ISKORAK

Nova tržnica na malo u centru Krka broji dane do otvorenja. Nudit će proizvode lokalnih proizvođača

Mladen Trinajstić

Foto M. Trinajstić

Foto M. Trinajstić



Tržnica na malo – Sveti Bernardin, kako se zove posljednjih mjeseci, intenzivnim radovima zahvaćen kompleks u samom središtu grada Krka, neposredno uz krčku luku, uskoro bi trebao zasjati punim sjajem. Na lokalitetu na kojem su se još donedavno nalazili neugledni, plažnom galanterijom i mahom uvoznim, dalekoistočnim proizvodima načičkani prodajni štandovi – do početka iduće sezone trebala bi proraditi nova, temeljito preuređena i znatno kvalitetnije opremljena i osmišljena tržnica. Uglavnom će biti posvećena prodaji kvalitetnijih, autohtonih, vjerojatno kupcima zanimljivijih proizvoda domaćih malih proizvođača, OPG-ovaca i svih ostalih koji do sad često nisu imali gdje na kvalitetan, širem krugu kupaca dostupan način ponuditi svoje proizvode.


Krčka Gradska uprava povjerila je planiranje i uređenje tog tržničkog kompleksa krčkoj komunalnoj tvrtki Vecla koja upravlja tržničkim uslugama i kapacitetima. Kako je predstavio Danko Milohnić, direktor tvrtke Vecla, nakon dvogodišnjih radova i nimalo jednostavnih postupaka prijavljivanja tog projekta na raspoložive EU natječaje, polako se bliži dan otvorenja vrata sadržaja kakvih je Krčanima i njihovim turistima nedvojbeno nedostajalo.


– Tržnica Sveti Bernardin sad je napokon dovršena u građevinskom smislu, a završeni su i svi postupci postave i opremanja svih ondje lociranih prodajnih objekata, jednoobraznih montažnih kućica kao i pergola, kojima su natkrivene komunikacije između prodajnih objekata. Projekt je financiran sredstvima Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, posredstvom koje je osigurano čak 80 posto sredstava nužnih za realizaciju ovog svima nama vrlo važnoga projekta.




Nakon što su prethodno bili odrađeni zahvati izgradnje cjelokupne nove infrastrukture te potom i postava kamenog partera, tržnica se sastoji od 12 jednoobraznih objekata, montažnih kućica koje je sukladno projektnom rješenju izradila domaća, za takve zahvate specijalizirana renomirana tvrtka Euromodul, kaže Milohnić.


Lokalni proizvođači


U objektima koji su opremljeni sustavima centralnog grijanja, odnosno klimatizacije i koji su svi priključeni na sustav vodovoda i javne kanalizacije predviđena su prodajna mjesta za različite proizvode.


– Upravo je u tijeku javni natječaj kojim tražimo njihove zakupnike, buduće ponuđače i prodavatelje proizvoda. Dobar dio njih bi, sukladno izvornoj ideji, trebao biti okrenut ponudi kvalitetnih domaćih proizvoda. Najmanje četiri takva prodajna mjesta trebali bi zauzeti lokalni proizvođači, no ukoliko pristigne i veći broj takvih ponuda sigurno će se odgovoriti pozitivno. Naime, jedan od glavnih ciljeva bio nam je jačanje takve vrste ponude. Ponuda živežnih, odnosno prehrambenih namirnica je ono oko čega će se prodaja ovdje vrtjeti, ali će mjesta sigurno biti i za sve ono za što se ocjeni da će »zaokružiti« takvu vrstu ponude, objašnjava naš sugovornik.


Prema njegovim riječima, u prodajnom asortimanu Tržnice na malo Sveti Bernardin naći bi se trebalo mesnih proizvoda, ribe, voća i povrća, pekarskih proizvoda, ali i različitih prerađevina.


– Što će se i kako nuditi pokazat će natječaj koji nismo mogli početi provoditi prije ishođenja uporabne dozvole, nastavlja Milohnić procjenjujući da bi, bude li sve teklo prema planu, nova tržnica u punu funkciju trebala ući početkom predstojeće turističke sezone, možda već i za Dan grada Krka koji se obilježava početkom lipnja.


Doznali smo i da je svako od prodajnih mjesta površine 12 četvornih metara te da su svi objekti spojeni na zajedničku kotlovnicu, odnosno centralni tehnički objekt smješten u zasebnoj »kućici« na tržnici.


