Enrico Marotti

Vološćanski “manimal” otkriva kako se okitio novom titulom svjetskog prvaka: ‘Zaslužan je moj trener psiholog’

Marina Kirigin

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Jedrim bez kompromisa, moje jedrenje bazira se na tome da napadam. Takav sam pristup imao i u Grčkoj i pritom u glavi ostao stabilan i fokusiran, što mi kao mlađem nije uvijek polazilo za rukom. Zato se želim zahvaliti mom treneru Nenadu Karabaiću, psihologu. Mislim da je ta moja trenutačna mentalna snaga jedan od jačih aduta - posvjedočio je Enrico Marotti

Svjetska surferska elita možda ga zove »manimal« ili čovjek životinja, ali on je prije svega emotivac. Čovjek koji voli ljude, čija je samo naoko gruba, sirova snaga vidljiva u konstituciji tijela. To je Enrico Marotti, vološćanski surfer, nositelj dvostruke krune svjetskog prvaka. Član Društva sportova na moru Volosko koji se na samom startu ovog mjeseca rujna na grčkom otoku Parosu u konkurenciji 50-tak jedriličara na dasci, nakon 10 eliminacijskih vožnji po vjetru 12 do 35 čvorova, okitio novom titulom svjetskog prvaka. Stigao je tako do svog drugog svjetskog zlata, ponovio rezultat ostvaren u Danskoj 2018. godine i novi trofej pridodao niski onih sa EP-a, državnih smotri, regata Svjetskog kupa. Marotti je stigao do nove krune njegove karijere koja je još puna otvorenih mogućnosti.

Bilo je teško

– Jako sam zadovoljan kako sam odradio cjelokupnu regatu i ponovno uspio osvojiti svjetsko zlato u ovako velikoj konkurenciji. Jedrio sam konstantno i kvalitetno na što sam jako ponosan. Sada izgleda da sam do uspjeha na SP u Grčkoj došao lagano i da sam bio dominantan tijekom cijele regate, ali bilo je teško. Jedrim bez kompromisa, moje jedrenje bazira se na tome da napadam. Takav sam pristup imao i u Grčkoj i pritom u glavi ostao stabilan i fokusiran, što mi kao mlađem nije uvijek polazilo za rukom. Zato se želim zahvaliti mom treneru Nenadu Karabaiću, psihologu. Mislim da je ta moja trenutačna mentalna snaga jedan od jačih aduta. Velika hvala i mom fizioterapeutu Marinu Poloniju, ali prije svega svima onima koji su me pratili i bodrili, prijateljima, obitelji i naravno mojoj djevojci Niki. Bez svih njih bi ovo bilo teško moguće – kazao je Marotti.

Ricova emocija, posebno dok je bio mlađi, ponekad ga je stajala rezultata. Često se, kaže, već na samom startu regate zbog greškice znao toliko iživcirati da bi zbog te jake emocije gubio. Danas je on puno stabilniji, emocija se na startu ne primijeti, maksimalno je fokusiran na izvedbu. Njegovo iskustvo jedrenja na dasci, nastupa na regatama, ali i psihička priprema, koju ističe kao jedan od temelja za bolji sportski rezultat, doveli su ga u sam vrh jedrenja na dasci u disciplini slalom. Marotti je kao mlađi znao naglasiti kako na svjetskoj surferskoj sceni vladaju nešto iskusniji surferi, a upravo u tu životnu dob on sada polako i stiže.

Pandemija poremetila sezonu

– Smatram da sam sada zreo za vrhunska ostvarenja. Najbolje izvedbe jedriličara događaju se u dobi od oko 35 godina, a recimo pobjednik Svjetskog kupa 2019. godine bio je čovjek star 45 godina. Sada sam zakoračio u to doba kada bih rezultatski trebao biti najplodonosniji, pa tako i s nestrpljenjem očekujem svoju prvu pobjedu u Svjetskom kupu. Moja najveća sportska želja je postati ukupni pobjednik tog natjecanja koje je nažalost u svom zadnjem izdanju krnje. Zbog pandemije odvožene su tek dvije od 15 predviđenih regata Svjetskog kupa – u Izraelu na regati sam bio šesti, a u Bolu na Braču drugi. Pandemija je bitno poremetila surfersku sezonu pa tako za sada još nema ni ukupnog poretka, a možda će ga biti nakon regate koja se planira ove jeseni u Francuskoj – objašnjava vološćanski surfer.

Doček kojeg su mu priredili nakon posljednjeg zlata na SP-u u Voloskom ostat će mu u trajnoj uspomeni, a kako i ne bi kada je dočekan bakljadom, limenom glazbom, pjesmom, zagrljajima, poljupcima… Svime onime što mu enormno puno znači – jer baš kao i svakom sportašu navijači i podrška nešto je što ga vuče i gura kada mu je najteže. A teških trenutaka je kao i kod svakog sportaša bilo, bilo je ozljeda, problema s opremom i sponzorima…

