PORTUN SMUTNJE

Opatijci su protiv blokade prolaza uz hotel, u Adriaticu tvrde: ‘Gosti nam se bune da prolaznici idu preko terase’

Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Namjena tog prolaza je isključivo da se osoblje i gosti hotela kreću hotelskim sadržajima, a nikada to nije bio javni put namijenjen susjedima da skrate prolaz prema moru – objasnila je Suzi Matika, predsjednica Uprave hotela Adriatic



OPATIJA – Ogradom blokirano stepenište, koje je u jednom dijelu u vlasništvu Grada Opatije, a u drugom dijelu u vlasništvu Grand hotela Adriatic, »boli« stanovnike dijela Opatije koji su ovaj prolaz nekoć svakodnevno koristili. Nedavno je tako na e-mail redakcije našeg lista stigao dopis još jednog nezadovoljnog čitatelja, stanovnika tog opatijskog područja koji ponovo podsjeća da je Uprava hotela Adriatic na dijelu stepeništa koje prolazi uz hotel, blokirala okolnim stanarima prolaz i svima koji uvijek koriste taj put da se s Nove ceste spuste na opatijsku prometnicu bliže moru, ali i na samo lungomare.


– Gornji dio u vlasništvu je Grada Opatije, a donji u vlasništvu hotela Adriatic. Stepenište je to koje se koristilo desetljećima, a s kojega se sada tjeraju ljudi. Put je zatvoren ogradom. Tako nešto u Opatiji već dugo nismo vidjeli. Očito da novi vlasnik Adriatica ne preže ni pred čime te to što nema gostiju okrivljuje građane Opatije – stoji u poruci nezadovoljnog stanara tog dijela Opatije.


Pravo služnosti


Suzi Matika, predsjednica Uprave hotela Adriatic, vrlo je konkretno iznijela njihovu stranu priče. Kaže da pretpostavlja da su se medijima obratili isti oni građani koji su ih tužili na lokalnom sudu, tražeći utvrđivanje prava služnosti na njihovoj nekretnini.




– Smatramo da svoje argumente trebaju iznijeti na sudu, a ne raditi pritisak putem novina. No, s obzirom na dugogodišnju suradnju s vašim novinama, rado ćemo odgovoriti na upit. Istina je da smo postavili manji portun na našem krovu iz dva razloga. Unatoč našim molbama i upozorenjima, pojedini prolaznici su svojim prelaskom preko naše glavne ugostiteljske terase narušavali kvalitetu usluge našim gostima, pri čemu su se neki od njih isticali i neprikladnim odijevanjem (kupaći kostim). Pojavili su se prodori vode u krovu i potreba za sanacijom krova.


Pojasnimo, ne govorimo ovdje o nikakvom »putu« ili »prolazu«. Taj »prolaz« prolazi po izgrađenom dijelu objekta hotela, odnosno po krovu recepcije hotela i terasi glavnog hotelskog ugostiteljskog objekta. Namjena tog prolaza je isključivo da se osoblje i gosti hotela kreću hotelskim sadržajima, a nikada to nije bio javni put namijenjen susjedima da skrate prolaz prema moru. Dakle, dio susjeda ovdje traže utvrđenje prava služnosti čija je jedina svrha da oni brže dođu s jedne gradske ceste na drugu gradsku cestu, ne mareći za red u hotelu i goste hotela, iako od njihove nekretnine na jednoj gradskoj cesti do te druge gradske ceste postoji prikladan pješački i kolni javni put.


Oni nemaju kuću uz more, a niti u drugom redu do mora pa nažalost kao i većina ljudi nemaju taj luksuz da za minutu ili pet minuta pješice dođu od svoje nekretnine do mora i šetnice uz more. Nažalost, prolaske nepoznatih prolaznika po hotelu (ne samo po predmetnom krovu i terasi, već i kroz samu zgradu hotela) uočili su i sami gosti hotela te su iskazali nezadovoljstvo osoblju hotela, zabrinuti za svoju sigurnost i privatnost.


Negativni komentari gostiju u tom smislu na društvenim mrežama ili mrežnim aplikacijama za ponudu i ocjenu kvalitete turističke usluge, danas mogu imati razornu moć na poslovanje hotela i hotel si ne može dopustiti takve negativne ocjene. Mi doista ne želimo biti jedini hotel u gradu (ili državi) preko čijeg krova i terase hodaju pojedinci jer im se tako prohtjelo, ne mareći za upozorenja. Uostalom, kao što su ograđene gotovo sve okućnice i nekretnine u Opatiji, tako i mi imamo pravo ograditi našu okućnicu i spriječiti hodanje po krovu naše recepcije i glavnoj ugostiteljskoj terasi – stoji u odgovoru predsjednice Uprave hotela Adriatic.


Nije bilo incidenata


Je li komunalnom redarstvu Grada Opatije prijavljen blokiran prolaz? Je li Uprava hotelske kuće obavijestila o zatvaranju prolaza Gradu Opatiji i je li imala pravo blokirati prolaz? Je li istina da je dio stepeništa u vlasništvu Grada? Je li na tom dijelu zabilježen incident vezan uz zatvaranje prolaza? Može li što Grad Opatija poduzeti po ovom pitanju? – pitanja su postavljena opatijskoj gradskoj upravi iz koje je stigao sljedeći odgovor:


– Grad Opatija je zaprimio prijavu o potencijalnoj uzurpaciji nekretnine k.č. 1945 k.o. Opatija, a koja nekretnina je u zemljišnoj knjizi upisana kao javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Grada Opatije. Povodom rečene prijave je komunalno redarstvo obavilo očevid te je utvrđeno da predmetna nekretnina nije ograđena ili na drugi način nedostupna javnosti.


Zatvorena je nekretnina k.č. 1381/3 k.o. Opatija u vlasništvu trgovačkog društva Grand hotel Adriatic i to bijelim portunom, a kakva ovlast je i propisana odredbom Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. Nikakav incident nije zabilježen, a koji bi bio poznat komunalnom redarstvu – stoji u odgovoru pročelnika Upravnog odjela za komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada Opatije Filipa Vlaha.