Cjelogodišnji rad


– Postavljena infrastruktura omogućava cjelogodišnji rad te se nadamo da će budući zakupci svojom ponudom tijekom svih 12 mjeseci uistinu obogaćivati trgovačku, odnosno tržničku ponudu našeg grada, kaže Milohnić.


Govoreći o sredstvima koja su ondje u proteklim mjesecima ulagana, podsjetio je da je u prvu, građevinsku etapu tog projekta (zajedno s uređenjem i kamenim opločenjem partera) uloženo više od 590 tisuća eura, dok je druga etapa, koja je podrazumijevala opremanje tržnice, koštala 414 tisuća eura. Izvedba obiju etapa povjerena je bila domaćoj građevinskoj kompaniji GP Krk, a autorstvo projekta potpisuje arhitekt Marko Liović. Zadaće nadzora bile su povjerene krčkoj tvrtki Momentum grupa.


Tržnica je izgrađena na zemljištu u vlasništvu Grada Krka, na čestici površine 1.077 »kvadrata« na kojoj je odlukom Gradskog vijeća spomenutom komunalnom poduzeću dano pravo građenja, s desetogodišnjim trajanjem. Predstavničko tijelo te otočne jedinice lokalne samouprave je lani u ožujku dalo podršku prijedlogu odluke o izdavanju suglasnosti za dugoročno investicijsko zaduživanje Komunalnog društva Vecla, putem dugoročnog kredita u iznosu od 592 tisuće eura, kojim je, uz novac koji je ta tvrtka osigurala iz redovnog poslovanja, osigurano Veclino učešće u (su)financiranju projekta izgradnje komunalnog kompleksa Tržnice na malo – Sv. Bernardin.


Troškovi koji su prijavljeni na EU natječaj, koji je provodila Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, s uračunatim PDV-om iznosili su 1,22 milijuna eura. Uključivali su izradu projektno-tehničke dokumentacije, pripremu dokumentacije za apliciranje na natječaj, geodetske usluge, vođenje projekta, provođenje postupaka javne nabave, izgradnju i opremanje te projektantski i stručni nadzor.


Ekološka ponuda


– Kad se sve to »zbroji i oduzme«, usudio bih se reći da ćemo dovršetkom ovog projekta ispuniti sve naše, ali i ciljeve EU natječaja posredstvom kojeg su nam dotekla značajna bespovratna sredstva, u red kojih je spadalo nastojanje poboljšavanja uvjeta života ovdašnjeg stanovništva jednako kao i poticanje i promicanje prodaje lokalnih proizvoda, poručio je Milohnić.


Također je naglasio da će se osim u zatvorenim kućicama, ponuda i prodaja različitih proizvoda na tom kompleksu povremeno organizirati i na otvorenom dijelu, na 300 »kvadrata« velikom »trgu« oformljenom u središnjem dijelu tržnice.


– Cilj nam je bio da osim stalne ponude ovdje omogućimo i povremenu prodajnu ponudu kojoj su naši sugrađani do sad svjedočili i rado je posjećivali na ekološkim tržnicama, koje se povremeno organiziraju u središtu grada, kao i na drugim prigodnim sajmenim zbivanjima. Sve te i takve manifestacije sad će dobiti znatno kvalitetnije i prikladnije mjesto odvijanja, što će dodatno pridonijeti živopisnosti i sadržajnosti ponude naše buduće tržnice na malo, zaključio je naš sugovornik.


U uvjetima značajnog porasta cijena


Podsjećajući na činjenicu da je realizacija ovog projekta ostvarena u uvjetima značajnog porasta cijena radova i proizvoda, Milohnić je kazao da su konačne vrijednosti ulaganja premašile one prvotno planirane iznose, koje su procijenili angažirani projektanti u vrijeme dok se projekt pripremao i razrađivao.


– Nažalost, svjedočili smo da su, zbog svima znanih i u cijeloj Europi prisutnih inflatornih okolnosti, kao i globalnih tržišnih kretanja, mnoge cijene osjetno narasle. Tako smo nakon provedbe natječaja bili prisiljeni poništiti njegov prvi krug te ga s korigiranim vrijednosnim očekivanjima ponoviti koji mjesec kasnije. Porast troškova za oko 25 posto podigao je konačnu cijenu ovog projekta u odnosu na prvotno planiranu, a dodatna smo sredstva sami osigurali procjenjujući, u suglasju s predstavnicima Grada, da značaj ovog projekta opravdava dodatna ulaganja, zaključio je Danko Milohnić.