Foto Relja Paškvan
Katamaransku liniju treba što prije realizirati, a trajektnu liniju u dužem periodu
povezane vijesti
Promet na otoku Krku te posljedično prema ostalim kvarnerskim otocima, ali i vinodolskom području, vruća je tema koja se ne gasi niti istekom turističke sezone jer je jasno da će se u narednoj opet ponoviti goleme gužve i prateći problemi te da s rješenjima treba što prije krenuti. Pomorska ruta prema otoku Krku bilo trajektom ili katamaranom jedno je od rješenja, a kao najlogičnije odredište spominje se Baška, kao najudaljenija općina na otoku u odnosu na Krčki most, odnosno kao kraj državne ceste D102.
Da bi se do toga došlo, prvo trebaju biti osigurani uvjeti za pristup plovila jer se bez toga ne mogu dobiti potrebne koncesije, a onda niti tražiti treća strana, odnosto tko bi pružao takvu uslugu. Što se tiče trajektne linije, situacija je puno kompliciranija i zahtjevnija jer staro trajektno pristanište u Baški ne zadovoljava postojeće standarde te bi moralo biti izgrađeno novo, a također i pristupna cestovna infrastruktura. A čak da se i to izgradi, pitanje je kako bi D102 u ovom stanju podnio pojačanje prometa od Baške do Treskavca gdje je ionako zbog uske i zavojite ceste promet poprilično spor i rizičan.
Hitna rješenja
– Nedavno sam imao sastanak s ministrom Olegom Butkovićem iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture gdje smo razgovarali o obilaznici Draga Bašćanska i Jurandvor, ali i o uspostavljanju pomorskih linija za Bašku. Što se tiče obilaznice, mi smo u visokoj razini pripravnosti: imamo lokacijsku dozvolu, pri kraju izrade gotovo sve potrebne elaborate i njihova odobrenja i očekujemo početak radova u sljedećoj godini. Nastavno, također za 2026. godinu, Hrvatske ceste prihvatile su naš prijedlog uvrštavanja u program javne nabave projekt izrade nove dionice od križanje Kuka do početka spomenute obilaznice. Tim projektom obuhvatiti će se i prijevoj Treskavac koji je zbog svoje strmine, učestalih zavoja i uskog kolnika najzahtjevniji dio te ceste. Planira se i odvojena biciklistička staza na toj trasi, počeo je načelnik Općine Baška Toni Juranić.

Svi ti zahvati će u svojim fazama izrade neupitno ubrzati promet na toj dionici, a pomorska veza je nešto što bi moglo cestu D102 rasteretiti i u onom najkritičnijem dijelu, a to je od rotora Šmrika do križanja (uskoro i rotora) Šepići.
– Mi smo od ministra zatražili i da se dio prometa prebaci na morske puteve i tu smo iznijeli dva prijedloga. Prvi je trajektna linija Senj – Baška, koja je i nekad postojala, ali svjesni smo da će se za to morati puno čekati da se izgradi sva potrebna infrastruktura prema sadašnjim standardima. Postoje planovi da se novo pristanište s pratećom infrastrukturom napravi od vanjskog korijena Vele rive te vjerujem da će jednog dana to biti i realizirano. Pogotovo kada se napravi autocesta do Senja, tada će to imati veliku prometnu logiku. Ipak, što se trenutne prometne situacije tiče, potrebna su hitna rješenja, stoga je naš drugi prijedlog uspostava katamaranske linije Rijeka – Baška, na način kako to funkcionira na nama susjednim otocima i južnije u Dalmaciji. To je nešto što se može već uskoro realizirati jer mi u Baški na Maloj rivi imamo uvjete za primitak katamarana, zahvaljujući preinakama koje smo u luci napravili zadnjih nekoliko godina. Mi želimo dnevnu liniju u dva smjera, dodao je Juranić.
Širi interes
Takva linija najviše bi smanjila dnevne migracije, ali zasigurno bi je koristili i oni koji na Krku žele provesti samo nekoliko dana, primjerice vikend. Pitanje je kojim smjerom i s kojim međustanicama bi ta ruta išla.

– Nama je svejedno kojom stranom bi ta linija išla. Osobno, nekako mi je logičnije da to bude zapadnom stranom gdje su najveća mjesta i najviše stanovnika i turističkih smještajnih kapaciteta, sa stajalištima, primjerice, u Malinskoj i Krku, ili bi išla istočnom stranom. Prihvatljivo je i da bude kružna ruta oko cijelog otoka. Kako god, neko rješenje se mora napraviti. Svakako, katamaranska linija je nešto što treba što prije realizirati, a trajektna linija nešto što treba riješiti u dužem periodu. Otok Krk u ukupnom turističkom prometu PGŽ-a ostvaruje 35 posto, uz to smo tranzitni pravac prema susjednim otocima i zaslužujemo da se naši prometni problemi počnu rješavati, jer je to i širi interes, zaključio je načelnik Općine Baška Toni Juranić.
Neometano na Krk i s Krka od 2027. godine
Sastanak predstavnika Hrvatskih cesta s koordinacijom gradonačelnika i načelnika jedinica lokalnih uprava otoka Krka održan je početkom studenoga.
– Projekt nove istočne ceste neće zaživjeti još 10 godina zbog potrebnih izmjena prostornih planova na nekim dionicama kako bi se uopće moglo krenuti s projektiranjem. Stoga smo mi tražili od HC-a da se čim prije poboljša situacija na rotorima na cesti D102 u vidu izgradnje podvožnjaka, ili zaobilaznih traka, kako bi na protok prometa na toj cesti što manje utjecala spajanja s lokalnim cestama, jer ta cesta jedna je od najprometnijih u Hrvatskoj, ako ne i najprometnija. Također, izmjena situacije na rotoru Šmirka iznad Krčkog mosta još ranije je prihvaćena od HC-a i 2027. godine imat ćemo situaciju da će se pristup i odlazak s Krčkog mosta odvijati nesmetano bez miješanja s cestama prema Kraljevici i Crikvenici, rekao je načelnik Općine Baška Toni Juranić.