
Dva mlada života odnio je dio ceste prema Bašćanskoj Dragi - mjesto pogibije 24-godišnjeg motociklista
Dvije strašne tragedije u pet dana između Treskavca i Žanca na Krku
povezane vijesti
BAŠKA Neprilagođena brzina, zavoji, gužve, biciklisti, divljač i stoka te velika strmina i mnoštvo zavoja na potezu DC 102 od Treskavca prema Žancu pa dalje prema Bašćanskoj Dragi čine tu trasu ceste na otoku Krku sigurnosno vrlo opasnom.
Nažalost, u samo pet dana taj dio ceste odnio je dva mlada života. Prošlog petka poginula je 21-godišnja Nicol Čačić iz Jurandvora, a pet dana kasnije 24-godišnji mladić, također s otoka Krka, koji je išao na sprovod stradaloj Nicol.
Te dvije smrti duboko su potresle lokalnu javnost.
U Baški se opraštaju od tragično stradale Nicol: “Ostavila je trag u srcima svih nas”
– Ovakve tragedije nas sve pogađaju jer svaka nesreća nije samo statistika, to su naši sinovi, kćeri, prijatelji, susjedi. Kao načelnik, osjećam odgovornost da se dodatno sagleda sigurnost na našim prometnicama. U suradnji s nadležnim službama, pokrenut ćemo analizu kritičnih točaka, razmotriti moguće tehničke i prometne mjere te raditi na edukaciji i svijesti o sigurnosti u prometu, osobito među mladima – rekao je načelnik Općine Baška Toni Juranić.
Rizičan potez
O nesrećama smo razgovarali s Nemanjom Ivankovićem, koji šest godina radi kao konobar u restoranu Mošuna te se naslušao priča gostiju koji su imali problema na ovoj cesti.
– Glavni problem ovdje je neprilagođena brzina, način vožnje i savjest vozača.
Smatram da policija ne nadzire dovoljno u vidu patrola ili kamera. Također, veliki problem su biciklisti koji voze ovom cestom i usporavaju promet te ih automobili, ali i autobusi, u žurbi prestižu i onda to pri strmini i zavojima dovodi do velikog rizika.
Bude i divljači i krava i sve je to turistima jako teško, a vidimo da su sada nastradali i domaći.
I sam sam imao nesreću na ovoj cesti, baš na mjestu gdje je poginula djevojka. Na sreću, prošao sam bez težih posljedica, ali me zbog toga svaki put kada prođem tim mjestom prođe strah – kazao je Ivanković.
Cijeli potez od Treskavca pa skroz do Baške je poprilično rizičan. Jedina kamera nalazi se u Bašćanskoj Dragi te se nakon ovih smrti neupitno nameće pitanje pojačane policijske kontrole. Ceste je svakako potrebno i dodatno proširiti.
Načelnik najavljuje skorašnja poboljšanja.
– Što se tiče policijskog nadzora, smatram da bi njegova pojačana prisutnost na kritičnim točkama dodatno pridonijela sigurnosti prometa i svakako ćemo u tom smislu intenzivirati komunikaciju s nadležnim tijelima.
Općina Baška održava redovitu i kvalitetnu komunikaciju s Hrvatskim cestama, posebno u vezi s izuzetno važnim projektom izgradnje obilaznice naselja Draga Bašćanska i Jurandvor, u dužini od 4,5 kilometara. Taj projekt, vrijedan oko 15 milijuna eura, nalazi se u završnoj fazi pripreme i očekujemo početak radova 2026. godine.
Njegovom realizacijom značajno će se poboljšati sigurnost i protočnost prometa, osobito kroz gusto naseljene i infrastrukturno ograničene zone. Posebno zahtjevan dio trase, poput suženja kod kapelice sv. Roka u Dragi Bašćanskoj, danas ozbiljno otežava promet, pogotovo u ljetnim mjesecima kad je intenzitet vozila najveći. Na tom dijelu ceste fizički nije moguće izgraditi ni nogostup ni biciklističku stazu, što dodatno povećava rizik za sve sudionike u prometu.
Nova obilaznica će, uz cestovnu infrastrukturu, obuhvatiti i izgradnju biciklističke i pješačke staze cijelom trasom, čime ćemo istovremeno povećati sigurnost i potaknuti razvoj cikloturizma, koji je važan dio naše turističke strategije – najavio je Juranić.
Problem divljači
Promet neupitno postaje jedan od najvećih problema otoka Krka. U vrijeme turističke sezone, ali nerijetko i samo lijepih vikenda kada mnogi odmor potraže ‘’preko mosta’’, gužve su nesnosne, promet gotovo pa paraliziran, a nedavne smrti sada su stavile dodatni naglasak. Nažalost, gužve se neće uskoro riješiti.
– Na razini cijelog otoka sve jedinice lokalne samouprave aktivno surađuju na planiranju buduće tzv. istočne ceste, koja bi dugoročno rasteretila državnu cestu D-102 za čak 50 posto. Ipak, taj projekt zahtijeva prilagodbe prostorno-planske dokumentacije i, realno gledano, njegova izgradnja neće započeti prije 7 do 10 godina – kazao je Juranić.
Biciklistički turizam bitan je za ekonomiju otoka, ali povećava prometne gužve i usporava protok. Pažnju na prometnicama zahtijeva i divljač, ali i stoka bez nadzora.
– Svjestan sam da biciklistički promet, osobito tijekom ljetnih mjeseci i vrhunca turističke sezone, može usporavati i otežavati protočnost prometa. Međutim, rješenje nije u zabrani biciklističkog prometa, već u sustavnom planiranju i unapređenju prometne infrastrukture.
Problem prisutnosti divljači, ali i domaćih životinja na cestama, nije nov – riječ je o izazovu koji postoji dugi niz godina na području našeg otoka.
No, intenzivna urbanizacija, širenje stambenih zona te izgradnja novih prometnica i infrastrukture na otoku Krku dodatno su poremetili prirodnu ravnotežu i značajno smanjili staništa divljim životinjama, ali i preostalim uzgajanim životinjama. Iako ovo pitanje zahtijeva dugoročno i sustavno rješavanje, važno je istaknuti da ulažemo kontinuirane napore kako bismo osigurali veću sigurnost na cestama i zaštitu imovine naših građana – zaključio je Juranić.