu, ocjenjuje Grabovac. Na upit što generalno očekuje u idućoj godini, Grabovac je reagirao s oprezom.



– U posljednjih nekoliko godina naučio sam da je jedina poslovna prognoza ta da nema prognoze. Stvari gotovo da se mijenjaju iz dana u dan, naša je djelatnost izuzetno osjetljiva na bilo kakve globalne izazove, zatvaranja ili bilo kakve druge poremećaje.


Ipak, iskoraci koje smo napravili, pogotovo s tim redovitim ro-ro servisom, daju nam osnova da će mislimo da će iduća godina biti, ako ne bolja, onda jednako dobra kao ova, zaključio je Grabovac.