Zaklon od bure

Zahuktali se radovi u luci Žigljen, cilj su sigurnije trajektne veze za otok Pag

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Rekonstrukcijom trajektne luke Žigljen na Pagu bit će osiguran adekvatan privez i sigurnost trajektnih veza, čak i u lošijim vremenskim uvjetima, što će poboljšati kvalitetu života otočana



Projektom rekonstrukcije i dogradnje trajektne luke Žigljen na otoku Pagu bit će osiguran adekvatan privez i sigurnost trajektnih veza, čak i u lošijim vremenskim uvjetima, što će značajno utjecati na kvalitetu života otočana i na otočno gospodarstvo, istaknuto je na konferenciji održanoj u Novalji, na kojoj je predstavljen projekt što ga provodi Županijska lučka uprava (ŽLU) Novalja.


Konferenciji su prisustvovali ličko-senjski župan Ernest Petry, predsjednik županijske skupštine Marijan Kustić, gradonačelnik Novalje Ivan Dabo, a domaćini su najavljivali i dolazak ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, koji se prethodno ispričao zbog drugih obaveza.


Dogradnja luke Žigljen vrijedna je ukupno 73,4 milijuna kuna, od čega je iz Kohezijskog fonda Europske unije osigurano bespovratnih 62,4 milijuna kuna, dok je ostatak sredstava osiguralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.




Na samom pristaništu koje su sudionici obišli prije samog početka konferencije radovi su već dobrano poodmakli, a trebali bi u cijelosti biti završeni do studenog 2023. godine.


Izgradnja nasipa


Projekt obuhvaća produljenje i rekonstrukciju triju obala pristaništa, s osiguranjem prihvata plovila maksimalne dužine 120 metara, kao i pristajanja plovila pri lošijim vremenskim uvjetima izgradnjom nasipa koji će štititi obale od vjetra i valova te noćenja plovila u trajektnom pristaništu.



Cilj projekta je postizanje dugoročne demografske, ekološke, energetske i ekonomske samoodrživosti otoka Paga kroz poboljšanje usluge prijevoza tijekom cijele godine i bez obzira na pritisak turizma.


Gradonačelnik Novalje na predstavljanju projekta je istaknuo važnost luke Žigljen za stanovnike i gospodarstvo otoka Paga, ali i simboličku važnost ovog pristaništa za cijelu Hrvatsku.


– Luka Žigljen, zajedno s pristupnom cestom, otvorena je u svibnju 1990. godine, u osvit hrvatske samostalnosti i uoči Domovinskog rata. Da nije bilo ove luke, opstojnost Hrvatske u ratu bila bi ugrožena.


Ovaj projekt nadogradnje luke je potreban otoku Pagu, jer ovo su vrata otoka Paga, rekao je Dabo, posebno naglašavajući da je tijekom ovogodišnje turističke sezone, paralelno s izvođenjem radova, na Žigljenu ostvaren rekordan promet putnika i vozila, na razini 2019. godine.


Dabo je istaknuo i brojne druge infrastrukturne projekte na području Grada Novalje koje provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.


– Provedena je prva faza projekta u luci Lun, pred nama je druga faza, projektira se luka Metajna, a pred ishođenjem smo građevinske dozvole za luku otvorenu za javni promet Jug u Novalji, kao i za ribarsku luku Sjever.


Tu je i projekt proširenja Primorske ulice, ključan za odvijanje prometa u centru Novalje, a s ministrom Olegom Butkovićem dogovorili smo i izgradnju nove zgrade Lučke kapetanije, u kojoj će biti smještena i Županijska lučka uprava, naše Sportsko ribolovno društvo i drugi potrebni sadržaji, rekao je Dabo.


Razvoj otoka


Ličko-senjski župan Ernest Petry je kazao da županija aktivno sudjeluje na provedbi svih infrastrukturnih i investicijskih projekata, kako u svom kopnenom, tako i u primorskom dijelu.



– Izvrsno surađujemo s Vladom RH na svim projektima, a očekujemo i dodatne investicije u svim dijelovima županije. Ponosan sam na sva ulaganja u Novalji, a na lučkoj infrastrukturi radi se i u Karlobagu, gdje je predviđena rekonstrukcija luke u četiri faze, od kojih je svaka vrijedna po četiri milijuna kuna, zatim u Senju, kao i u Barić Dragi.


Ulaže se i u kopnenom dijelu, gdje je naša misija da oživimo gospodarstvo kako bismo osigurali opstojnost stanovništva, ali i povratak dijela mladih u Ličko-senjsku županiju, rekao je Petry.


Rekonstrukcija luke Žigljen omogućit će prije svega pristajanje trajekata tijekom cijele godine, po znatno lošijim vremenskim uvjetima nego što je sada slučaj, kao i veću protočnost prometa kroz luku, naglasio je Igor Vidas, v.d. ravnatelja ŽLU Novalja.


– Kroz luku Žigljen godišnje prolazi milijun putnika i 300 tisuća vozila. Zimi imamo česte prekide prometa zbog lošeg vremena, prvenstveno zbog bure, kada trajekti ne mogu pristajati u Žigljen. Sada gradimo tri nove trajektne rampe, takozvane šuplje rampe, koje ublažavaju udare valova i omogućuju sigurnije pristajanje trajekata.


Provedbom projekta osigurat će se adekvatan privez i sigurnost linijskih veza, veći kapacitet i razina uslužnosti postojeće luke te cjelokupno povećanje razine usluge.


Također će se skratiti boravak i čekanje vozila na ukrcaj, samim time i smanjenje gužvi na pristaništu, a sve navedeno pridonijet će poboljšanju uvjeta povezanosti otoka s kopnom i općenito opstanku i razvitku grada Novalje i otoka Paga, rekao je Vidas.