
Na prostoru od 3,5 milijuna četvornih metara posluje 290 tvrtki s više od šest tisuća zaposlenih
povezane vijesti
Industrijska zona Bakar na Kukuljanovu i Škrljevu već dugi niz godina pulsirajuće je gradilište na kojem Grad Bakar u kontinuitetu neprestano gradi potpuno novu infrastrukturu, širi područje te se permanentno privlače novi poslovni subjekti i omogućava izgradnja brojnih novih poslovnih hala i otvaranje novih radnih mjesta.
Na prostoru od 3,5 milijuna četvornih metara posluje 290 tvrtki s više od šest tisuća zaposlenih, izgrađena je potrebna infrastruktura koja čini Industrijsku zonu Bakar najopremljenijom, ujedno i najvećom poslovnom zonom u Hrvatskoj.
Znatan dio zaposlenika zone su stanovnici Grada Bakra, ali i grobničkih općina Čavle i Jelenje, kao i jedinica lokalne samouprave u okruženju. Iako veći dio zaposlenika na posao u zonu dolazi osobnim automobilom, ima i onih koji koriste javni gradski prijevoz.
U našu redakciju javila se jedna zaposlenica zone koja se požalila upravo na slabu autobusnu povezanost, bilo da je riječ o području Grobnika, Rijeke ili nekih okolnih općina i gradova.
Primjer Plodina
– Industrijska zona na Kukuljanovu posljednjih se godina poslovno uzdigla, izgradili su se brojni trgovački centri, najavljen je još niz novih poslovnih subjekata, u zoni je nekoliko tisuća zaposlenih, pa me zanima kako uza sve navedeno i sve moguće trgovačke centre Autotrolej nema nikakvu autobusnu vezu za ljude koji nemaju vozačku dozvolu da dođu autom na posao.
Pogotovo za one ljude kojima se mijenja radno vrijeme – od 9 do 21 sat, a mnogi od njih radit će smjene od 9 do 17 sati. Mogućnosti postoje, pa su tako Plodine osposobile autobus te prevoze svoje zaposlenike do Dražica.
Zar se nitko u ove tri godine nije bunio na to da, kada već plaćamo najskuplju pokaznu u cijeloj državi, napravite poveznice da ljudi dođu do trgovine, da dođu na posao, pita se naša čitateljica (podaci poznati redakciji).
U Komunalnom društvu Autotrolej kažu da se vozni red fomira uz suglasnost gradova i općina, odnosno jedinica lokalne samouprave koje ga i sufinanciraju. Što se tiče linija za radnu zonu Kukuljanovo, kažu u Autotroleju, postoje linije koje omogućavaju dolazak i odlazak iz zone.
Riječ je o liniji 25 koja spaja Rijeku sa zonom na Kukuljanovu i dalje Hreljinom, a polasci i povratci te linije prilagođeni su radnim vremenima trgovačkih i poslovnih subjekata u zoni. Isto tako, postoji i povezanost s grobničke strane, putem linije 14.
– Napominjemo da su nekoliko puta obavljeni pregovori o uvođenju dodatnih polazaka na način da poslodavci za svoje radnike kupuju mjesečne pokazne karte, no navedeni prijedlog nisu prihvatili niti poslodavci, niti radnici.
Isto tako, KD Autotrolej ne može samostalno dodavati polaske niti na jednoj liniji, pa niti na linijama za Industrijsku zonu, a bez suglasnosti jedinica lokalne samouprave koje će tu liniju subvencionirati, kažu u Autotroleju.
Korekcije voznog reda
Gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić upoznat je s ovim problemom koji dotiče određeni broj zaposlenika zone, o kojem su se već vodili razgovori.
– Vezano za javni prijevoz na području Industrijske zone Bakar možemo reći da je Grad Bakar za čitavo bakarsko područje, sva svoja naselja i građane, organizirao besplatan prijevoz autobusima Komunalnog društva Dobra, koji tijekom čitavog dana kruže područjem grada i Industrijske zone Bakar na Kukuljanovu i Škrljevu.
Ovaj prijevoz se ne naplaćuje i besplatan je za sve korisnike. Što se tiče okolnih općina i gradova te grada Rijeke, prijevoz je omogućen autobusima Autotroleja sukladno njihovom voznom redu te potrebama iskazanim od strane tih općina i gradova koji i subvencioniraju iz svojih proračuna, kaže gradonačelnik Klarić.
