Priznanje

Krčki Dječji vrtić “Katarina Frankopan” dobio prestižni dijamantni status

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Članovi vodstva udruge Lijepa naša su predstavnicima krčkog vrtića uručili priznanje u povodu već 14 godina duge provedbe programa Ekoškole u svim područnim vrtićkim jedinicama



KRK – Na susretu međunarodnih ekoškola održanom u kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma, Dječji vrtić »Katarina Frankopan« iz Krka stekao je – dijamantni status.


Spomenuto priznanje članovi vodstva udruge Lijepa naša predstavnicima te otočne predškolske ustanove uručili su u povodu već 14 godina duge uspješne provedbe programa Ekoškole u svim područnim vrtićkim jedinicama koje djeluju u sastavu tog sveotočnog vrtića.


Sedam koraka


Dobivanju priznanja, odnosno dijamantnog statusa, prethodio je stručni obilazak ekokoordinatorice Primorsko-goranske županije Anke Molnar kojoj je stručni tim vrtića izložio dokumentirane ekoaktivnosti, odnosno njihove odgojno-obrazovne ciljeve, zadatke, ishode učenja djece i fotodokumentaciju, objasnila nam je ravnateljica otočnoga »dijamantnog ekovrtića« Irena Žic-Orlić.




– Osim kroz rezultate posjeta, vrtić je ispunio, ili bolje rečeno zadovoljio i svih sedam u toj akciji propisanih koraka u smislu slijeđenja metodologije projekta i dokumentiranja raznih ekoaktivnosti koje se u nas kontinuirano provode – nastavila je naša sugovornica, ponosna na recentno postignuće kojim se i na takav, formalan način potvrdila okolišna osviještenost i usmjerenost rada otočnih odgojiteljica i odgojitelja.


– Svaki takav korak prošao je verifikaciju ekokoordinatora te je ocijenjen vrlo uspješnim i odgojno-obrazovno kvalitetnim. Od 2009. godine, kad smo prvi put plan rada ekoškole metodološki implementirali u vrtićki odgojno-obrazovni rad, proveli smo zaista velik broj ekoprojekata te možemo slobodno reći da nam te aktivnosti više ne predstavljaju program rada, već način života u vrtiću. Podrazumijeva se da već od jasličkih dana djeca usvajaju vještine pravilnog odvajanja otpada. To im omogućavamo na najprirodniji način, odnosno potičemo ih na učenje vlastitom aktivnošću jer u svakoj sobi postoje kante za sortiranje otpada. Također, kreativnost vrtićke djece i odgojitelja najviše dolazi do izražaja kada taj isti otpad treba iskoristiti umjesto da završi na odlagalištu za otpad. Tada, naime, nastaju zanimljive rukotvorine poput ukrasa za vrtićki prostor ili pak didaktika koja će poslužiti učenju kroz igru djece u raznim aktivnostima. Formiranje vrtova i povrtnjaka u svakom vrtiću, naravno ovisno o prostornim uvjetima, također je velik uspjeh čitavog vrtićkog tima – kaže Irena Žic-Orlić.


Višestruka dobrobit


– Svakodnevni boravak djece u vrtovima, briga za biljke te uživanje u njihovim plodovima višestruka je razvojna dobrobit za djecu. Smatramo da ovakvim načinom življenja osim na djecu, utječemo i na njihove roditelje te u konačnici i na čitavu društvenu zajednicu jer upravo naši najmlađi mogu i znaju poslati najsnažnije poruke. To nam daje vjetar u leđa te ćemo i u idućim godinama rasti i razvijati se u ekološki osviještenu zajednicu, za dobrobit svih nas i svih budućih generacija – zaključila je Irena Žic-Orlić.