Zbog epidemije

PROMIJENJENI ROKOVI Testiranja budućih prvašića sve do 20. kolovoza 2020.

Ingrid Šestan Kučić

Foto Arhiva/NL

Foto Arhiva/NL

Do sada je krajnji rok za taj postupak bio 15. lipnja, dok su roditelji bili dužni do 30. svibnja javiti ako dijete ne može pristupiti testiranju. Prema predloženom Pravilniku to sada moraju učiniti najkasnije do 1. kolovoza a testiranja će biti moguća i online



RIJEKA – Iako su liječnički pregledi za buduće prvašiće krenuli ovog tjedna, kada će krenuti i utvrđivanje psihofičkog stanja školskih obveznika ne zna se. S obzirom da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja otvorilo javnu raspravu o izmjenama Pravilnika o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta koja je otvorena do 20. svibnja, za očekivati je da prije krajnja svibnja škole neće moći nastaviti s postupcima upisa u prvi razred koji se u normalnim uvjetima odvijaju upravo u svibnju.


Izmjene Pravilnika predviđaju da će se postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta ove godine u školama moći provoditi sve do 20. kolovoza, dok je do sada krajnji rok za taj postupak bio 15. lipnja. Također, prema predloženom Pravilniku roditelj djeteta koje ne može pristupiti utvrđivanju psihofizičkog stanja dužan je to javiti najkasnije do 1. kolovoza 2020., a ne do 30. svibnja, kada je inače rok.


​Zatečeni izmjenama


Izmjene pravilnika predviđaju i da bi u slučaju nepovoljne epidemiološke situacije budući prvašići potrebne preglede mogli obaviti i online. Za takav način utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta bit će potreban prethodni dogovor roditelja i Povjerenstva, uvažavajući posebne okolnosti svakog pojedinog slučaja. O tome je li epidemiološka situacija povoljna ili ne neće odlučivati članovi Povjerenstva, već ili nacionalni ili lokalni stožeri civilne zaštite.




S obzirom na epidemiološku situaciju škole su već jednom odgađale termine psihofizičkog testiranja budućih učenika, a zbog primjene izmjene Pravilnika to bi se moglo dogoditi još jednom, jer su pojedine škole već krenule s utvrđivanjem novih termina.


Ne znaju što će biti s učenicima

Kako god škole ne znaju kada će krenuti psihofička testiranja budućih učenika, tako ne znaju ni što će biti s učenicima koji su ovog ponedjeljka krenuli na mješovitu nastavu. Rečeno im je da trenutna situacija traje 14 dana, odnosno da do idućeg petka, a što će biti nakon toga tko će i kako na nastavu i pod kojim uvjetima u školama ističu da nemaju nikakvih saznanja.

Na području Primorsko-goranske županije tradicionalno najviše posla oko provedbe testiranja budućih školaraca ima OŠ Sveti Matej Viškovo, jer riječ je o školi koja svake godine testira čak 180 do 200 školskih obveznika. Upravo zbog velikog broja budućih prvašića koji moraju proći kroz školu, a ne znajući da resorno ministarstvo priprema izmjene Pravilnika, ta je škola već napravila novi raspored termina psihofizičkog testiranja koji će, kaže ravnatelj Josip Crnić, započeti 27. svibnja.


– Izmjene Pravilnika malo su nas zatekle, jer je stručna služba škole već napravila nove rasporede na osnovu prethodnih uputa. Sada nam preostaje samo čekati i vidjeti kada će nastupiti primjena Pravilnika pa ako to bude nakon 27. svibnja morat ćemo ponovno mijenjati termine.


Imamo 180 budućih prvašića s kojima moramo provesti testiranja i to će se kod nas rastegnuti na najmanje desetak dana, jer najvjerojatnije će se prema sadašnjim uputama slagati grupe od devetero djece, a maksimalno dnevno možemo napraviti testiranje za tri grupe. Izvjesno je da će ove godine upisni postupak u prvi razred trajati dulje nego inače, ističe ravnatelj viškovske škole.


​Oprečna mišljenja


U javnu raspravu oko izmjena Pravilnika uključili su se djelatnici škola, među kojim i stručni suradnici koji provode psihofizičko testiranje, a mišljenja su oprečna, jer dok jedni podržavaju nova pravila drugi upozoravaju da je Stožer civilne zaštite izdao smjernice samo za liječnike školske medicine, ali ne i za ostale članove školskog povjerenstva te se pitaju kako je moguće da postoji propisani način provedbe koji zadovoljava higijenski minimum u skučenim ordinacijama školske medicine, dok ne postoji u trenutno praznim školama.


Upozoravaju i da navedene izmjene Pravilnika nisu dovoljne, ne odražavaju situaciju na terenu, ne udovoljavaju potrebama roditelja, djece i povjerenstva škole, ne rješavaju probleme što i kako u situacijama poput prijevremenog upisa u kojim se zahtijeva izdvojeni nalaz psihologa, što u slučajevima odgode upisa, upisa uz utvrđivanje primjerenog oblika školovanja, kao i već započetih, a nedovršenih utvrđivanja primjerenog oblika školovanja te zaključuju da izmjene Pravilnika nisu u interesu djece.