Potvrđuje kako se u razgovorima s tvrtkama koje djeluju na području Industrijske zone Bakar, a za prijevoz njihovih djelatnika, u više navrata pokušala dogovoriti mogućnost kupnje mjesečnih radničkih karata umjesto novčane isplate troškova prijevoza radnicima na njihove račune, što nisu prihvatile ni tvrtke, niti radnici te su autobusne linije koje povezuju zonu ostale neizmijenjene, osim u slučajevima u kojima je Grad Bakar za svoje građane tražio korekcije u voznim redovima.
Prevelik trošak
Načelnica Općine Čavle Ivana Cvitan Polić kaže kako su mještani ove općine, koji rade u nekoj od tvrtki u zoni, učestalo slali upite na adresu Općine sa zahtjevom da se ubaci autobusna linija koja bi direktno povezivala Čavle s Kukuljanovom, odnosno područjem zone.
– Upravo na zahtjev dijela mještana koji rade na području bakarske zone na Kukuljanovu, autobusna linija 14 nekoliko puta dnevno vozi od Čavala do Bauhausa, gdje se okreće i vozi nazad u Čavle.
U polasku prema Bauhausu vozi po staroj cesti, a u povratku po novoj cesti prema Mavrincima. Trošak te dodatne linije plaća Općina Čavle. Inače sam mišljenja kako bi bilo odlično kada bi se prostor zone na Kukuljanovu mogao bolje povezati linijama javnog gradskog prijevoza, jer na području zone radi velik broj Grobničana, a mnogi od njih, koji ili ne voze ili nemaju osobni automobil, moraju putovati u Rijeku kako bi “lovili” bus za zonu, kaže Cvitan Polić.
Istog je mišljenja i načelnik susjedne Općine Jelenje Robert Marčelja, koji nam potvrđuje kako su Plodine osposobile autobus te prevoze svoje zaposlenike do Dražica, međutim, dodaje, autobusna linija iz svake općine ili grada za Kukuljanovo bila bi preveliki trošak.
Poboljšanje javne rasvjete od Bauhausa prema Mavrincima, izgradnja rotora i nove ceste
Naša čitateljica uputila je kritiku i na neke neadekvatno osvijetljene prometnice koje vode do zone, posebice na dijelu od Bauhausa do raskrižja prema Mavrincima kojim ljudi u večernjim satima po mraku idu s posla svojim kućama.
– S obzirom na to da smo dolaskom na vlast u Gradu Bakru Industrijsku zonu zatekli u potpunosti bez javne rasvjete te cjelovite infrastrukture, do sada je izgrađeno više od šesnaest kilometara javne rasvjete neophodne za funkcioniranje zone.
Osim što se neprestano grade i nove prometnice sa svom potrebnom infrastrukturom, projektiraju se i nova područja širenja Industrijske zone Bakar, pa tako i prostor do granice s Općinom Čavle kod naselja Mavrinci, na što se konkretno odnosi ovaj upit, kaže bakarski gradonačelnik Tomislav Klarić te podsjeća da se na tom prostoru upravo završava investicija HEP-a izgradnjom postrojenja koje će omogućiti i dostatne količine energije za buduće poslovne subjekte na tom području.
Trenutno se projektira i kružni tok na spoju naselja Mavrinci i Industrijske zone koji u svom projektu ima uključenu i javnu rasvjetu. Projektira se i potpuno nova prometnica od budućeg kružnog toka Mavrinci do tvrtke JAX, koja će omogućiti širenje Zone duž cijele granice Grada Bakra s Općinom Čavle i to sve do područja Gorice u Općini Čavle.
– Grad Bakar i njegova Industrijska zona intenzivno rade na tome da se svih pet milijuna »kvadrata« zone namijenjenih gospodarstvu izgradi i popuni. Samim time, ne samo javna rasvjeta na tom prostoru, već i buduće moderne prometnice, uređene zelene površine te sva potrebna infrastruktura, plinovodi, kanalizacija, optika, vodovodi i sve što je potrebno bit će u službi kako gospodarstvenika, kao i svih građana. Za konačnu realizaciju je potrebno još nešto vremena, kao i ogromna količina rada i sredstava koje Grad Bakar još mora uložiti u zonu, kaže Klarić.