Bunt

Mještani Ilovika autima blokirali radove u uvali Mrtvaška, evo što ih je toliko revoltiralo

Bojan Purić

Foto Bojan Purić

Foto Bojan Purić

Revolt skupine otočana izazvao je dio započetih građevinskih radova na pretvaranju skromnog pristaništa u veću luku, koji podrazumijeva da brod s Ilovika više ne pristaje ondje, nego u Malom ili Velom Lošinju, što bi im znatno produljilo putovanje do otočnog centra



I ne samo zbog visoke temperature zraka, koja je u jutarnjim satima prelazila trideset stupnjeva, bilo je vruće jučer prijepodne na pristaništu u uvali Mrtvaška na jugu otoka Lošinja.


Revolt skupine mještana otoka Ilovika izazvao je onaj dio započetih građevinskih radova na pretvaranju skromnog pristaništa u veću luku, koji podrazumijeva da brod s Ilovika više ne pristaje ondje, nego u Malom ili Velom Lošinju, što bi znatno produljilo putovanje s Ilovika do otočnog centra Malog Lošinja i za trajanja radova vratilo bi Ilovik na stanje otprije petnaestak godina, kada je – javnim prijevozom jedini način dolaska na Ilovik bio plovidbom iz Malog Lošinja.


Preparkirali vozila


Mještani su krenuli korak dalje od dosadašnjeg izražavanja nezadovoljstva u sastancima s nadležnim gradskim, županijskim i državnim tijelima i u posljednje vrijeme većim brojem istupa u medijima.




Jučer ujutro nekoliko je Ilovčana preparkiralo svoje automobile, koji se tamo nalaze jer se na otok se ne ide vozilima, pa je njihovo parkiralište u uvali Mrtvaškoj, i to tako da onemoguće pristup radnim strojevima do samog mulića, a da se ukrcaj i iskrcaj putnika na plovila može i dalje obavljati.


Sabina Simičić uime brodara »Porat Ilovik« kaže da postupa prema ugovoru s Agencijom za obalni linijski pomorski promet i da, dok je tako, ne namjerava preusmjeravati brod u neku drugu luku.


Ladislav Radoslović, odvjetnik je koji se prije nekoliko godina nastanio na Iloviku, otoku svojih korijena i proteklih je mjeseci u javnim istupima govorio o tom problemu.


Foto Bojan Purić


– Županijska lučka uprava Mali Lošinj sada vuče očajničke poteze kako bi napravila pritisak na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da odobri sufinanciranje mola iz sredstava EU-a, kaže Radoslović.


Zabrana privezivanja


Naime, u siječnju je potpisan ugovor o građevinskim radovima na dogradnji luke Mrtvaška, »teški« 81,2 milijuna kuna, pri čemu bi do kraja 2022. godine bio izgrađen novi stometarski lukobran s dvjema trajektnim rampama te stometarski operativni plato za privezivanje plovila na brzobrodskoj liniji i gospodarskih plovila, s dijelom predviđenim za vezove stanovnika Ilovika.


Do 85 posto novca refundirala bi Europska unija.


Županijska lučka uprava (ŽLU) Mali Lošinj navodi da je zbog početka radova od veljače na snazi zabrana privezivanja brodova u Mrtvaškoj, a da je zbog kršenja zabrane upozorila lučku kapetaniju i brodara »Porat Ilovik«.


Foto ŽLU Mali Lošinj


Ravnatelj ŽLU-a Filip Balija ističe da Agencija za obalni linijski pomorski promet jedina ima ovlasti izmjestiti liniju u drugu luku i da je to od Agencije u više navrata zatražio.


Tražili privremeno pristanište i nižu rivu


Radoslović navodi da je projekt Mrtvaške problematičan iz više razloga, ali da se mještani Ilovika fokusiraju na problem osiguranja održavanja brodske linije.


Tražili su da se u prvoj fazi u trajanju od dva mjeseca izgradi prvi dio lukobrana i postavi kao mjesto privremenog pristajanja broda dok se izvodi ostatak radova, a također i da se projektom predviđena visina rive od dva metra smanji na 1,1 ili 1,2 metra, što bi bilo primjerenije manjim plovilima kojima se Ilovčani služe.