Doček koji se pamti

– Nakon osvajanja titule na mobitel su mi stizale predivne poruke, a doček ovdje u Voloskom ostavio me bez riječi. Hvala svima na beskrajnoj podršci. Često me u svijetu pitaju kako tako mala zemlja kao Hrvatska ima toliko dobrih sportaša. Puno sam mislio o tome, sportašima znao reći da naš sustav i nije previše organiziran da bi proizvodio ovoliku količinu sportaša. Ali shvatio sam da mi imamo jedan izuzetno jak sustav, najjači na svijetu, a to su ovi ljudi – navijači, ovi ljudi koji su mi došli čestitati u Volosko, koji su mi slali poruke podrške, koji su uz mene. To je jedna ogromna snaga koju Hrvatska ima i zato su hrvatski sportaši toliko uspješni. Kada sam na regati, znam da nisam sam, da ovdje doma imam jednu vojsku ljudi iza sebe koja mi želi dobro, koja za mene navija i koja se skupa sa mnom veseli. Zato ću doček u Voloskom pamtiti cijeli život – rekao je Marotti.

Djevojka Nika velika podrška

Marottijev veliki projekt je Marotti Windsurf Centar smješten u Voloskom. Škola jedrenja na dasci pod njegovim mentorstvom, kao i njegove djevojke Nike Cuculić, temelj je ovog projekta koji se razvija i gradi posljednje dvije godine, a u sklopu kojeg se nudi sve šira paleta aktivnosti na moru od »supanja«, e-foila, kajakarenja… Marotti Windsurf Centar, smatraju mnogi, veliki je doprinos za Volosko, jedna nova sportsko-rekreativna, ali i turistička ponuda ovog kraja.

– Svaki novi surfer na prelučkoj tramontani, kojem smo Nika i ja omogućili da stane na dasku, jednako nas veseli kao i vrhunski sportski rezultat. Srce nam je veliko kao kuća kada vidim da i nakon školice ostaju u jedrenju. Tako smo onim najzagriženijim mladim ljudima i djeci sada otvorili mogućnost da imaju svoj novi prostor u sklopu kluba, Društva sportova na moru »Volosko«. Znači, nakon stjecanja osnovnih znanja i vještina u našem centru, za one koji se žele nastaviti baviti jedrenjem i spremni su uložiti i nabaviti si opremu, postoji mogućnost da ju skladište u klubu… Takve je djece u klubu već desetak, a svi oni jedriti su počeli u našoj MWC školici. Ponosan sam što nakon duljeg vremena dolazi jedna nova, friška, mlada generacija surfera, koja ima podršku starijih jedriličara u svim situacijama, i onima na moru i onima na kopnu – govori Marotti kojem je najveća pomoć i podrška u vođenju MWC-a djevojka Nika.

Jedrenje na tramontani

– Volosko i Preluk, baš kao i Bol i Viganj, ali i Garda, Costa Brava ima veliki potencijal i valja ga iskoristiti. Velika nam je želja dalje raditi na popularizaciji ovog sporta, ali i našim sadržajima proširiti turističku ponudu kraja. Želja nam je da u Volosko zbog naše škole jedrenja na dasci dolaze turisti iz cijelog svijeta. Već ove godine u Volosko je isključivo zbog naše škole jedrenja na dasci na godišnji odmor stiglo osam obitelji. Nudimo vrhunsku opremu, imamo vrhunske uvjete za jedrenje na tramontani pa tako vjerujem da će Volosko odnosno Opatija postati mjesto u kojem će razlog dolaska biti jedrenje na dasci, u kojeg će stizati windsurferske obitelji… Zato nam je u planu, čim pandemija posustane, da otiđemo isprezentirati ovaj kraj i našu školu jedrenja na dasci na sajam vodenih sportova u Njemačku – rekao je Marotti kojeg je zbog ostvarenog rezultata primio gradonačelnik Opatije Fernando Kirigin, također strastveni windsurfer, i predsjednik Sportskog saveza Grada Opatije Dragutin Galina koji mu je uručio iznos od 10.000 kuna za postignut rezultat na SP-u.

Okupao sam gradonačelnika

Doček Marottiju u Voloskom, na kojem je prisustvovao i gradonačelnik, bio je mokar za obojicu. Naime, tradicija članova DSNM Volosko je da onaj koji postigne veliki rezultat završi u moru lučice u Voloskom.

– Okupali su me, ali jesam i ja gradonačelnika. S obzirom da je i on član našega surferskog sportskog kolektiva i da je pobijedio na lokalnim izborima već duže sam čekao taj trenutak i iskoristio ga u noći kada sam sa svojim Vološćanima proslavio novu titulu svjetskog prvaka – zaključio je Marotti.

Rico je postao brend

– Enrico je na put, na SP u Grčku, krenuo dan nakon promocije dokumentarnog filma o njegovom životu i sportskom uspjehu na Liburnia Film Festivalu. Sam u svom kombiju prešao je 1.600 kilometara, ukrcao se na trajekt i stigao na grčki otok na kojem je po drugi puta došao do titule svjetskog prvaka. Ponovno je sjeo u kombi i sam prešao ovaj veliki put, a u Voloskom mu je priređen doček. Pratim Ricov sportski put od početka. Bio je to težak sportski put, bilo je ozljeda, problema sa sponzorima, opremom, ali Rico je odolio svemu tome i postao brend. Zahvaljujem mu na svemu tome i čestitam još jednom na uspjehu – rekao je Fernando Kirigin na Ricovom prijemu u uredu gradonačelnika.