Foto Novi list, Scenic
Riječko brodogradilište u 2026. zakoračit će s novim poslovima
povezane vijesti
RIJEKA – Riječko brodogradilište »3. maj 1905« u 2026. godinu zakoračit će s novim poslovima.
Već smo izvijestili da se sa Scenic grupom pregovara o gradnji 80-metarskog riječnog kruzera, a ovih su dana dogovoreni i usuglašeni svi detalji ugovora za gradnju dva takva broda.
Ovu informaciju potvrdio nam je direktor Scenicove tvrtke MKM Yachts Saša Čokljat, prema čijim se navodima u ovom trenutku čeka samo da prijedlog ugovora dobije potrebne suglasnosti od Nadzornog odbora »3. maja 1905« nakon čega će se pristupiti njihovom potpisivanju i osnaženju.
Prema Čokljatovim očekivanjima, to bi se trebalo dogoditi idući tjedan, uoči Nove godine.
U proljeće 2027.
Kako doznajemo iz ove Scenicove tvrtke, rezanje limova za prvi riječni kruzer planirano je za svibanj iduće godine, dok bi se u ljeto položila kobilica, uz usuglašeni rok isporuke u proljeće 2027. godine.
Praktički istovremeno, samo s tri mjeseca pomaka, krenuli bi radovi i na drugom 80-metarskom riječnom kruzeru, drugim riječima nakon što se položi kobilica za prvi kruzer, trećemajci bi odmah trebali startati s rezanjem limova za drugu novogradnju, čija je isporuka planirana za treći kvartal 2027. godine.
To ne bi trebao biti problem za trećemajske kapacitete s obzirom na to da je riječ o brodovima koji su namijenjeni za plovidbu rijekama odnosno mirnim vodama, a što znači da će za svaku od tih novogradnji biti potrebno obraditi oko 500 tona čelika, dakle ukupno oko tisuću tona.
Specifičnost gradnje ovih riječnih kruzera, osim što riječko brodogradilište ulazi u jednu sasvim novu nišu, bit će i u tome što se neće graditi na navozu, već na jednom od trećemajskih platoa zbog čega neće biti potrebno ići u njihovo dokovanje.
Baš kao i sa Scenicovim polarnim kruzerima, i ovaj posao odradit će se na način da će riječko brodogradilište, kao glavni podizvođač, odraditi posao na gradnji trupa i njihovom djelomičnom opremanju dok fazu završnog opremanja preuzima MKM Yachts, uz angažman domaćih i inozemnih kooperanata.
Za očekivati je da će i u toj kasnijoj fazi jedan dio kolača imati i »3. maj 1905«, što će se onda ugovarati kao dodatni radovi.
Takav model poslovne suradnje između riječkog brodogradilišta i Scenic grupe, čija je tvrtka MKM Yachts ujedno i trećemajski potkoncesionar, već je viđen i primijenjen na polarnom kruzeru »Scenic Eclipse II«, a na isti se način na trećemajskim navozima upravo gradi i novi, 205-metarski polarni kruzer »Scenic Ikon«, čije je porinuće planirano za jesen iduće godine.
Plovidba Portugalom
Osamdesetmetarski riječni kruzeri koji će se graditi u riječkom brodogradilištu namijenjeni su za plovidbu rijekom Douro u Portugalu, gdje Scenic grupa u operativi ima već dva riječna kruzera.
Očito da je potražnja u industriji kruzinga, naročito onog luksuznog, u porastu jer je Scenic grupa u značajnom investicijskom zamahu gradnje novih brodova, kako oceanskih, tako i za riječni kruzing.
U prilog tome upućuje i podatak da MKM Yachts trenutno vodi gradnju još dva Scenicova riječna kruzera u Rumunjskoj, od kojih će prvi biti isporučen u travnju iduće godine, dok se drugi u floti očekuje početkom 2027. godine.
Nije poznato kolika je točno vrijednost ova dva riječna kruzera, no nekakve grube procjene upućuju da se radi o iznosu od oko 25 milijuna eura po brodu.
Riječko brodogradilište gradnjom ova dva riječna kruzera popunjava kapacitete taman u vrijeme kad se polako počinju oslobađati kapaciteti obrade crne metalurgije na »Scenic Ikonu« s obzirom na planirani rok njegovog porinuća s navoza.