Sjajan projekt

Krčki vrtićari od riječkih srednjoškolaca na dar dobili prekrasne “Slikopriče”

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

"Slikopriče" obuhvaćaju ilustrirane bajke, basne i problemske priče, a koriste se kao pomoć u prepričavanju sadržaja i pouke.



Krčki su vrtićari danas dobili lijep, vrijedan i iznad svega njima zanimljiv poklon od riječkih srednjoškolaca.


Kompleti ilustracija osmišljeni i kreirani kroz projekt “Slikopriča” obuhvaćaju ilustrirane priče odnosno bajke, basne i problemske priče koje se u vidu ilustracija koriste kao pomoć u prepričavanju njihova sadržaja i pouke.





– Slikopriče koriste odgajatelji u radu s djecom predškolske dobi, u procesu njihova rada s polaznicima naše ustanove, objasnila nam je ravnateljica Dječjeg vrtića Katarina Frankopan Krk, Irena Žic-Orlić napomenuvši i da se, konkretno govoreći, ovim tipom didaktičkog pomagala priča mališanima približava posredstvom ilustracije koje se postavljaju na magnetnu ploču, ovisno o tijeku radnje.


Slikopriča je izvrsno pomagalo u razvoju vokabulara ali i kognitivnih vještina – kratkoročnog i dugoročnog pamćenja, ističu predstavnici otočne ustanove predškolskog odgoja kojima je danas uručen ovaj zanimljiv i vrijedan “slikoprični” poklon.



Projekt je ostvaren u suradnji s učenicima drugih, trećih i četvrtih razreda Škole za primijenjenu umjetnost u Rijeci, usmjerenja Grafički dizajner.


U djelo je pretočen uz mentorstvo profesorica Jasmine Štefović, Laure Herceg i Andree Staničić. Ideja ove suradnje potekla je upravo od posljednjespomenute, Andree Staničić, krčke magistre likovne pedagogije.



Staničić radi u spomenutoj školi, a boraveći na zamjeni u krčkoj odgojnoj ustanovi, susrela se s problematikom slikopriča te dobila ideju za realizaciju projekta.


– Tijekom rada u dječjem vrtiću uvidjela sam potrebu za izradom ilustracije priča koje odgojiteljice, u radu s mališanima, predstavljaju djeci.


Radeći u Školi za primijenjenu umjetnost osmislila sam sa svojim kolegicama projekt u kojeg smo uključile učenike koji su potom, u sklopu nastavnog programa dobili zadatak oslikati prethodno odabrane priče, rekla nam je Staničić.



Srednjoškolci su tako, u okvirima svog nastavnog plana i programa, osmišljavali i razrađivali djeci primjerene ilustracije i izrađivali slikopriče, koristeći se različitom tehnikama.


Pod mentorstvom prof. Štefović tako se uglavnom obrađivao i radio digitalni dizajn ilustracija, pod vodstvom prof. Herceg koristile su se različite tehnike dok sam se ja, sa svojim učenicima, usmjerila na tehnike kolažiranja i tehnike koje su predradnja dubokog tiska.



Učenici su uživali radeći na ovim zadacima rezultati kojih su, vidimo danas, izuzetno kvalitetne ilustracije koje, u završnici ovog, rekla bih obostrano korisnog projekta, sa zadovoljstvom predajemo u trajno vlasništvo krčkom vrtiću, točnije ovdašnjim vrtićarima i jasličarima koji će, uvjerena sam, uživati u njima, zaključila je Andrea Staničić.


Koristi ovakve suradnje imala su i djeca predškolskog uzrasta, ali jednako tako i srednjoškolci koji su svoje vještine kreativnog i umjetničkog izražavanja darovali našoj djeci, a na čemu im se svi od srca zahvaljujemo, istakla je ravnateljica Žic-Orlić.


Spomenimo i da je u sklopu ovog projekta ilustracijski oblikovano čak 13 priča za djecu, po jedna za svaku odgojnu skupinu i jedna priča po izboru odgojitelja. Svoje su slikovne odnosno ilustracijske dodatke dobile tako priče Drvo ima srce, Djed i repa, Crvenkapica, Plesna haljina žutog maslačka, Princeza i žabac, Ekranka, Snjeguljica, Juha od bundeve, Tri praščića, Ježeva kućica, Maca papučarica, Vrlo gladna gusjenica i Slonić Elmer.