NAJSKUPLJA CESTA U HRVATSKOJ

Pogledajte kako je probijen tunel Podmurvice. Butković: “Svaka čast Slovencima, ali Rijeka će opet imati veći promet od Kopra”

Marinko Glavan

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

"Nekoliko milijardi kuna smo u posljednje vrijeme usmjerili prema Rijeci da Rijeka postane ono što i treba biti: luka s prometom tereta koji je veći od luke Koper. Čast našim kolegama iz Slovenije, ali uvijek smo bili najjači i to moramo postati i opet", poručio je Butković.



Tunel Podmurvice, najveći i najzahtjevniji objekt na trasi Državne ceste(DC) 403 probijen je u punoj duljini od 1.250 metara. Sve se dogodilo nešto prije 11 sati, a mnoštvo uzvanika bilo je prisutno na proboju najvažnijeg objekta ceste  D-403.


Foto galerija: Proboj tunela Podmurvice Foto: Mateo Levak


Iskop tunela Podmurvice započeo je potkraj 2020. godine, neposredno nakon početka radova na trasi »najskuplje ceste u Hrvatskoj« kako se DC 403 često naziva, zbog cijene od gotovo pola milijarde kuna za izgradnju tri kilometra duge prometnice.


Prije roka


Neposredno nakon proboja ministar prometa Oleg Butković kazao je da su izvođači bili vrijedni što znači da je tunel Podmurvice probijen mjesec i 24 dana ranije, nego što je to bilo predviđeno rokom.





“Danas u Hrvatskoj provodimo velike infrastrukturne projekte, od Pelješkog mosta, gradnje Vc koridora, luka, lučica, velikih željezničkih projekata.


Ovo je jedan od velikih projekata, jedan od najvećih u Hrvatskoj, koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale za koju je uspješno odabran koncesionar.


Hvala Lučkoj upravi Rijeka i svim kolegama i kolegicama u Vladi, a najviše predsjedniku Vlade, koji su uvijek davali podršku da se događaju ovakvi veliki projekti.



To možemo zahvaliti europskim fondovima. Kao država smo pokazali da znamo pripremati i provoditi europske projekte.


Tu se zahvaljujem i Gradu Rijeci, od početka smo imali odličnu suradnju. Ovo je ogledan primjer kako pripremati i izvoditi velike projekte”, rekao je Butković.



Veseli ga probijanje tunela. Projekt se nastavlja dalje, njegov završetak bi trebao biti u sljedećoj godini, na ljeto 2023. godine.


“Vjerujem da neće biti nikakvih nepredviđenih stvari koje će usporiti završetak ovog projekta”, izjavio je Butković.


Čast Slovencima, ali…


Ministar objašnjava da se u Rijeci realizira, ili je već realizirano nekoliko povezanih projekata.



“Jedno je završetak Zagrebačke obale i njeno koncesioniranje, projekt koji se odnosi na izgradnju infrastrukture i suprastrukture na Zagrebačkoj obali, koji je gotov i financirao ga je CEF s 30 milijuna eura. Ova cesta vrijedna je 70 milijuna eura.


Sveukupno to vrijedi nekoliko milijardi kuna, koje smo u posljednje vrijeme usmjerili prema Rijeci da Rijeka postane ono što i treba biti: luka na sjevernom Jadranu, s prometom tereta koji je veći od luke Koper.



Čast našim kolegama iz Slovenije, ali uvijek smo bili najjači i to moramo postati i opet”, dodao je Butković.


Zahtjevan projekt


Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić zahvalio se svima uključenima.



 


“Iskoristio bih ovu priliku da se zahvalim svim sudionicima u izgradnji, tvrtkama Kolektor, Euro asfalt i GP Krk, cijelom konzorciju, nadzornim inženjerima, djelatnicima Hrvatskih cesta, što unatoč izazovnim vremenima, ovaj projekt provode sukladno dinamičkom planu.


Istaknuo bih vrlo dobru suradnju s resornim ministarstvom, Lučkom upravom, HŽ infrastrukturom i Gradom Rijeka. Ovo je primjer kako zajedničkim snagama svih zainteresiranih možemo ovakve projekte realizirati u prihvatljivim rokovima, unatoč svim izazovima koji su pred nama.



Prije roka probijen je tunel dugačak 1.250 metara, to je ključni objekt na trasi. Od izvođača očekujemo da u ljeto iduće godine pustimo ovu cestu u promet, na zadovoljstvo gospodarstva ovog područja i svih građana Rijeke.


Znamo da ova prometnica ima značaj i za lokalni promet u samom gradu”, rekao je Škorić.



Koliko je zahtjevan ovaj projekt najbolje znaju sami stanovnici Rijeke, dodaje Škorić, kojima se još jedanput ispričao i zahvalio im na strpljenju.


“Još će malo biti buke. Međutim, znamo da je vrlo nizak nadsloj ovog tunela, ponegdje je to i ispod 20 metara. Buka je bila neminovna. Projekt je bio zahtjevan i zbog sigurnosti ljudi koji su u tunelu.



Zahvaljujem djelatnicima, stanovnicima na strpljenju i nadam se da ćemo na zadovoljstvo svih iduće ljeto pustiti cestu u promet”, zaključio je Škorić.



Strateška riječka infrastruktura


Riječki gradonačelnik Marko Filipović ističe da je danas sretan i zadovoljan kao gradonačelnik, ali i kao građevinar.


“Ovo je dokaz da je Rijeka danas najveće gradilište u Hrvatskoj. Cijeli je niz privatnih i javnih investicija.



Zahvaljujem se resornom ministru, investitorima Hrvatskim cestama, ali i svim izvođačima i sudionicima u izgradnji na poštivanju rokova.


Nadam se, ako se ništa nepredviđeno ne dogodi, da ćemo od lipnja iduće godine ovu cestu pustiti u promet, na radost naših sugrađana, ali i gospodarskih subjekata na našem području.


Spaja se, naravno, luka Rijeka s čvorom Škurinje, s mrežom hrvatskih autocesta. Isto tako, Rijeka time postaje ishodišna točka europskih koridora, što je dio naše, ali i nacionalne strategije.



Ova cesta postaje dio mreže gradskih cesta. Na nju će biti priključena i Zvonimirova i Baračeva ulica. Doći će do značajnog rasterećenja prometa u zapadnom i centralnom dijelu grada.


Nastavak ceste D403 izvodi se do kraja Zagrebačke obale. Čim on završi stvorit će se projektni preduvjeti da Lučka uprava zajedno s Hrvatskim cestama završi i dio prometnice do Žabice.


Time Rijeka dobiva prsten oko grada i završava svoju stratešku cestovnu infrastrukturu za naredna desetljeća”, izjavio je gradonačelnik.