Skupna izložba

Ba-Haus: Djeca dizajnirala etikete za Bakarski baškot

Sanja Gašpert

Dvadeset i jedna naljepnica zadivila je publiku ne samo jedinstvenim grafičkim rješenjima, već i visokom profesionalnošću potpuno neočekivanoj od djece, učenika od 2. do 5. razreda osnovne škole



BAKAR – U prostorijama Kulturno-umjetničke udruge Sklad Bakar otvorena je skupna izložba dječjih radova nastalih na radionicama grafičkog dizajna, a u sklopu programa Ba-haus, bakarska škola vizualnog dizajna. Kako je tom prigodom kazala predsjednica KUU-a Sklad Dunja Vladislović, cilj radionica je bio da djeca prođu cijeli postupak nastanka grafičkog dizajna, od početne ideje i skice do gotovog dizajna i apliciranja na konkretan proizvod.


– Točno prije sto godina, dok u Njemačkoj nastaje Bauhaus, u Parizu te godine, naš Bakarski baškot dobiva nagradu za kvalitetu proizvoda. I stoga, sto godina kasnije, na prvim radionicama Bakarske škole vizualnog dizajna, odlučili smo se za dizajniranje etikete za prehrambeni proizvod, u ovom slučaju Bakarski baškot. Dvadeset i jedna naljepnica napravljena prema svim zakonima struke zadivila je publiku ne samo jedinstvenim grafičkim rješenjima, već i visokom profesionalnošću potpuno neočekivanoj od djece, učenika od 2. do 5. razreda osnovne škole.


Zaista možemo reći da smo zadovoljni i ponosni na njihove radove u kojima je ostala prepoznatljiva zaigranost i spontanost u samom crtežu koja je karakteristika za njihovu dob, a s druge strane imamo dobro promišljene ideje koje cjelokupnom paketu daju vrhunski dizajn, kazala je Vladislović. Podsjetila je kako je cilj edukativnog programa Ba-haus intenzivno uključivanje javnosti i sudjelovanje u osmišljavanju grafičkog identiteta svoga mjesta, upoznati lokalno stanovništvo s grafičkim dizajnom i upotrebom dizajna u svakodnevnom životu na primjerima poput knjiga, oglasa, plakata, novina, ambalaže, uličnih natpisa i jumbo plakata te razvoj i educiranje publike.




– Još jedan cilj ovog programa je povezati lokalne obrtnike i lokalnu zajednicu, lokalnu samoupravu i dizajnere da aktivno sudjeluju u stvaranju bolje životne svakodnevice te tako stvoriti prepoznatljiv brend grada. Program je uključivao i praktičnu i teoretsku nastavu, dva stručna predavanja, dvije radionice i dvije izložbe, prikaz brojnih uzoraka kvalitetnog grafičkog dizajna te raspravu o problemima i ulozi dizajna u urbanoj sredini. Trotjedni program odvijao se uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, kazala je Vladislović, dodajući kako je Ba-haus pobudio interes širokog spektra publike različite životne dobi i profesionalnih zanimanja s područja Bakra, Rijeke, Delnica, Kostrene i Kraljevice.