
Zdeslav Surina i Dino Đelmo / Foto Aleksandra Kućel-Ilić
povezane vijesti
Kat opatijske tržnice dugi je niz mjeseci zatvoren i izvan funkcije, a idealno je mjesto za organizaciju izložbi, što su pokazali poznati opatijski arhitekt Zdeslav Surina i pjesnik i slikar amater Dino Đelmo otvorivši danas zajedničku izložbu.
Dok je Surina dao kratak presjek kroz međunarodnu karijeru, Đelmo je publiku počastio svojim unikatnim umjetničkim djelima u koje su utrošeni sati i sati rada.
Kako zajednički funkcioniraju arhitektura i slikarstvo u Opatiji se može otkriti sve do kraja lipnja u jutarnjim satima, jer dok radi tržnica, bit će otvorena i ova izložba.
Zdeslav Surina (88), Opatijac koji je imao vrlo zanimljivu karijeru, nakon diplome u Ljubljani 1965. otišao je u inozemstvo, gdje je proveo 12 godina radeći u Kanadi, Švedskoj, Njemačkoj te Trinidadu i Tobagu.
Za sebe će reći da su ga svugdje gdje je radio nazivali “najboljim crtačem”. Surađivao je s najznačajnijim arhitektima šezdesetih i sedamdesetih godina, na vrlo raznolikim projektima, od bolnica, preko tvornica, hotela i stambenih zgrada pa sve do urbanističkih projekata.
Krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća vratio se na Kvarner, u svoju Opatiju gdje je aktivan i na pragu devedesete. Rijeku i Opatiju obilježio je nizom zgrada, od kojih je možda najpoznatija trećemajski hotel za radnike, popularno nazvan “toblerone”, a u Opatiji rekonstrukcija stare “Zore” u novu zgradu koja spaja nekadašnju arhitekturu i moderne elemente.
Ipak, pored ostvarenih radova, puno je i vrlo inovativnih koji su nažalost ostali samo na papiru, a koje su publicirali svjetski arhitektonski i drugi časopisi. O kojim je projektima riječ može se saznati na opatijskoj izložbi koja bi mogla zainteresirati javnost i pogotovo mlađe naraštaje hrvatskih arhitekata.