ZANIMLJIVA STRUČNA ANALIZA

TZG NOVALJE Mjerenjem kvalitete došli do 3 posto većeg zadovoljstva gostiju

Edi Prodan

Novalja

Novalja

Najbolje ocjene privatnom smještaju - 93/100, najniže turističkim agencijama 83/100



I dok se veći dio javnosti zabavlja uglavnom analizama i komparacijama broja dolazaka i noćenja turista, TZG Novalje okrenula se mjerenju zadovoljstva gostiju – kvalitetom. Kažimo odmah: analiza je pokazala kako taj otočni grad u prvih šest mjeseci 2023. godine bilježi ukupan porast zadovoljstva gostiju od 3 posto!


Metodologija rada nije bila proizvoljna, skupljanjem usputnih impresija, čime su mnogi, posebno mediji, jako skloni nego iscrpnom analizom više od 2800 recenzija istaknutih na online platformama Google, Booking.com, Expedia, Airbnb, TripAdvisor i još nekoliko sličnih, a globalno relevantnih. K tome, TZG Novalje je čitavu tu izmjeru, da bi bila do kraja relevantna, provela u sklopu projekta integriranog upravljanja kvalitetom u destinaciji – IQM Destination Novalja.


Konkretno, u strukturi turizma Novalje atrakcije su ocijenjene kvalitetom 87/100, dok su plaže stigle do 90/100. Smještajni kapaciteti također bilježe dobre rezultate; kampovi 92/100 i hosteli 84/100, zatim hoteli 86/100, privatni smještaj 93/100 te turističke agencije 83/100.




– Porast zadovoljstva gostiju kvalitetom usluge i proizvoda u svim segmentima turizma ove turističke destinacije od 3 posto, u odnosu na 2022. godinu ohrabrujući su. S obzirom na delikatnu situaciju na tržištu kada gosti izmjenjuju mišljenja o utiscima boravka u destinaciji te ih preporučuju uz javno komuniciranje svojih stavova, ovi rezultati dokaz su da unatoč promjenama u visini cijena i novim tržišnim prilikama, turistički djelatnici Novalje uspješno pronalaze rješenja kako kvalitetno balansirati između ponude, kvalitete i cijene. Ostvarivanje minimalne destinacijske ocjene kvalitete 87/100 preporuka je svim dionicima ove rado posjećene turističke destinacije otoka Paga. Važnost sinergije u provođenju kvalitetnog turizma te opravdavanje povjerenja gostiju glavni su ciljevi, uz poboljšanje vlastite kvalitete te njezino podizanje  iznad destinacijske ocjene, izjavila je direktorica TZG  Marina Šćiran Rizner.


Iznimno je to hrabar i vrijedan iskorak Novalje jer usporedili su se sa sveukupnom globalnom konkurencijom. Integriranim upravljanjem kvalitetom, mogućnošću da dionici primaju vlastite izvještaje kvalitete te se uspoređuju s konkurencijom u svijetu, TZG Novalje kontinuirano ukazuje na potrebne inovacije, unaprjeđenjem poslovanja u svim segmentima i edukacijama. Jedini je to put opstanka na u cijelosti globaliziranom turističkom tržištu, suprotan od neizmjerive samodopadnosti čemu je previše hrvatskih destinacija nerijetko zadovoljno.


– Unatoč izazovima ove turističke godine, ovakvim rezultatom povećanja kvalitete, naši dionici u turizmu dokazuju da znaju kako opravdati povjerenje gostiju. Potičemo na inovacije u poslovanju, praćenje tržišnih trendova i promociju – vlastite ali i ukupne destinacijske ponude. Turistička zajednica i Grad Novalja i dalje nastavljaju ulagati napore kako bi svojim dionicima u turizmu omogućili stvaranje svih preduvjeta za realizaciju uspješne turističke godine, a gostima omogućili ugodan boravak u destinaciji, zaključila je Šćiran Rizner.