Četiri godine kasnije

Ponovljen doseg iz 2018. godine: Baška po drugi put ostvarila milijunto noćenje

Mladen Trinajstić

Jedan od najatraktivnijih simbola Baške – Vela plaža / Foto M. TRINAJSTIĆ

Jedan od najatraktivnijih simbola Baške – Vela plaža / Foto M. TRINAJSTIĆ

Kulturna, prirodna, povijesna i tradicijska baština osnova su identiteta Baške te smo nastavili s njihovim njegovanjem kroz razne manifestacije – kaže direktorica TZO-a Baška Ivana Topić



 


 


BAŠKA – Svoje prvo milijunto noćenje Baška je prvi put ostvarila 2018. godine, a ono je ostvareno upravo za vrijeme jedne od najvećih outdoor manifestacija u Hrvatskoj – Baška Outdoor Festivala. Četiri godine kasnije, slavlje ponavljamo tijekom posljednjih priprema za osmo izdanje istog festivala, budući da je prema podacima iz sustava eVisitor upravo ovih dana Baška po drugi put u svojoj turističkoj povijesti zabilježila milijunto komercijalno noćenje. Nakon dviju izazovnih, ali uspješnih godina, intenzivan fokus stavljen je na kontinuirano poboljšanje kvalitete usluge te kvalitete sadržaja i manifestacija. Stalni zajednički i ciljani trud jedinica lokalne i regionalne samouprave, partnera iz privatnog i civilnog sektora, strukovnih udruga te svih turističkih djelatnika i mještana rezultirao je atraktivnom i sveobuhvatnom turističkom ponudom koja je, sudeći po službenim statističkim pokazateljima, u Bašku ove godine privukla mnogobrojne goste – rekla nam je direktorica TZO-a Baška Ivana Topić.


Ivana Topić, direktorica TZO-a Baška

Ivana Topić, direktorica TZO-a Baška


Nijemaca najviše




Od 1. siječnja do 11. listopada ove godine za svoj odmor posjetitelji Baške najviše su i najčešće birali smještaj u objektima u domaćinstvu, gdje je ostvareno 445.261 noćenje, 19 posto više u odnosu na prošlu te 5 posto više u usporedbi s dosad rekordnom 2019. godinom. Slijede kampovi s 286 tisuća noćenja, hotelski smještaj gdje je ostvareno 170,8 tisuća noćenja, te ostali ugostiteljski objekti za smještaj s 100,3 tisuća noćenja. Prema evidenciji prometa prijavljenih turista, u istom razdoblju ukupno su ostvarena 175.592 dolaska te 1.002.577 komercijalnih noćenja, što čini porast od 21 posto u odnosu na 2021. godinu. U usporedbi s 2019. godinom, ostvareno je 1,25 posto više komercijalnih noćenja.


Najviše su noćenja i ove godine u Baški ostvarili državljani Njemačke, s udjelom od 29 posto u ukupnim noćenjima, a potom slijede Austrijanci, Česi, Slovenci i Talijani. Domaći su gosti u Baški ove godine ostvarili su 43.847 noćenja te sudjeluju u ukupnim noćenjima s nezanemarivih 4,5 posto. Rezimirajući tijek i rezultate ove turističke godine, Ivana Topić je navela i da se na području Baške konstantno ulaže u podizanje kvalitete smještaja.


Više kategorije


– Od ukupno 10.722 registrirana kreveta, 54 posto je kategorizirano s 3 zvjezdice, 41 posto s 4 zvjezdice te 2 posto s 5 zvjezdica, a taj se omjer iz godine u godinu mijenja u korist povećanja viših kategorija smještajnih kapaciteta. Na netom održanim Danima hrvatskog turizma u Šibeniku među prva tri nominirana bili su upravo Corinthia Baška Sunny hotel u kategoriji hotela s 3 zvjezdice, a u kategoriji malog i obiteljskog hotela naš Heritage Hotel Forza. Kulturna, prirodna, povijesna i tradicijska baština osnova su identiteta Baške te smo nastavili s njihovim njegovanjem i valorizacijom, kroz razne programe i manifestacije poput Ribarskog dana, Baška International Guitar Festivala, besplatnih interpretacijskih šetnji na hrvatskom i stranim jezicima te nastupa klapa i umjetničkih društava. Kroz ljetnu sezonu stvoren je raznolik program s gotovo svakodnevnim kulturnim i zabavnim događanjima, a glavnu ulogu preuzeo je naravno kupališni turizam, koji se temelji na jednom od najatraktivnijih simbola Baške – Veloj plaži, ali i brojnim zadivljujućim plažama i uvalama koje je okružuju. Rastući trend ostvarivanja posjeta i noćenja u razdoblju pred i posezone pripisujemo pak razvijenoj i atraktivnoj outdoor ponudi koja u Bašku privlači posjetitelje, neovisno o godišnjem dobu, promociji na glavnim emitivnim tržištima te pozicioniranju programa izvan glavne turističke sezone. Manifestacije poput 4 Islands MTB Stage Race, Baška rožice, Crne ovce te nadolazećeg Baška Outdoor Festivala osiguravaju nam relevantnost i prisutnost Baške na turističkom tržištu te kontinuirani interes posjetitelja – zaključila je Ivana Topić.