250 brendova

U Opatiji otvoren sajam HoReCa Adria

Marina Kirigin

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Bogati izlagački program sajma obuhvaća profesionalnu hotelsku i ugostiteljsku opremu, sitan inventar i potrošni materijal, namještaj za unutarnje i vanjske prostore, dekore i uređenje, tende...



Sajam opreme za hotele, ugostiteljstvo i kuće za odmor HoReCa Adria okupio je osamdeset i dva izlagača iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Njemačke i Srbije koji su ponudili 250 odabranih brendova.


Bogati izlagački program sajma obuhvaća profesionalnu hotelsku i ugostiteljsku opremu, sitan inventar i potrošni materijal, namještaj za unutarnje i vanjske prostore, dekore i uređenje, tende i zaštitu od sunca, sredstva i alate za održavanje čistoće i higijene, kao i rezervacijske sustave te tehnološka rješenja usmjerena na optimizaciju poslovanja u turizmu.


Ukratko, u opatijskoj sportskoj dvorani Marino Cvetković još u petak i u subotu može se razgledati sve ono potrebno za opremanje ili renovaciju hotelske sobe, restorana ili kuhinje, uređenje interijera apartmana ili kuće za odmor.


Izlagači pozitivni, posjetitelja puno




Organizatorica ove sada već tradicionalne manifestacije Barbara Požarić nakon otvaranja sajma izrazila je zadovoljstvo odazivom izlagača i posjetitelja prvog ovakvog sajma od pojave koronavirusa.



– Izlagači su izrazito pozitivni, posjetitelja je puno, došle su sve vodeće kompanije iz Hrvatske koje žele vidjeti što se novo događa, žele se podružiti s ljudima, žele biti uživo na susretu. Smatramo da je ovo jedna velika stvar za hrvatski turizam.


Turistička sezona je bila odlična, a sada se dobro treba pripremiti za sljedeću i ovaj sajam će biti jedna dobra podloga za to. Broj izlagača je ove godine gotovo rekordan s obzirom na kapacitete i pokrili smo odabrene brendove kojih je više od 250. Svi su došli sa nečim novim jer se sada pokazuje sve ono što se u zadnje dvije godine proizvodilo, radilo i što se namijenilo za turistički sektor.


Tu su nove tehnologije, od strojeva namijenjeni za kuhinje do novih linija stolnog posuđa, zapravo sve ono što služi podizanju kvalitete usluge u turizmu. Kako je posljednjih godina poseban naglasak u turizmu na održivosti, u skladu s time imamo nekoliko izlagača koji su posvećeni biotehnologijama, recikliranju otpada, odnosno održivoj formi turizma – rekla je Požarić.


Digitalna transformacija hotelijerstva


Bionik SE, tvrtka je koja je na opatijskom sajmu ponudila upravo tu eko ili bio priču čišćenja, a prema riječima izlagača Marija Ulameca hotelijeri i ugostitelji su za nju itekako zainteresirani jer se sve više propagira zeleni način razmišljanja i održivi razvoj.


Foto galerija: Sajam HoReCa Adria u Opatiji Foto: Marko Gracin


– Nudimo proizvode koji su jednako dobri i jednako kvalitetni kao i svi kemijski proizvodi koji se koriste u masovnoj primjeni. Za razliku od njih ovi naši proizvodi imaju za temelj odlično biološko sredstvo za čišćenje koje je u potpunosti biorazgradivo sa dodatkom mikroorganizama koji produljuju vijek trajanja čišćenja.


Recimo još pet do sedam dana nakon čišćenja nastavljaju čistiti. Naši mikroorganizmi su doslovno istrenirani kako bi čistili nečistoće koje mi želimo – rekao je izlagač iz tvrtke Bionik SE.


Digitalnu transformaciju hotelijerstva na svoj način predstavili su predstavnici tvrtke Rentlio iz Zadra. Riječ je o softveru za automatizaciju operativnih procesa hotela i ostalih turističkih objekata. Na tržištu su posljednjih šest godina i smatraju da su nositelji i predvodnici digitalizacije turizma u Hrvatskoj.


Prvi put predstavili su se na sajmu u Opatiji čime žele naznačiti početak revolucije hotelske tehnologije, a tijekom zadnjeg kvartala ove godine planiraju na tržište izbaciti i jednu veliku novost namijenjenu isključivo hotelskoj industriji.


– Mislim da se polako mijenja svijest o tome da je turizam nekretninska industrija, a zapravo je tehnološka industrija. Novost koju pripremamo, koja će dodatno unaprijediti i automatizirati poslovanje hotelskih korisnika i svih koji će nam se priključiti, dodatno će omogućiti iskorištavanje potencijala samih objekata, a fokus staviti na isporučivanje sve bolje usluge.


