ŽLU KRK

Glavni mul u krčkoj ulici prilično je stradao pod udarima juga. Sanacija će trajati barem dva mjeseca

Mladen Trinajstić

Foto: M. TRINAJSTIĆ

Foto: M. TRINAJSTIĆ

Sanacija teško oštećenog mula trebala bi krenuti već za koji dan i potrajati oko dva mjeseca, što znači da će Glavni mul siguran i stabiliziran dočekati iduću sezonu



KRK – Iako bi se štete uzrokovane vremenskim nepogodama koje su početkom prosinca zahvatile područje grada Krka mogle smatrati »mačjim kašljem« u usporedbi s onima na potresom pogođenim područjima, to ni u kojem slučaju ne znači da su oštećenja uzrokovana orkanskim jugom i golemim valovima u krčkoj luci zapostavljena.


Barem ne u smislu organiziranja i pokretanja radova na njihovoj sanaciji. Udarima mora podlokani Glavni mul davno izgrađen na samom ulazu u krčku luku, podsjetimo, pred nešto manje od dva mjeseca doživio je ozbiljna oštećenja pa se tako zbog narušavanja njegove statičke stabilnosti u toj (ne)prilici od ostatka spomenute građevine odvojio njegov istočni obalni zid, zbog čega se posljedično otvorila i velika rupa u središtu njegova trupa. Lučke su vlasti potom promptno za uporabu zatvorile taj, u zimskom periodu uobičajeno nekorišteni dio lučkog područja te prionule radnjama nužnim za sanaciju nastalih šteta.


Naravno, svemu je prethodio brzinski proveden detaljan građevinarsko-ronilački pregled trenutačnog stanja tog velikog i važnog objekta krčke lučke infrastrukture.


Opsežni zahvati




– Izvidi i stručne procjene razmjera nastalih šteta pokazali su da će za hitno saniranje oštećenja Glavnog mula iliti Vele rive, kako je Krčani također zovu, biti potrebni opsežni zahvati koje, po ubrzanom postupku predviđenom za ovakve situacije, kanimo pokrenuti već za koji dan, rekao nam je jučer, odgovarajući na naš upit, ravnatelj Županijske lučke uprave Krk Goran Lajnert.


– Procjena je da bi ukupan trošak zahvata koji ondje sad treba žurno biti izveden mogao doseći iznos od oko milijun kuna, ali i da nam za organizaciju i izvedbu građevinskih zahvata treba oko dva mjeseca, nastavio je Lajnert, uvjeren da će Glavni mul siguran i stabiliziran dočekati iduću sezonu, a s njom i velike brodove turističkih brodara koji se ondje u pravilu ljeti privezuju. Ono što će nedvojbeno otežati izvođenje radova jest činjenica da je iz krčke ispostave Lučke kapetanije Rijeka određena zabrana korištenja tim dijelom luke za prolaz velikih građevinskih vozila zbog čije bi težine mogla nastati oštećenja i na ostatku susjednog dijela lučkog područja te će zbog toga svi radovi na sanaciji morati biti izvođeni s mora, odnosno iz barže usidrene uz sam mul.


Dobili 37 milijuna kuna za gradnju ribarske luke

Županijska lučka uprava Krk je na natječaju Ministarstva poljoprivrede dobila 37 milijuna kuna za izgradnju ribarske luke na Krku. Kako je izjavila dožupanica Marina Medarić, radi se o najvećoj investiciji u krčkom akvatoriju još od razdoblja Austro-Ugarske, a realizacijom projekta osigurat će se dovoljno kapaciteta i privezišta za ribarske brodove, ali i komunalnih te nautičkih vezova.


– ŽLU Krk aplicirala je na natječaj Ministarstva poljoprivrede za izgradnju ribarske luke i dodijeljen joj je maksimalan iznos sredstava od pet milijuna eura za izgradnju novog ribarskg mula. To podrazumijeva produženje postojećeg mula za 200 metra i njegovo proširenje za 12 metara, istaknula je Medarić na jučerašnjem redovitom susretu s novinarima. (B. Č.)

»Skraćena« javna nabava


Potreba takvog načina rada donekle nam sužava izbor izvođača radova za kakve je u nas specijalizirano samo nekoliko građevinskih kompanija, no u svakom će slučaju, slijedom odluke koju bi ovih dana trebalo formalizirati Upravo vijeće, već za koji dan biti pokrenuti postupci odabira najpovoljnijeg izvođača. Zbog hitnoće zahvata, ali i niza sigurnosnih elemenata koji ga čine žurnim i neodgodivim, odabir i ugovaranje zahvata provest će se po »skraćenom« postupku javne nabave zbog čega sam uvjeren da ćemo vrlo brzo ondje moći posvjedočiti građevinskoj živosti i radovima bez čije provedbe taj objekt ne može biti vraćen u uporabu, zaključio je ravnatelj ŽLU-a Krk dodavši i da spomenuti zahvati nisu jedini koji tom mulu trebaju.


– Jasno je da Glavni mul iziskuje cjelovitiju sanaciju, ali takvi zahvati u pravilu iziskuju nešto dulje vrijeme potrebno za pripremu, odnosno projektiranje i ishođenje potrebnih akata, uključujući i građevinske dozvole. Stoga će radovi koji će odskora krenuti samo na oštećenom dijelu istočnog obalnog zida biti tek prva faza višeetapnih zahvata koji će biti nastavljeni i u daljoj budućnosti, zaključio je Goran Lajnert naglašavajući da su za tu žurno potrebnu prvu fazu sredstva u proračunu ŽLU-a Krk već osigurana.


Ovaj tjedan kreće dogradnja bašćanske luke

Vodstvo ŽLU-a Krk i u Baški očekuje golema lučka ulaganja jer je sve spremno za početak radova na rekonstrukciji i dogradnji mjesne luke.


– Očekujem da bi već ovog tjedna ondje trebali krenuti radovi, i to najprije na nasipavanju podmorja uz bašćanski primarni lukobran, otkrio nam je Lajnert. Podsjetimo, koncem listopada u Baški je potpisan ugovor za dogradnju luke sa splitskom tvrtkom “Aqua Mont Service”.


Ona se, kao dio zajednice ponuditelja, izborila za realizaciju tog 41,1 milijun kuna “teškog” projekta koji bi trebao biti okončan najkasnije do početka prosinca 2023., do kada bi se luka Baška trebala maritimno osigurati i plovidbeno unaprijediti 50-metarskim produljenjem glavnog lukobrana te čak stotinu metara dugim produžetkom Male rive.