KOMUNALNA SEZONA

Rekordan broj turista Krku donio i rekordnu količinu otpada: “Ponikve” u sezoni zbrinulo čak 12.500 tona

Mladen Trinajstić

Foto Ponikve

Foto Ponikve

Samo tijekom perioda od početka lipnja pa do kraja rujna ove godine na reciklažnom dvorištu Treskavac obrađeno je nešto više 2.670 tona biootpada, 840 tona ondje dovezene razne plastike, čak 1.630 tona kartona i papira te 750 tona stakla



KRK – Da se na otoku Krku, kao uostalom i na području drugih većih i posjećenijih turističkih destinacija (u kojima se sezonski broj stanovnika redovito višestruko uvećava u odnosu na brojnost ondje stalno naseljenih žitelja) svakog ljeta odrađuje golem posao u segmentu obavljanja komunalnih zadaća, potvrđuju podaci koje su nam prezentirali predstavnici čelništva otočne komunalne tvrtke »Ponikve eko otok Krk«. Kako smo doznali od Nevena Hržića, direktora otočnog komunalca, samo tijekom perioda od početka lipnja pa do kraja rujna ove godine na Krku je, u okrilju otočnog sustava gospodarenja otpadom, prikupljeno više od 12.500 tona komunalnog otpada.


– Naših 37 vozila u tom je periodu prevalilo više od 250.000 kilometara na poslovima prikupljanja komunalnog otpada, a rezultat toga je i da je u ta četiri mjeseca na reciklažnom dvorištu Treskavac obrađeno nešto više 2.670 tona biootpada, 840 tona ondje dovezene razne plastike, čak 1.630 tona kartona i papira te 750 tona stakla, predstavio nam je Hržić.


– Zanimljivi pokazatelji koji, uz prethodno spomenute, također zorno pokazuju koliko je komunalnih zadaća odnosno posla protekle sezone odrađeno u okrilju naše Radne jedinice »Gospodarenje otpadom« su i oni iz kojih iščitavamo da je od lipnja do rujna na Krku također prikupljeno i zbrinuto dodatnih 970 tona glomaznog otpada, raznog starog namještaja, madraca, vrata, prozora i sličnih krupnih predmeta, nastavlja Hržić.


Važna uloga ekopatrole




Podsjetio nas je i da na tom kvarnerskom otoku Ponikvini komunalci »opslužuju« više od 27.000 korisnika svojih usluga, domaćinstava i gospodarskih subjekata. Svima njima, odnosno njihovim pitanjima i komunalnim problemima na raspolaganju je i ovoga ljeta bilo sedmero naših djelatnika ekopatrole. Budući da »proizvodnja« otpada naročito raste tijekom ljeta u ugostiteljskim objektima, naša ekopatrola tijekom protekle je sezone obišla više od 200 takvih objekata te pritom savjetovala i educirala osoblje u nastojanju da se otočni sustav gospodarenja otpadom, unutar kojeg smo već dostigli gotovo 60-postotni udio odvajanja, i u tjednima vršnog opterećenja održi na dostignutoj visokoj razini te ga u konačnici učinimo još boljim i učinkovitijim, dodao je direktor otočne komunalne tvrtke.


– Iza nas je iznimno zahtjevna turistička sezona koju, uz sav dobar i uhodan sustav odvoza i zbrinjavanja otpada, ne bi bilo moguće odraditi bez ogromnog rada, truda i profesionalnog doprinosa naših radnika, u svim segmentima komunalnih zadaća za provedbu kojih smo zaduženi. Od djelatnika ekopatrole, vozača i radnika na kamionima i reciklažnim dvorištima pa do onih koji su ekstremno vruće i sušno ljeto u nimalo lakim uvjetima odradili na našoj sortirnici na Treskavcu, svi su dali doprinos i pridonijeli da sezona, koju smo zaključili i u komunalnom smislu, protekne na i više no dobar način. Turisti o brojnosti dolazaka i ostvarenih noćenja kojih smo u proteklim mjesecima slušali svakodnevno neizbježno stvaraju i sve veće količine otpada, koje naši radnici moraju kvalitetno i brzo ukloniti s javnih površina i dvorišta, a sve kako bi naš otok zadržao visoku razinu komunalnog standarda na koju smo svi već navikli, istaknuo je Hržić.


Besprijekorno odrađeno


– Za ilustraciju, otok Krk čini više od 6,5 posto hrvatskog turističkog prometa, a upravo na području našeg otoka ove je godine ostvareno gotovo 7 milijuna noćenja u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju. Istovremeno, naša služba sveukupno broji svega 135 radnika.


Mislim da se o tom segmentu djelovanja, odnosno o važnosti i značaju obavljanja komunalne djelatnosti za uspjeh turističke sezone danas premalo govori, nastavlja Hržić zaključujući da već i činjenica da se o komunalcima i komunalnim djelatnostima na Krku niti ove sezone nije previše pričalo, potvrđuje utemeljenost njegova zaključka da se važan i odgovoran posao, koji im je bio povjeren, obavljao na najbolji mogući način.


– Nažalost, često smo svjedoci prakse prevelikog i prečestog kritiziranja, a premalog cijenjenja onoga što je dobro odrađeno, zaključio je Hržić objašnjavajući razloge i motive svog javnog istupa.


Nagrade i djelatnicima i građanima


Za sve dobro i kvalitetno što su u proteklim mjesecima činili na održavanju komunalnog standarda u svim naseljima otoka Krka, direktor Ponikava u ovoj se prilici javno zahvalio svim djelatnicima radne jedinice »Gospodarenje otpadom«, najavivši pritom i prikladno novčano nagrađivanje svih zaslužnih za još jednu uspješno odrađenu »komunalnu sezonu«.


– Naravno, treba pohvaliti i stanovnike našeg otoka koji su zaslužni za već spomenuti, daleko natprosječni udio razvrstavanja otpada u domaćinstvima, a koje ćemo također i nadalje nastaviti nagrađivati putem akcija besplatnih podjela komposta, proizvodnji kojeg su svi i sami doprinijeli odvajanjem svoga kućnog otpada, zaključio je Hržić.