Vozni park

Autotrolej obnavlja svoju flotu s 37 novih autobusa. Posao je vrijedan 82 milijuna

Damir Cupać

Nabavlja se 7 zglobnih niskopodnih autobusa, sedam solo niskopodnih autobusa, 12 solo gradsko/prigradskih poluniskopodnih autobusa i 11 midi prigradskih autobusa



RIJEKA – Na prvom Kolegiju gradonačelnika Marka Filipovića direktor Autotroleja Alberto Kontuš najavio je pokretanje procedure za nabavku 37 novih autobusa, posao vrijedan oko 82 milijuna kuna. Kada se realizira ovaj posao, flota Autotroleja bit će bogatija za sedam zglobnih gradskih niskopodnih autobusa, sedam solo gradskih niskopodnih autobusa, 12 solo gradsko/prigradskih poluniskopodnih autobusa i 11 midi prigradskih autobusa.


Povećanje održivosti


– Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju 2014. – 2020. godine – »Nabava novih autobusa za Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. – II«, sklopljenim između Autotroleja i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) sklopljen je 9. lipnja 2021. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 82,3 milijuna kuna, pri čemu ukupni prihvatljivi troškovi iznose 65,8 milijuna kuna, od čega bespovratna sredstva iznose 55,6 milijuna kuna, što je 85 oposto ukupnog iznosa. Razlika između bespovratnih sredstava i prihvatljivih troškova u iznosu od 10,2 milijuna kuna osigurat će se putem kreditnog zaduženja KD-a Autotrolej, pojasnio je Kontuš. Direktor Autotroleja je dodao da je cilj projekta unaprijediti javni gradski prijevoz i dovesti do povećanja održivosti javnog gradskog prijevoza i to kroz osuvremenjivanje voznog parka nabavom 37 novih autobusa.


– Prosječna starost voznog parka krajem prošle godine iznosila je oko 10 godina. Nabavkom novih 37 autobusa spustit će se ispod šest godina prosječne starosti. Naime, 39 posto autobusa je starosti između 11 i 18 godina te 20 posto starosti između 19 i 25 godina. Znači, više od polovice voznog parka je staro, što narušava kvalitetu pružanja usluge javnog prijevoza jer te autobuse karakterizira loša karoserija i motor, loše stanje šasije, korozija, neudobnost za putnike… Autotrolej ima 51 autobus s više od milijun kilometara, od čega je 40 solo autobusa i 11 zglobnih autobusa te 34 autobusa čiji je raspon kilometara od 500.000 do 1.000.000, 16 solo i 18 zglobnih. Navedene autobuse će uskoro biti neisplativo održavati pa će ih biti potrebno rashodovati. Troškovi održavanja takvih autobusa su konstantno u porastu zbog njihove starosti i prijeđenih kilometara. Prisutan je velik broj vozila koja ne udovoljavaju najnovijim standardima o dopuštenoj količini ispušnih plinova. Cilj je nastaviti nabavku čistih vozila kako bi zadovoljili sve strože standarde koje zakonodavac postavlja prema prijevoznicima, naveo je Kontuš.




On je uvjeren da će se pomlađivanjem voznog parka omogućiti promicanje novih oblika prijevoza, te podizanje i unapređenje kvalitete javnog prijevoza i smanjenje negativnog utjecaja na okoliš, smanjenje operativnih troškova, smanjenje vremena putovanja, ojačati održivost prijevoza.


Izazovna vremena


Gradonačelnik Filipović zahvalio je čelnim ljudima Autotroleja i svim radnicima na svemu što čine kada je riječ o poslovanju ovog gradskog poduzeća u vrlo izazovnim vremenima, a zahvalio je na kvalitetnoj suradnji i resornom ministarstvu.


– Iako je 2020. godina bila vrlo izazovna, Autotrolej ju je pozitivno okončao, a nadam se da će tako biti i u 2021. godini, zaključio je Filipović.