OPASNO KRIŽANJE

Riješen problem na jednoj od glavnih krčkih “crnih prometnih točaka”

Mladen Trinajstić

Postavljanje svjetlosne signalizacije riješilo je veliki krčki prometni problem / Foto M. TRINAJSTIĆ

Postavljanje svjetlosne signalizacije riješilo je veliki krčki prometni problem / Foto M. TRINAJSTIĆ

U Gradskoj se upravi posljednjih tjedana radilo i na traženju mogućih rješenja za više sličnih prometnih »situacija« dio kojih, stav je Grada, može biti kvalitetno riješen već do turističke sezone



KRK – Nedavno je konačno dovršen prometni zahvat na kojem se posljednjih tjedana u Krku najintenzivnije radilo – semaforizacija križanja Ulice Slavka Nikolića, Vinogradske i Ulice Ivana Meštrovića. Tim su projektom, predstavio nam je Vedran Hajdin, voditelj Pododsjeka za redarstvo Grada Krka, u stvarnost napokon pretočene prometno-infrastrukturene izmjene i novine koje bi sigurnijim trebale učiniti pješački promet, a protočnijim i onaj na do jučer prilično problematičnom sjecištu vrlo prometnih krčkih cestovnih pravaca.


Osim na postavi nove svjetlosne i horizontalne prometne signalizacije kojom je slijedom građanske peticije ta krčka prometna »crna točka« sad konačno učinjena sigurnijom, u Gradskoj se upravi posljednjih tjedana radilo i na traženju mogućih rješenja i za više sličnih prometnih »situacija« dio kojih, stav je Grada, može biti kvalitetno riješen već do iduće turističke sezone.



Potrebna analiza



Nastavno na analizu peticije stanara iz Ulice Slavka Nikolića i Dubrovačke ulice koji su, slično usvojenim prijedlozima njihovih susjeda iz iste ulice (u zoni stambenog kompleksa Lizete), svojom inicijativom predlagali da se i »njihov« problem nedovoljno sigurnog prometovanja na potezu nizbrdice do kružnog toka riješi postavom usporivača ili kamera, zaključeno je da će se u najskorijem roku zatražiti mišljenje struke, odnosno naručiti izrada ciljane prometne analize tog poteza. Ondje se, naime, zbog nagiba kolničkog poteza od nadležnih tijela ne preporuča, niti dozvoljava uporaba na drugim lokacijama uspješno iskorištene mogućnosti ugradnje izdignutih usporivača prometa, tzv. ležećih policajaca. Takvi bi elementi, objašnjavaju nam iz Grada, na kosom terenu poput spomenutog dijela Ulice Slavka Nikolića, promet vozila i pješaka u konačnici mogli učiniti još nesigurnijim. S ciljem uspostave sigurnog, ali i svima prihvatljivog prometnog režima, Grad će tražiti mišljenje prometnih stručnjaka.


 Pješaci zeleno svjetlo mogu »pozvati« pritiskom na žutu tipku / Foto M. TRINAJSTIĆ

Pješaci zeleno svjetlo mogu »pozvati« pritiskom na žutu tipku / Foto M. TRINAJSTIĆ



Dodatni izlazi





Konzultiranje struke koristit će se i u nastojanju rješavanja građanskih pritužbi također akutnim označenog problema koji se manifestira učestalim gužvama i zastojima koje u sezoni nastaju na prometnicama i parkirališnim površinama krčke poslovne zone Sv. Petar. Na tom lokalitetu, u zoni u kojoj su se u proteklim godinama smjestila čak četiri velika trgovačka centra, tijekom ljetnih mjeseci nerijetko nastaju prometni »čepovi« uzrokovani nedovoljno propusnom cestovnom infrastrukturom, odnosno lošom organizacijom izlaza vozila iz trgovačke zone locirane na sjevernom ulazu u grad.


Stoga je, doznajemo, na jednom od posljednjih gradonačelnikovih kolegija zaključeno da će, u namjeri što skorije uspostave kvalitetnije regulacije prometa, biti zatražena ponuda za izradu projektne dokumentacije unapređenja prometnog režima, uz ostalo i uspostavom dodatnih izlaza iz te ljeti »začepljene« zone. Osim drukčijim prometnim reguliranjem nekih danas jednosmjernih poteza, ti bi se ciljevi trebali ostvariti i »probijanjem« novih prometnih pravaca poput onog koji bi se otvorio izgradnjom nove sabirne ceste između trgovačkog centra Lidl i kompleksa Shop Park Krk, a o kojoj je govora bilo i na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća. Također, protočnosti ljetnog prometa u toj zoni trebala bi pridonijeti i izgradnja kružnih tokova na današnjim križanjima spojnih puteva s glavnim prometnicama koje prolaze uz tu poslovno-trgovačku zonu, a koja je također u pripremi.