Tehnologija ne može nadomjestiti osoblje


Znamo svi koji su problemi hotelijerstva – problemi sa radnom snagom, problemi sa kvalitetnim osobljem. Tehnologija je ta koja to može nadomjestiti, spustiti fokus nazad na gosta, a ne na manualno upravljanje procesima, što je danas vrlo često situacija – objašnjava Marko Mišulić iz Rentila, a na pitanje je li čovjek još uvijek “ključ uspjeha” u turizmu dodaje.



– Je, ali ako vaš hotel ne prepoznaje gosta koji vam dolazi zadnjih deset godina jer vi imate novog recepcionara, ako vi bespotrebno trošite vrijeme na check in-u da ga obavite i da mu dodijelite sobu, ako mu niste u stanju ponuditi neku upgrade uslugu dok on leži u sobi, poput doručka, izleta, transfera – tu čovjek kao takav ne može puno pomoći, ali tehnologija može.


Čovjek je “ključ” uspjeha u sve ijednoj industriji jer on upravlja tehnologijom, ali je bitno da on ne troši svoje resurse na neoptimalno korištenje tehnologije, što je trenutno slučaj. I trenutno tehnologija postoji, samo je pitanje kakva – kazao je Mišulić.


Firma Bernarda vodeća je hrvatska firma za proizvodnju kreveta i madraca, kako za osobnu upotrebu tako i za hotelsku industriju. U Hrvatskoj rade sa najvećim hotelskim kućama od Jadranka hotela, Supetrus hotela, ali i drugim manjim privatnim hotelima.


Kao svoju najveću prednost ističu mogućnost vlastitog kreiranja krevetnog sustava, od baze kreveta, uzglavlja do izbora između 40 modela madraca. Vedran Piček iz tvrtke Bernarda iz Nedelišća kaže kako biti proizvođač u Hrvatskoj i je i nije teško.


– Kvalitetan proizvod uvijek nađe kupca na tržištu, ali činjenica je da je proizvodnja u Hrvatskoj nešto skuplja pa je samim time i nešto skuplji krajnji produkt. Ipak, kvaliteta se prepoznaje, plasira se uspješno na tržište i prodaje – rekao je Vedran Piček.


Bitna kvaliteta i prihvatljiva cijena


Hotelijeri i ugostitelji trendove prate i po pitanju opremanja svojih restorana, pritom vodeći računa o konceptu svog lanca. Osim naravno tehničke opremljenosti ugostiteljskih prostora vodi se računa i o stolnom posuđu.


Kako doznajemo od izlagačice Svjetlane Martić iz Zip trgovine iz Samoborskih Novaka osvježiti stol u restoranu može se i sa manje ulaganja, posebno zato što se danas prihvaća i različitost, odnosno dozvoljena je šarolikost pa nije nužno potrebno mijenjati cijelu liniju stolnog posuđa.



Navodi kako glavnu riječ u toj ponudi stolnog posuđa na europskom tržištu ima engleski proizvođač Churchill koji praktički diktira trendove, a onda ga često i ostali proizvođači slijede.


Riviera Dekor iz Matulja ima veliko iskustvo u opremanju interijera i eksterijera dugo četrdeset godina. Nedavno su tako sudjelovali u opremanju Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa, luksuznih zagrebačkih hotela Canopy by Hilton i Hilton Garden Inn te uređenju Hotela Park u Rovinju.


Njihov je rad prepoznat i u inozemstvu, gdje su opremili hotele Harry’s Home u Zürichu, Münchenu, Steyru i Bischofshofenu te Hotel Adler’s u Innsbrucku.


Kristina Uzelac, djelatnica odjela komercijale-prodaje Riviera Dekora kaže kako je hotelijerima prilikom uređenja bitna kvaliteta, ali isto tako i prihvatljiva cijena, što nije lako osigurati.


Kako na sajam?


Sajam je u petak otvoren od 10 do 18 sati, a u subotu, 16. listopada, od 10 do 16 sati.


Ulaz na sajam je besplatan uz registraciju za poslovni posjet te omogućen svima uz predočenje COVID potvrde ili negativnog rezultata brzog antigenskog testa koji se može besplatno napraviti na licu mjesta.


Sajam je projekt časopisa Turizam info, organiziran uz pokroviteljstvo i uz podršku Grada Opatije, Hrvatske gospodarske komore i Turističke zajednice Grada Opatije.