OTRA

Projekt Sustowns: Kako spriječiti stagnaciju turističkog razvoja

Walter Salković

Foto Walter Salković

Foto Walter Salković

Deset partnera iz sedam mediteranskih zemalja, među njima cresko-lošinjska OTRA, osmislilo je projekt kojem je cilj razviti alate za planiranje i upravljanje turističkim tokovima kako bi se spriječio pad popularnosti i stagnacija



CRES – Šarmu mediteranskog područja doprinose i mali pitoreskni gradovi, destinacije koje posjećuje sve veći broj turista, što s jedne strane potiče njihov rast i razvoj, ali i predstavlja opasnost od urušavanja javnih usluga.


Takvi su gradovi Cres i Mali Lošinj koji su protekle godine bilježili turističke rekorde, a znanstvene teorije nakon takvih vrhunaca predviđaju stagnaciju ili smanjenje turističkog razvoja. Tu su opasnost prepoznali i drugi mediteranski gradići pa su se udružili u projekt SuSTowns (prema enegleskom »Enhancing SUStainable tourism attraction in small fascinating med TOWNS« – Povećanje privlačnosti održivog turizma u bajkovitim malim mediteranskim gradovima).


Deset partnera iz sedam mediteranskih zemalja, među njima cresko-lošinjska Otočna razvojna agencija kao hrvatski predstavnik, osmislilo je projekt kojem je cilj razviti alate za planiranje i upravljanje turističkim tokovima kako bi se spriječio pad popularnosti i stagnacija ili smanjenje turističkog razvoja.




Sveukupna vrijednost projekta je 2,8 milijuna eura, od čega su 2,44 milijuna bespovratna sredstva Europskog fonda za regionalni razvoj i Instrumenta pretpristupne pomoći, a OTRA raspolaže s 226.000 eura. Projekt će ukupno trajati 32 mjeseca, do lipnja 2022. godine.


Prva radionica projekta održana je u velikoj dvorani palače Moise gdje su se okupili najvažniji predstavnici lokalnog turističkog gospodarstva. Uvodno su skup pozdravili creski dogradonačelnik Marin Gregorović i direktorica TZ-a Sanja Živanović, a projekt je predstavio direktor OTRE dr. Ugo Toić.


– Cresani su već navikli na interakciju, na radionice i ovakav tip participativnog sudjelovanja u donošenju razvojnih dokumenata, a bitno je da takvu suradnju ostvarimo i kasnije, prilikom realizacije naših zaključaka i upravljanja novim sustavom.


Važno je da sva četiri sektora, poslovni, javni, civilni, kroz nevladine organizacije i akademska zajednica budu uključeni u odlučivanje, kako bismo ostvarili krajnji cilj, a to je izrada akcijskog plana turizma i razvoj novog turističkog paketa za gradove Cres i Mali Lošinj, rekao je dr. Toić.


Nakon što su predstavnici agencije Horwath HTL predstavili osnovne karakteristike creskog turizma, sudionici radionice podijelili su se u manje grupe kako bi izradili SWAT analizu i identificirali ključne inicijative i projekte turističke destinacije.