CROMA

U Opatiji se okupili menadžeri, pričaju o generaciji Z i umjetnoj inteligenciji

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Glavna tema skupa CROMA-e bila je "Lideri budućnosti"



U opatijskom hotelu Ambasador danas je održan kongres menadžera u organizaciji Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA, a glavna tema skupa bila je “Lideri budućnosti”, pri čemu se najviše raspravljalo o ulozi umjetne inteligencije i pripadnika takozvane generacije Z, rođenih između kasnih devedesetih godina prošlog stoljeća u sadašnjem i budućem poslovnom svijetu.


Na kongresu se govorilo i o sindromu izgaranja u menadžera, odnosno uspostavljanju ravnoteže između upravljanja na najvišoj razini i zdravlja.





Predsjednica Hrvatske udruge menadžera – CROMA-e Ana Soldo na otvaranju skupa je istaknula kako se lideri budućnosti moraju brzo prilagođavati tehnološkom razvoju, promjenama na tržištu i novim organizacijskim modelima.


– To je velik izazov i zahtijeva mnogo inovativniji i dinamičniji pristup, a nužno je usvojiti i nove komunikacijske vještine, Pri tom je važno važno znati komunicirati i prilagođavati se mladima iz generacije Z, koja je odrasla okružena elektroničkim uređajima. Oni su nestrpljivi i brzi, te je potrebno dodatno raditi na njihovoj motivaciji.


Poznati su po snažnom osjećaju za društvenu pravdu, izrazito poštuju različitosti, više su predani brizi za okoliš i žele ostaviti svoj pozitivan trag u svijetu, rekla je Soldo.



Savjetnik predsjednika Hrvatske gospodarske komore Josip Zaher je istaknuo da sadašnje vrijeme, nakon čitavog niza kriza, od kojih neke i dalje traju, pruža nove prilike za jačanje gospodarstva.


– Hrvatsko gospodarstvo je znatno otpornije nego prije, solidno smo iskoristili članstvo u EU, povećava se izvoz i poboljšava investicijsko okruženje.


Trenutni izazovi su prvenstveno inflacija, rast kamatnih stopa i stagnacija kreditiranja poduzeća, uz visoke cijene energetnata i poremećaje na tržištima energenata, zbog čega je važno jačati vlastiti energetski potencijal, posebno potencijal obnovljivih izvora energije, rekao je Zaher, dodajući kako je jedan od najvećih i najsloženijih izazova hrvatskog gospodarstva nedostatak radne snage, zbog kojeg Hrvatska od nekad iseljeničke zemlje, sve više postaje useljenička zemlja..



Glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca Irena Weber u svom je obraćanju istaknula da su hrvatski poduzetnici u proteklom razdoblju pokazali izdržljivost.


– Utjecali smo na povećanje BDP-a, povećali zaposlenost i povećali plaće zaposlenima, što je pomoglo zadržavanju kvalitetne radne snage, rekla je Weber.


Prva panel rasprava, u kojoj su govorili Medeja Lončar, predsjednica Uprave Siemensa Hrvatska, Nina Šesto, direktorica digitalnog zdravstva u Klinici Magdalena Aleksandar Raić, član Uprave Infobipa za AI transformaciju Vedran Bajer, direktor Microsofta Hrvatska, Gordan Kolak, predsjednik Uprave Grupe KONČAR Mislav Malenica direktor AI startupa Mindsmiths i Boris Drilo, član uprave HT-a bila je posvećena temi umjetne inteligencije, a tijekom rasprave sudionici su pokušali utvrditi predstavlja li ona priliku ili prijetnju za gospodarstvo i društvo u cjelini.



Druga, u kojoj su sudjelovali Gordana Kovačević, predsjednica Uprave Ericssona Nikole Tesle Hrvatska, Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, Dinko Lucić, predsjednik Uprave PBZ-a, Stjepan Orešković, većinski vlasnik M+ Grupe i Sergio Galošić, predsjednik Uprave Klimaopreme, bila je na temu budućnosti edukacije menadžera iz generacije Z.


Tijekom toga panela sudionici su iznosili svoja iskustva sa zaposlenicima i klijentima, odnosno potrošačima iz generacije Z, pri čemu su ih mahom okarakterizirali kao one koji žele rezultate u što kraćem roku, ali i vrlo savjesne po pitanju ljudskih i radničkih prava, kao i zaštite okoliša, informirane i duboko upućene u suvremene digitalne tehnologije.


Pripadnici generacije Z od svojih nadređenih, istaknuto je, očekuju integritet i suradnju, kao i uvažavanje njihovih stavova i ideja, čine značajan broj zaposlenih u velikom broju tvrtki, i potencijalno još značajniji broj kupaca ili korisnika usluga, no kako je istaknuo Stjepan Orešković, u istraživanje njihovih navika još uvijek se nedovoljno ulaže.