Obavljen ronilački pregled

ŽLU Mali Lošinj: Unatoč oštećenju rive na Unijama redovni brodski promet se nastavlja po planu

Bojan Purić, P. N.

Oštećena riva na Unijama / Snimila čitateljica

Oštećena riva na Unijama / Snimila čitateljica

Prevencije radi i sigurnosti putnika, mještana i brodara, promptno je izvršen ronilački pregled koji je ustanovio da opasnosti za pristajanjem redovne brodske i bezobrodske linije u nacionalnom pomorskom prometu, nema, te da se sve može odvijati kao i do sada", poručuje Filip Balija iz ŽLU Mali Lošinj



UNIJE  Zbog oštećenja rive uslijed jakog zapadnjaka u noći s ponedjeljka na utorak, u utorak na Unije nije mogao pristati brod na redovnoj liniji kojom su Unije i Susak inače povezane s Malim Lošinjem.


 


More je podiglo približno pet metara rive s “vanjske” strane, no kako je jak zapadnjak zamijenila tramuntana, do zaključenja ovoga teksta zbog mutnog mora nije bilo moguće sa sigurnošću utvrditi je li neki od blokova pao i “unutra”, uz onaj dio mula uz koji inače pristaje brod, što bi onda onemogućilo pristajanje broda, doznajemo od lošinjskog lučkog kapetana Marka Satalića.




 


Županijska lučka uprava Mali Lošinj uputila je ronioca na lice mjesta, sa zadatkom da utvrdi postoje li uvjeti za nastavak održavanja brodske linije.


Kako je utorak jedini dan u tjednu kada katamaran na liniji Mali Lošinj – Cres – Rijeka ne uplovljava u Unije, do prekida te linije u utorak nije ni moglo doći.


 


S “unutarnje” strane mula bila je privezana i barža “Codif” s koje se izvode građevinski radovi na pristaništu, more ju je odnijelo, ali nije se dogodio prodor goriva u more.


 


Priopćenje o oštećenju rive na Unijama poslala je i Županijska lučka uprava Mali Lošinj.



“Dana 01.rujna 2020.g. u ranojutarnjim satima JARUŽALO-barža naziva CODIF, pod stijegom države Sierra Leone, koji je u ulozi podizvođača radova zadužen za zemljane iskope i pripremu tla za postavljanje drugih materijalnih elemenata, na gradilištu u luci Unije, angažiran međusobnim ugovornim odnosom s izvođačem radova riječkom tvrtkom SUN ADRIA d.o.o., uslijed vremenskim neprilika i popuštanja dviju stupnih konzola za koje je bio učvršćen u morsko dno i sigurnosti radi na vanjskoj plutači privezan koja je udaljena od spomenutog lukobrana 35 metara, se izmaknuo i odvezao, a valovi prouzročeni zapadnim vjetrom, odnijeli 25 metara dalje na pomoćni betonski gat koji je udaljen od lukobrana i ne čini sastavni dio istoga, gdje se naslonio na obalni zid, ne i nasukao”, poručuju iz Županijske lučke uprave Mali Lošinj.


Slijedom istoga kod jaružala-barža CODIF nije došlo do bilo kakvog dodira opasnih tekućina i tvari s morskom površinom, napominju u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj.


Županijska lučka uprava Mali Lošinj(ŽLU Mali Lošinj) koja jest nadležna za luku Unije i naručitelj(investitor) je radova na izgradnji istoimene luke, u vrijednosti od 36 milijuna kuna financirana od MMPI i EU, od ranojutarnjih sati je poduzela sve što je bilo potrebno kako bi zaštitila kopneni i morski dio, a krucijalno, prevenirala je svaku moguću daljnju opasnost na spomenutom području, piše u priopćenju ŽLU Mali Lošinj.


Izvidom na samom gradilištu luke Unije od strane ŽLU Mali Lošinj i Lučke Kapetanije Ispostave Mali Lošinj utvrđeno je da se na spomenutom lukobranu u obimu od 2.5-3.5 metra površinska postojeća betonska ploča urušila zbog silovitih i kontinuiranih udara valova nošenih zapadnim vjetrom na dijelu lukobrana koje ne ometa normalan tijek voznog reda brodara u nacionalnom pomorskom prometu, piše nadalje u priopćenju.


Prevencije radi i sigurnosti putnika, mještana i brodara, promptno je izvršen ronilački pregled koji je ustanovio da opasnosti za pristajanjem redovne brodske i bezobrodske linije u nacionalnom pomorskom prometu, nema, te da se sve može odvijati kao i do sada”, poručuje Filip Balija iz ŽLU Mali Lošinj.